[kernel] beeld blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 21:07

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Ik heb m`n PC geinstalleerd met debian unstable, en meteen een nieuwe kernel er op gezet. In dit geval 2.6.7.

Na het compileren van de kernel en het starten van de kernel, krijg ik dit ongeveer
eerst zie k LILO 22.heelveel met daarboven het tabelletje wat je BIOS genereerd. Hij load dan m`n kernel boot heel even en schiet weer terug naar de tabel! M`n systeem boot wel gewoon door, want later krijg ik X voor m`n neus. Die werkt op zich wel goed, maar de console`s kan ik nu niet gebruiken. Weet iemand een oplossing?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:59
Debian stable installen :?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 21:07

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
tuurlijk niet. Zodra ik terug ga naar de default kernel (2.4.18-bf2.4) doet het beeld het weer gewoon. In dit geval maakt dat geen moer uit.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

decramy schreef op 11 juli 2004 @ 21:56:
Die werkt op zich wel goed, maar de console`s kan ik nu niet gebruiken. Weet iemand een oplossing?
Je hebt toch wel VC support meegecompiled ?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
decramy schreef op 11 juli 2004 @ 21:59:
tuurlijk niet. Zodra ik terug ga naar de default kernel (2.4.18-bf2.4) doet het beeld het weer gewoon. In dit geval maakt dat geen moer uit.
Ik heb dat ook gehad, toen ik een kernel upgrade naar 2.6.6 deed.
Meteen na lilo, allemaal rare kleurtjes op het scherm, maar systeem bootte gewoon. Achteraf frame support weer disabled in de kernel, en nu werktie perfect.
Zeg niet dat dat je probleem is, maar het zou natuurlijk kunnen dat je een foutje hebt gemaakt met compileren op het grafische vlak.. ;)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

lijkt me gewoon een kwestie van de relevante config-items uitproberen?

virtual-console, framebuffer-console, enz.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1