Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB-kabel-verbinding iRiver H320/Computer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn H320 te verbinden met een USB poort op mijn computer (1.1) ik heb geen 2.0
De H320 vermeld "Charging" maar doet verder niets. Ik kan ook geen drive zien in mijn verkenner. Dus m.a.w. mijn computer ziet mijn H320 niet.
Als ik de USB kabel eruit haal, dan zegt de H320 wel "Disconnected".
Ik heb wel een coolpix 5000 fotocamera van Nikon, en via de USB 1.1 kabel van de H320 kan ik wel files op mijn H320 zetten via de Compact Flash card in mijn fotocamera. Uiteraard is dit een omslachtige methode.
Ik heb windows XP, dus heb de software die is bijgevoegd in eerste instantie niet op de PC gezet, maar nu dus wel, en dat helpt ook niet.
Nou ben ik totaal GEEN computer-expert, maar werkt de USB verbinding niet omdat ik een 1.1 USB heb, en de H320 een 2.0 USB ?
Of kan het zijn dat ik reeds eerder een sitecom card-reader heb geinstalleerd, die al 4 drives heeft voorzien ? (Deze is niet altijd ingeplugd).
Ik heb op mijn PC 4 USB's 1.1, waarvan er 2 permanent bezet zijn, 1 stuk en 1 voor mijn kaartlezer (4 in 1). De laatste dus niet altijd ingeplugd.
Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing ? Of heb ik gewoon een USB 2.0 op mijn computer nodig ?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vertel de volgende keer even dat een H320 een iRiver apparaat is, svp :).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 21:19:
Nou ben ik totaal GEEN computer-expert, maar werkt de USB verbinding niet omdat ik een 1.1 USB heb, en de H320 een 2.0 USB ?
Volgens Iriver werkt de H320 gewoon op USB 1.1. Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Misschien heb je niet een 1.1 poort maar een USB 1.0 poort. Ik heb namelijk wel eens meegemaakt dan USB 2 harware daar niet op werkt. Je zou het eens uit kunnen proberen bij een vriend die misschien wel een 1.1 of 2 usb poort heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zou inderdaad kunnen dat ik een USB 1.0 poort heb, ik ging er blindelings van uit dat ik een 1.1 poort had.
Ik zal eerst bij een kennis proberen, die een 2.0 USB poort heeft.
Kan ik nog ergens op mijn PC vinden of ik inderdaad een 1.0 poort heb ?
Bedankt voor de reactie.

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 21:24
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 21:19:
Of heb ik gewoon een USB 2.0 op mijn computer nodig ?
d0h :P

Dude, koop gewoon een usb 2.0 kaartje, dan kan je tenminste op een voor jou werkende én fatsoenlijke manier files op je iHP 320 zetten.
50 albums op 1.0/1 snelheid op je player pleuren is geen pretje, ook al werkt het.

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik gebruik 'm op dit moment ook met USB 1.1. Retetraag, maar het werkt prima. Snel tijd voor een upgrade.

Als ik een gokje mag doen waar het fout gaat: je vergeet 'm aan te zetten als hij verbonden is. Het duurde bij mij in ieder geval even voor ik dat doorhad. Druk op de Play-toets zodra hij is verbonden. Let op: niet ingedrukt houden, gewoon één keer drukken en weer loslaten.

• Possstema
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 22:10:
Kan ik nog ergens op mijn PC vinden of ik inderdaad een 1.0 poort heb ?
Ik weet niet zo 1, 2, 3 of je dat snel kunt zien, maar een PCI USB 2.0 kaart kost tegenwoordig bij de lokale computerboer ook maar iets van 15 euro. ( die ik overigens ook moet halen want de postbode komt binnenkort de H340 brengen, en als ik die vol wil maken met USB 1.1 dan duurt het nog eens 2 keer zo lang :) )

[edit]

Hmm, ik heb ff gekeken wat voor aanluiting je camera nodig heeft, maar die heeft ook een USB 1.1 poort nodig. Dus misschien doe je toch iets fout zoals Nick al zei.

Zie hier

[ Voor 25% gewijzigd door Possstema op 11-07-2004 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de H320 echt aangezet als ik de USB kabel aangesloten had.
Mijn camera heb ik niet aangesloten op mijn PC, omdat ik gebruik maak van de kaartlezer. Ik heb maar een 128 MB kaartje, en de foto's staan via de kaartlezer redelijk snel op mijn computer.
Ik denk dat ik maar een USB 2.0 ga aanschaffen, dat lijkt mij de beste oplossing.
Bedankt voor jullie reacties.

• Possstema
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 09:27:
Mijn camera heb ik niet aangesloten op mijn PC, omdat ik gebruik maak van de kaartlezer.
Ohwja, dat was ik al weer vergeten :), mar hebbie het al bij een kenns geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
nee, nog niet (zit nu op mijn werk......).
Ik laat nog wel iets weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik voel me nu toch heel erg dom.
Nick had de oplossing voor mij aangedragen.
Ik drukte inderdaad te lang op de play toets.

Ik heb nu inderdaad verbinding.
Weer wat geleerd.

Dank voor jullie reacties, ik ga gauw aan de slag met mijn slome USB, en ben toch van plan om een 2.0 aan te schaffen.

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
:P

Ik heb ook vijf minuten zitten prutsen voor ik het door had :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog even het manual op nageslagen (aanluiten van de H320 op de PC).
De engelse versie wijkt af van de duitse versie:
Bij de engelse versie moet je eerst de H320 aanzetten, en dan de USB kabel verbinden, bij de duitse versie moet je eers de USB kabel verbinden en dan de H320 aanzetten.
Beetje vreemd.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Hehehe had me player net bijna op de grond gedonderd of de XP cd gepakt

ik had het zelfde probleem met usb1 :D

het was idd de truuk om hem kort in te drukken

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Pagina: 1