Etisch probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Het volgende is het geval:

2 maanden geleden bestelde ik via vooruitbetalen bij Funprice een Aopen 6x4x brander. Toen ie na 6 weken nog niet aan was heb ik de bestelling geannuleerd en m'n geld teruggestort gekregen.

Vandaag ligt op de mat: de Aopen brander! Met factuur waarop staat: reeds betaald... wat moet ik hiermee??? Als ik 'm hou... is gewoon diefstal of niet?? Of moet ik 'm terugsturen. Ik weet het niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

houd dat ding lekker!

Verwijderd

trouwens wel erg "FUNPRICE"

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even puur juridisch bekeken:

Je hebt de koop ontbonden, en je geld teruggekregen. Je hebt dus geen recht meer op de brander. Dat het de fout van Funprice is dat ze hem toch opsturen doet niet ter zake. Als je het ding houdt is dat een misdrijf en kunnen er dus stappen tegen je ondernomen worden. je zal heus de bak niet ingaan, maar een boete krijg je wel.

Wees maar verstandig en bel Funprice op dat ze je per ongeluk een brander hebben gestuurd die je al hebt afbesteld...hoe groot de verleiding ook is. ALS ze er achter komen dat er iets niet klopt ben je goed de lul...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Of stuur het geld alsnog...dit blijft aan je knagen...en dat is die Fl 600,-? niet waard toch?

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

... ach, je hebt jezelf al aangegeven, wie weet komen hier wel eens wat lui van Funprice..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Je kan het beter teruggeven, dit soort dingen lopen meestal niet goed. Heb ik ook altijd, en na een bepaalde tijd krijg je bericht dat het niet betaald is en toevallig is het in een slechte periode (bij mij in iedergeval) dat het je niet uitkomt echt waar.

Verwijderd

Zij hadden van te voren toch ook niet gemeld dat i er na 6 weken nog niet zal zijn.
Heb je ervoor getekend? Dan houden en als ze bellen, zeg je gewoon dat ze een retourdoosje sturen. Kunnen ze niets maken.
Heb je niet getekend voor de brander? Dan heb je hem toch ook niet gekregen toch?

• Thorne
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

HALLOOOO!!!! Houden, of aan mij passen... maar niet teruggeven! Die lui verdienen al genoeg...

>specs<

Verwijderd

De keuze is duidelijk:
Wil je het houden? Alsnog betalen!!!

Zo niet? Terugsturen!!!

Laat je niet verleiden and do the right thing.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:27

Armada

-Wat wil je weten?-

Simpel. De koop is ontbonden bij de annulering. Dat wil zeggen dat er geen rechtsgrond meer bestaat voor de levering van dit produkt. In juridische termen heet dit: 'onverschuldigde betaling'.

Je bent zeker geen dief, want je hebt dit produkt niet ontvreemd (wanneer je het in beheer had onder goedkeuring van de eigenaar, maar je eigent je het als bezit je toe) en niet gestolen (het gewone jatten). Wanneer ze achter deze fout komen, dan moet je hem teruggeven (of betalen). Zo niet, dan sta je volledig in je recht en mag je dit als een soort schenking behandelen (na verjaring).

Armada

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

Jag

Ik heb wel eens om een 2.5 Gb HD gevraagd in een computerwinkel(ik ga geen namen noemen), en ik kreeg een Quantum bigfoot TX 11.2 Gb in mijn handen (kwam ik thuis pas achter). Dat heeft me toen 500,- gescheeld, en ik heb toch besloten om 'm te houden. God, wat heb ik gelachen toen ik de size zag! Ik vind het wel lullig voor de winkel, maar ik heb het wel gedeeltelijk goed gemaakt door 64 Mb PC100 SDRAM daar te kopen voor 250,- (wist ik veel dat die prijzen zo snel zouden dalen).
Maar mijn advies is om die brander toch te betalen, of terug te sturen en dan jezelf op een nog mooiere brander trakteren omdat je zo eerlijk bent geweest.
Jag

• bastichelaar
  • Laatst online: 28-08 20:12
Sluit me helemaal bij Jag aan...!

