[mod_python] Get parameters gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben een ervaren PHP-programmeur die nu wel eens een andere taal wil proberen, en omdat Python me wel krachtig een mooi leuk ben ik eens gaan spelen met mod_python. Nu vraag ik me echter even af of er een makkelijke manier is om bij de GET-parameters van een script te komen, ik kan met dir(req) niet zo snel iets vinden.

Hetzelfde zal gelden voor de POST-parameters. De PATH_INFO zoals die in PHP wordt doorgegegeven kon ik ook al niet vinden, die heb ik inmiddels maar gedestilleerd uit the_request middels onderstaande functie, maar wellicht is er een betere manier?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
def getAsgt(req):

extPath = req.uri.replace('index.py', '')
    reqPieces = req.the_request.split(' ')
    reqPath = reqPieces[1]
    asgt = reqPath.replace(extPath, '')

if (asgt.find('?') > -1):

asgt = asgt[:asgt.find('?')]

if (asgt[-1] == "/"):

asgt = asgt[:-1]

return asgt.split('/')

En is er een plek waar ik dit soort basis-dingen mbt mod_python kan vinden? Op GoT is nauwelijks iets te vinden over mod_python, en het antwoord op deze vraag kon ik via Google ook niet zo snel achterhalen.

[ Voor 24% gewijzigd door djc op 11-07-2004 21:34 ]

Rustacean

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ik zou zeggen dat alle relevante informatie wel te vinden is in de mod_python manual. Volgens diezelfde manual heeft een request object een 'args' member waar de argumenten uit de query string in staan. Was dat wat je zocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 11-07-2004 22:39 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik had in de mod_python manual zitten gluren, maar kon het daar niet vinden. Kennelijk niet goed gekeken, want ik had het nu wel gevonden, op deze pagina staat een overzichtje. args is min of meer wat ik zocht, al heb ik het nog niet geprobeerd met POST-argumenten en is het wel iets minder makkelijk dan de $_GET en $_POST van PHP. Heb nu zelf een functie geschreven die de args-string omzet in een dict, dat werkt ook wel.

In ieder geval bedankt, ik ben weer een stukje verder!!

Rustacean