Pen drive 2.0 een geheel van maken

Pagina: 1
Acties:

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
We hebben op het werk bij een laptop een leuke (not) pen drive gekregen..
Op het ding zelf staat dat het een Pen drive USB 2.0 is, daarop is een stikkertje van 64MB geplakt. De kleuren van de opschildering zijn groen en blauw... die kleuren horen volgens de website zelf bij het USB 1.1 model.

Toen ik het ding voor het eerst in de pc stopte kreeg ik netjes een verwisselbare schijf te zien van +-64Mb. Daarna heb ik een keer de cd met drivers voor 98 bekeken op de pc en een paar tooltjes geprobeerd welke bestanden op het geval in zip opslaan, een emailtooltje etc.
Als ik de drive nu in de pc steek krijg ik een floppy drive en een disk drive van 54.6. Ik heb bij mijn weten geen handelingen daarvoor gedaan.
Vaak mis ik net die 10 Mb, daarom ik dat ding weer naar de standaard disk terugbrengen, geen floppy gedoe erbij.

Bij de diskmanager is de removable disk zo te zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.kesic/pen_drive.PNG

Hoe kan ik de pen drive reseten naar de factory defaults.

Verwijderd

Ervan uitgaande dat je Win2000 of WinXP hebt:

Als je naar start - instellingen - configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer gaat, dan schijfbeheer (onder kopje Opslag) zie je of die pen drive verdeeld is in een schijf met stationsletten J: en B: is dit niet zo, dan zou ik de tools welke je geinstalleerd hebt maar eens uninstallen.

• nAFutro
Ik heb het op windows 2000 en XP gehad. In de diskmanager zie ik alleen de J:, de b: is overigens wel te zien onder de removable storage in schijfbeheer (disk management)
Nu zit op achter een pc waar ik nooit die tooltjes geinstalleerd heb gehad, die tooltjes hadden ook niets vermeld over partitionering ofzo.

Ik ben niet zo'n help met linux maar kan linux hier een uitkomst bieden?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03 11:59

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

partionmagic.. kun je daar de partities niet mee samen voegen ??

Bedankt alvast

• nAFutro
nope Partition magic laat geen removable devices zien, alleen de hd's
maarnu naar bedje toe, iedereen heel goed over nadenken en om 8 uur ga ik weer kijken..

[ Voor 42% gewijzigd door nAFutro op 12-07-2004 00:08 ]