PC doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 05:12
ik volg tweakers nu meer dan een jaar en tot op heden heb ik altijd wel antwoord op mijn problemen kunnen vinden. Helaas zit ik nu met iets waar ik in de FAQ,s en oude topics geen antwoord op vind. Via Google kom ik helaas ook niet veel verder.
Wat is er aan de hand.
Afgelopen weekend heb ik de PC van mijn zoon opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt correct geen rare verschijnselen. Tot vanavond. Omdat ik het voor mijzelf prettig vond de PC beneden in de woonkamer te hebben tijdens de clean install stond hij daar tot afgelopen avond, maar besloot nu dat de PC wel weer terug naar mijn zoon zijn kamer kon omdat alles goed functioneerde. Ik sluit de PC af en wil hem boven opnieuw aanzetten. Tot mijn verbazing gebuert er niets, zelfs fans gaan niet draaien, geen LED'je brand, helemaal niets. Mijn eerste gedachte is dat de voeding overleden is. Alleen valt mij op dat aan de achterzijde wel een LED brand voor de Ethernet verbinding, hetgeen alleen gebeurt als de voedingskabel is aangesloten. Daaruit maak ik op dat er toch nog wel enig teken van leven in de voeding aanwezig is. Mijn vraag aan jullie is nu : kan het dat de power supply is overleden en er toch een LED brand aan de achterzijde bij de Ethernet aansluiting ?
Zo ja wat zou er aan de voeding of Mobo kapot zijn ? Het lijkt mij dat als de fans niet draaien er absoluut geen power aanwezig is en eigenlijk het probleem in de voeding aanwezig moet zijn.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Als de ethernet wel aan gaat dan krijgt het moederboard gewoon stroom.
Misschien kan voeding niet genoeg stroom leveren?
Of hij zit op fail-save ofzo denk ik...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• icedwarf
Vreemd dat de PC tot vanavond goed gewerkt heeft. Heb er niet mee gedaan, afgezien van het verplaatsen

Kun je wat duidelijker zijn m.b.t. dat fail safe. Heb ik nog nooit van gehoord

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat de PC slechts verplaatst is kan het haast niet anders dat een connector los is gegaan. Lijkt me handig eerst even alle stekkers goed te controleren.

ARME AOW’er

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Stekkertje van je power of reset knop niet goed vast? (van die knoppen op je MB wel te verstaan)

[ Voor 29% gewijzigd door jkf op 11-07-2004 22:05 ]

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eens een ATX reset uit te voeren.
Ofwel, stekker eruit, knop 20sec ingedrukt houden en dan stekker erin en booten (en zorgen dat het geaard is aangesloten).

Verwijderd

wat je zou kunnen proberen is om de ATX Connector los te trekken en weer opnieuw in zetten en wat je ook kan doen is alle bij zaak apparaten los halen en alleen de benodigde hardware aan te sluiten. Wat er ook gebeurt zou kunnen zijn dat tijdens het vervoeren van de pc van je woonkamer naar je zoon ze kamer iets kapot ging. trouwens wat meer spec is wel welkom ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 22:07 ]

• icedwarf
Zal alle stekkers eerst eens goed controleren, mogelijk heeft er binnen in de kast een stekker niet goed vast gezeten. Ik laat wel even weten wat het resultaat is. Helaas wordt dat morgen. Zoonlief ligt inmiddels op bed, beetje lastig om daar te gaan klooien nu.

Uit de reactie van LED Maniac maak ik in elk geval op dat de power supply waarschijnlijk niet is overleden en het mogelijk een stekker probleem is.
Wel vreemd dat ook de power supply fan niets meer doet

[ Voor 29% gewijzigd door icedwarf op 11-07-2004 22:10 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

En als je de pc nu weer eens beneden zet waar die ook stond toen hij nog werkte? Lijkt mij het eerste wat je dan doet: de oude situatie proberen te verkrijgen om dan te gaan kijken wat de verschillen zijn (geaard of niet geaard stopcontact ofzo).

Daarnaast is het mogelijk dat er tijdens het verplaatsen een kabel is losgegaan o.i.d. Loop dus alle logische en standaard dingen af. Als je dan vervolgens nog steeds de voeding verdenkt dan kun je even een andere voeding ergens vandaan pakken en die erin stoppen om te testen..

9800x3d

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Waarschijnlijk is je voeding overleden. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het lamje van de ehternet kaart deed het wel maar de pc ging niet aan. Probeer eens een andere voeding. Als deze er ook mee uitscheid dan moet je even kijken of je processor niet kapot is. Door de processor waren er bij mij 4 voedingen overleden.

• icedwarf
Zowel boven als beneden zijn ongeaarde stopcontacten. Ik weet het, ben zelf werkzaam in de meet en regeltechniek en zou het graag anders willen maar zo is de zaak nu eenmaal gebouwd.

Overigens gaat het om een AMD 2500+ en MSI moederbord, echter denk ik dat gezien de aard van het probleem dat er niet veel toe doet.

Verwijderd

Er kan van alles aan de hand zijn. Hier een handige troubleshooter:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
ik denk idd dat de voeding overleden is, ik heb eenzelfde soort probleem gehad.. voeding van packerd bell pc was overleden(monitor kreeg stroom van voeding van computer) en monitor standby-ledje brande nog wel gewoon... ik zou zeggen, probeer een andere voeding eens..

• icedwarf
BK_102 schreef op 11 juli 2004 @ 22:13:
Waarschijnlijk is je voeding overleden. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het lamje van de ehternet kaart deed het wel maar de pc ging niet aan. Probeer eens een andere voeding. Als deze er ook mee uitscheid dan moet je even kijken of je processor niet kapot is. Door de processor waren er bij mij 4 voedingen overleden.
BK_102 Bedank voor je reactie. Ik denk dat ik maar even terug ga naar de leverancier, systeem is pas een half jaar oud en ik heb dus nog garantie. Alleen komt het MB natuurlijk weer ergens anders vandaan

[ Voor 8% gewijzigd door icedwarf op 11-07-2004 22:24 . Reden: smilie ging niet juist ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wat was precies het nut van deze topic als je toch maar opgeeft en terug naar de leverancier gaat. Post voortaan volle specs (ipv een dagboek), geef duidelijk aan waar je gezocht hebt naar oplossingen en wat je allemaal uitgeprobeerd hebt en tenslotte wat daarvan terecht kwam.

Dit is a) wazig b) overbodig

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.