Toon posts:

[DirectX 9] heb opeens geen DX9 meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem ondersteund opeens geen DX9 meer of kan er geen toegang tot krijgen of zo. Had vanochtend nog wel DX9 toegang en ondersteuning, maar van het ene op andere moment niet meer. (heb geen ge installed/uninstalled) Heb alleen toegang tot DX8

Heb zojuist opnieuw directx 9.0 b geinstalleerd, maar geen effect.

iemand suggestie wat het kan zijn of wat ik kan doen om te checken wat er aan de hand is.

draai XP voor wat dat waard is. Hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen wat heb van de week en presentatie waarvoor ik DX9 nodig heb en kan dit op korte termijn niet op een andere computer overzetten ivm licentie van mijn game dev. programma waarvoor ik dus dx9 nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*, sorry voor de kick omhoog, maar zit hier nu echt peentjes te zweten. Heb echt dringend een optie nodig

Verwijderd

Krijg je helemaal geen foutmeldingen bij het installeren van dx9? Geeft ie bij dxdiag aan dat het dx8 is? Hoe update je dx, via windows update?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Welke videokaart heb je?

Misschien de driver deinstalleren en daarna opruimen (dmv bijvoorbeeld detonator destroyer oid), opnieuw de driver erop en daarna opnieuw dx9 installeren.

Suxxes.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Hardware accelerated Direct3D 9+ is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer.

is de melding die ik krijg als ik de directx diagnostic tools draaii, dus ga eens ff kijken of dat wat op levert.

[offtopic: kan een video driver er zomaar me ophouden??]

edit: kan via de ATI support site alleen een algemene radeon driver downloaden (CATALYST Windows XP 4.7) klopt het dat er geen specifieke driver is voor de mobility radeon 9200

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 11:17 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

JanW23

Mine mine mine mine

Mobility drivers haal je altijd van de website van het merk van je laptop (bijvoorbeeld Acer). Staat duidelijk op de website van ATI als je aanklikt welke drivers je zoekt.

Hoe kom je erbij dat directx 9 niet meer op je pc staat dan? Heb je dit gemerkt bij een spel? Zo ja, heeft dat spel het dan wel altijd gedaan?
Kan het dan niet zijn dat het spel niet werkt omdat de videokaart zelf geen directx 9.0 aankan?
Een ati 9200 gebruikt namelijk directx 8 en geen 9. Sommige spellen zoals hitman 3 werken dan niet. Dat had ik ook bij mijn oude g-forse4 mx440.

[ Voor 19% gewijzigd door JanW23 op 12-07-2004 11:22 ]

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:13:
Hardware accelerated Direct3D 9+ is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer.
edit: kan via de ATI support site alleen een algemene radeon driver downloaden (CATALYST Windows XP 4.7) klopt het dat er geen specifieke driver is voor de mobility radeon 9200
Eeehmm.... volgens mij is 'n Radeon9200 ook niet volledig DX9 hardware, maar gebaseerd op de Radeon8500. Hierdoor kan het idd zijn dat je geen Hardware Accelerated Direc3D 9+ hebt en dat je bijbehorende software ook niet kan draaien. De Radeon9500 is de eerste kaart met DX9 hardware. Waarom het programma eerst wel draaide, kan ik niet voor je verklaren.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
het heeft dus WEL altijd gewerkt met DX9, tot voor gisteren dan. Opeens krijg ik een melding dat DX9 niet meer onderstuend wordt: (meer specifiek een melding Directx9 required). In mijn game dev. software merkte ik het omdat ik opeens bepaalde functies niet meer had wel alleen werken met DX9, zoals bv shaders. Tevens kon ik in mijn selectie menu aleen nog maar kiezen uit DX8 of lager en openGL, terwijl die ochtend daar nog wel DX9 tussen zat.

Dus aan de specificaties van de graphic card heeft het niet gelegen. (althans in het verleden niet)

(thx vor de tip van acer site)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Typ bij uitvoeren eens "dxdiag" in (zonder de quotes..duh..).
Dan zie je in dat schermpje ergens staan welke versie van DirectX je geinstalleerd hebt staan.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-07-2004 11:37 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Heb je directx al helemaal ge-uninstalled, opnieuw opgestart en toen weer directx9 geinstalleerd... of meteen opnieuw geinstalleerd of eroverheen gezet? Probeer anders een directx versie 9a.

Verwijderd

Topicstarter
Diagnotische tool meldt:

DX 9.0b (4.09.0000.0902)

Chip Type: MOBILITY RADEON 9200 AP (0x5C61)

edit: heb gewoon via MS opnieuw DX9.0b geinstalled, niks geuninstalled, maar ga het nu eerst proberen met mijn video drivers, misschien dat de dx9 melding gewoon een resultante daarvan is.

