Ik ben een ervaren PHP-programmeur die nu wel eens een andere taal wil proberen, en omdat Python me wel krachtig een mooi leuk ben ik eens gaan spelen met mod_python. Nu vraag ik me echter even af of er een makkelijke manier is om bij de GET-parameters van een script te komen, ik kan met dir(req) niet zo snel iets vinden.
Hetzelfde zal gelden voor de POST-parameters. De PATH_INFO zoals die in PHP wordt doorgegegeven kon ik ook al niet vinden, die heb ik inmiddels maar gedestilleerd uit the_request middels onderstaande functie, maar wellicht is er een betere manier?
En is er een plek waar ik dit soort basis-dingen mbt mod_python kan vinden? Op GoT is nauwelijks iets te vinden over mod_python, en het antwoord op deze vraag kon ik via Google ook niet zo snel achterhalen.
Hetzelfde zal gelden voor de POST-parameters. De PATH_INFO zoals die in PHP wordt doorgegegeven kon ik ook al niet vinden, die heb ik inmiddels maar gedestilleerd uit the_request middels onderstaande functie, maar wellicht is er een betere manier?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| def getAsgt(req):
extPath = req.uri.replace('index.py', '')
reqPieces = req.the_request.split(' ')
reqPath = reqPieces[1]
asgt = reqPath.replace(extPath, '')
if (asgt.find('?') > -1):
asgt = asgt[:asgt.find('?')]
if (asgt[-1] == "/"):
asgt = asgt[:-1]
return asgt.split('/') |
En is er een plek waar ik dit soort basis-dingen mbt mod_python kan vinden? Op GoT is nauwelijks iets te vinden over mod_python, en het antwoord op deze vraag kon ik via Google ook niet zo snel achterhalen.
[ Voor 24% gewijzigd door djc op 11-07-2004 21:34 ]
Rustacean