Vergelijking Samsung CLP-500/HP 1500L kleurenlasers

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik wil binnenkort een laserprinter aanschaffen, ik schat dat we per jaar een vel of 5000 printen. Dan lonkt een laserprinter al snel. Per pagina staat een kleuren-plaatje en behoorlijk wat tekst. Sprodisch print ik wel eens een foto uit.
Nu heb ik twee printers in gedachten:

- Samsung CLP-500
Voordelen: Full duplex (dubbelzijdig printen), sneller dan HP
- HP 1500L
Voordelen: Mooier design, betere kleurenfoto's afdrukken

Als je mijn gebruikspatroon ziet dan zul je begrijpen dat ik naar de Samsung lonk. Toch zijn twee punten open gelaten: de kosten van de prints en ervaringen. Die twee punten zou ik aan jullie willen vragen. Wie heeft er ervaring met één van de twee printers en wie kan me meer inzicht geven over de kosten per printje en welke printer dus per saldo goedkoper is.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
de voordelen die je noemt m.b.t. de HP zijn niet van toepassing lijkt mij (mooi design heb je niks aan bij printen en foto's printen doe je bijna niet)....

SamSung CLP-500 = $ 8,1 cent per kleurenpagina

HP Printer 1500L Estimated Cost/Page = $ 12 cents, 20 percent coverage-five percent per cartridge)

Reviews van Samsung (incl. kosten per pagina)
http://www.google.nl/sear...lp-500+cost+per+print&lr=

Reviews van HP 1500L (incl. kosten per pagina)
http://www.google.nl/sear...per+print&btnG=Zoeken&lr=

alles te vinden met Google ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Karel2001 op 12-07-2004 13:55 ]

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand de samsung al?

Ik zou wellis willen zien wat de print kwaliteit is in kleur.

BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Volgens de review op PcMag is de HP sneller, maar print de Samsung juist mooiere foto's uit.
Vragen van mijn kant:
- Kan er glossy paper in de Samsung (in de HP kan het zeker wél)
- Zien de foto's er echt uit als foto's (zoals je ze in de fotozaak haalt) i.c.m. glossy paper of is de kwaliteit beduidend slechter?

Nederlander in België