EDIT2: bij mijn weten kan je directX geen eens uninstallen, daar het geintegreerd in je systeem zit

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 11:43 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 15:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk zijn je videodrivers inderdaad gaar, maar je kunt de nieuwe Catalyst drivers ook gewoon op je mobility Radeon installeren! Zorg ten eerste dat je niet het High-speed alles in een pack van ATI download, maar de losse drivers en het losse control panel (laatste optioneel) en download Rage3D MobileMOD, volg de instructies van hen om je drivers te patchen. Je hoeft daarbij niets van je Control Panel te patchen die kun je daarna gewoon installeren als je dat wenst. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
AARGGHH,... uninstall net mijn oude drivers van mijn ati kaart via de add remove hardware, ok 2 x gerestart, daarna zag ik nog in de ati folder een uninstall icon, dus denk dubbel klik hier ook nog even op, better sav then sorry, (dan is echt alles weg). krijg melding om te restarten, Ok

MAAR, nu start windows op, maar daarna alleen een zwart scherm .... Heb nog geen drivers geinstalled. Wat nu. kom mijn systeem niet meer, althans zie niks

(ps, dit is dus van een andere compu :) )

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Opstarten in Safe mode?

dmv F8 dus... tijdens het opstarten. Vanuit daar je drivers opnieuw installeren.

[ Voor 73% gewijzigd door JanW23 op 12-07-2004 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx voor de tip

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 12:18 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 15:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dan F8 gewoon continu ingedrukt houden he :)

Als ik jou was zou ik gewoon Windows es opnieuw installeren, gezien het een belangrijke presentatie is kun je dan beter zorgen dat je een stabiele en frisse Windowsinstallatie op je schijf hebt staan.
En ga me nu niet zeggen dat al die bestanden van de presentatie op dezelfde partitie staan als Windows zelf!!! (Zulke mensen kan ik dus echt nooit begrijpen he...)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb wel 2 partities, maar toch wel weer een dag bezig met de boel een beetje fatsoenlijk te installen

Maar als ik in safe mode opstart, dan is mijn volgende scherm een lijst met .sys files die geladen worden tot ik een melding krijg:

press Esc to skip loading of d344bus.sys

en vervolgens restart mijn laptop en vervolgt weer in normal mode

Verwijderd

Topicstarter
test net of ik gewoon op de blind, mijn computer nog dingen kon laten uitvoeren, en idd hij werkt gewoon perfect, (start menu/restart) alleen geen beeld, zelfs niet van de default drivers

dus een clean install van windows is wel drastische manier om een oplossing te zoeken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 12:34 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

d344bus klinkt als de driver van deamon tools
Maar dat lijkt me verder weinig met DX9 te maken te hebben.

En geen beeld, toch niet stiekem aan Fn+F5 gezeten he? :)
Of was het nu Fn+F6..

[ Voor 31% gewijzigd door Nakebod op 12-07-2004 12:35 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Sluit er eens een externe monitor op aan... wie weet krijg je daar wel beeld op. Wat dat sys bestandje is weet ik ook niet precies.
Je had toch geen radeonator op je laptop ofzo geïnstalleerd staan? Anders kan je ook nog proberen om Ctrl ingedrukt te houden zodra je WinXp ziet opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
nope, niet geinstallerd, zal kijken of dat wat uitmaakt met een externe monitor.

[offtopic: heeft mijn ISP denken jullie een backup van mijn emails, deze staan nl wel op mijn C, dus incase bij format C wil ik deze wel graag terug (en nee, deze backup ik niet elke dag)]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 12:41:
nope, niet geinstallerd, zal kijken of dat wat uitmaakt met een externe monitor.

[offtopic: heeft mijn ISP denken jullie een backup van mijn emails, deze staan nl wel op mijn C, dus incase bij format C wil ik deze wel graag terug (en nee, deze backup ik niet elke dag)]
Je kan ook gewoon je mailbox op je C schijf backuppen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
externe monitor blijft ook zwart :(, iemand anders nog ideeen anders gooi ik 'em in de format C

(ps, last good configuration van windows helft ook niet)

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

ja ik heb nog wel 1 idee alleen dat wordt een beetje gokken... we zouden nog een systeemherstel kunnen proberen, maar aangezien je geen beeld hebt wordt dat lastig, maar niet onmogelijk.

Je moet dus op een vergelijkend systeem kijken hoevaak je dus op de Tab toets etc moet drukken enzovoort.

Anders zou je nog via Remote desktop of iets dergelijks op je pc kunnen komen via een andere pc. Maja... je hebt nu wel even een lastig problem maar geef niet zomaar op. OS opnieuw installeren is ook weer wat...

Verwijderd

Topicstarter
het leuke is dat ik juist mijn systeem goed heb afgeschermt, dus geen WLAN, geen remote desktop en ik heb een alternatieve menu opbouw (styleP + tweakUi van MS), dus tAB-en wordt lastig, alhoewel ik daar ook net aan zat te denken.

Mijn laptop staat nu al te wachten op "F" command om definitief te formateren, maar durft het nog niet aan (tis toch je kindje ;) ). Ga ff een rondje lopen, en hopen een een inval ;)

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Dan wordt het inderdaad wel heel lastig. Ik weet nu zo even niets meer. Maar als je gaat formateren moet je nog even wachten. Installeer winxp eerst er nog een keer overheen (over je oude) of doe een reparatie van winxp. Hierdoor zal hij namelijk wel weer opstarten (waarschijn wordt xp dan wel traag) en kan je wat data backupen op een cd! Hierna kan je met een gerust hart format c /q doen :p
Pagina: 1