Brom op muziek kanaal door Coax

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 13:24
Ik heb een brom op het audiokanaal (PC line-out --> Hama switchkast --> (1) 5.1, (2) receiver (JVC RX-554R)

Zodra ik de receiver op de schakelkast aansluit dan krijg ik een brom op de versterker en op mijn 5.1. Ik heb gekeken waar dat aan lag en het bleek als ik de coax kabel uit mijn receiver haalde ik kraak helder geluid had (de receiver was niet ingeschakeld). Het maakt geen verschil of ik de receiver in of uitschakel. De TV is ook kraakhelder. Ik heb laatst toen ik verhuist was naar mijn nieuwe huis een tv netwerkje aangelegd als volgt: hoofd coax --> f splitter 4x -->1 kabel modem, 2 tv beneden, 3 tv boven. Beneden trouwens hetzelfde probleem. En boven het volgende tv netwerkje: (3) tv boven --> kamer ma (wandcontactdoos coax) --> kamer mij (wandcontactdoos coax). Zowel boven als beneden gebrom. Aan de speakers ligt het niet, heb al andere geprobeerd. Ik heb geen idee hoe ik dit ga oplossen. Misschien dat ik een antenne versterker moet gaan gebruiken, het tv beeld is aan het einde van de rits kraak helder. Graag jullie hulp ;)

Verwijderd

Dan heb je een aardlus. Hoe het precies ook alweer zit weet ik niet. Maar als je bij je Coax de aarde eens losdraait zul je zien dat het verholpen is. Ik heb dat geintje ook eens gehad met UPC. Bleek dat ze ergens iets verkeerd hadden geaard/aangesloten. Ze konden/wilden me niet precies vertellen wat :(. Maar ja daar heten ze dan ook UPC voor :r

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 22:35 ]

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 22:34:
Dan heb je een aardlus. Hoe het precies ook alweer zit weet ik niet. Maar als je bij je Coax de aarde eens losdraait zul je zien dat het verholpen is. Ik heb dat geintje ook eens gehad met UPC. Bleek dat ze ergens iets verkeerd hadden geaard/aangesloten. Ze konden/wilden me niet precies vertellen wat :(. Maar ja daar heten ze dan ook UPC voor :r
Waar moet ik de aarde eraf halen. Ik neem aan dat je de randaarde bedoeld :?

Verwijderd

Yep die mooie gevlochten mantel die om je Coax zit. Even losdraaien en kijken of het probleem is verholpen. ;)

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 22:45:
Yep die mooie gevlochten mantel die om je Coax zit. Even losdraaien en kijken of het probleem is verholpen. ;)
Yes! Is gelukt, bedankt _/-\o_

Verwijderd

RutgerLAN schreef op 11 juli 2004 @ 22:57:
[...]

Yes! Is gelukt, bedankt _/-\o_
Graag gedaan B)
Nu weet ik niet of dit verder 'problemen' kan geven maar ik heb daar nooit wat van gemerkt.
Pagina: 1