Verwijderd

Ok.. nu ik..
Me matrox kaart g400 is kaduuk en ik weet niet eens meer bij welke winkel ik em gekocht heb (was op pc dumpdag) en heb dus ook geen bon. Hoe kom ik aan een nieuwe zonder er voor te betalen?

Ik dacht, of iemand anders vinden die er 1 heeft en zijn bon lenen, of een nieuwe kopen, en dan de oude omruilen en geld terug vragen :)

Verwijderd

*Flamez zou 'em houwen en naar zuid amerika vluchten ....

Verwijderd

Snow-in-a-can kijk eerst die hele kaart na (en de kaart van je vriend met ook zo'n G400) op stickertjes, desnoods zet je de stickertjes even om. Wij (kwerk in een compu zaakje) kijken altijd eerst of ons stikkertje nog op de kaart zit. Met het nummer op de sticker kunnen wij nagaan wanneer hij binnen is gekomen, verkocht en van welke leverancier hij afkomt. Heb je dat stickertje niet dan ben je dus de lul.
Daarnaast is het natuurlijk lullig voor die gozer waarvan je het bonnetje leent, als zijn kaart kadoek gaat heeft hij geen bonnetje, geen stickertje, geen geloofwaardigheid en dus geen garantie meer!!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat probleem met die vriend is makkelijk op te lossen. Als je op zijn garantie een nieuwe kaart krijgt geef je die aan hem (daar zit tenslotte weer garantie op) en je neemt zijn oude over (waar geen garantie meer op zit)...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Baschie,

Is het wel zo dat het de computer winkel geen geld kost en dat die em gewoon naar matrox opsturen ofzo?

Echt vet balen dit, tis zo'n lekker kaartje

Verwijderd

Dat weet ik niet zeker, in ieder geval kost het de winkel geen vervangingswaarde, maar volgens mij (maar weet ik dus niet zeker) zijn de portokosten wel voor de winkel's rekening (kan ook per leverancier verschillen ofzo)

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Je kunt natuurlijk ook je probleem richten aan matrox zelf! Vertel hun je probleem en vraag of zei misschien een oplossing hebben!
Misschien hebben ze wel zo'n goede service dat ze num voor je verwisselen en dat misschien via een dealer in de buurt doen zou ook kunnen.

Probeer in ieder geval de fabrikant ook eens!
Want die heeft baat bij een tevreden klant!
Op het moment dat zij jou zo'n service leveren zul je de volgende keer makkelijker kiezen voor hun product.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

HAVANA,
Waar je wel recht op hebt is vindersloon van 10%. Aangezien Zij degene zijn die hun spullen verloren hebben! En jij hebt het gevonden. Dus dan heb jij een goed geweten en 60 piekies!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55
Even terug naar de topic. Ik zou de brander zeker betalen............ nadat je hebt uitgeprobeert of ie goed werkt (na een jaartje of 2).
Nu ff serieus.
Belangrijk is dat je op het eerste verzoek van funprice Of de brander terugstuurt....of betaald. Tot die tijd ben je juridisch niet over de scheef gegaan.
Is eigenlijk hetzelfde als reclame. Komt ongevraagd (met kilo's tegelijk) in je brievenbus. Als je het strikt juridisch speelt kun je de firma van de folder verzoeken de folder op te komen halen, tot dat moment kun je zelfs bewaarloon rekenen.
Trek hieruit je conclusies zou ik zeggen.... en.... veel suc6 met je brander in de komende jaren :) :)

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Gene
  • Laatst online: 16:55
Even terug naar de topic. Ik zou de brander zeker betalen............ nadat je hebt uitgeprobeert of ie goed werkt (na een jaartje of 2).
Nu ff serieus.
Ik ben het volledig eens met het betoog van Armada. Er is jou niets te verwijten of ten laste te leggen.
Belangrijk is dat je op het eerste verzoek van funprice Of de brander terugstuurt....of betaald. Tot die tijd ben je juridisch niet over de scheef gegaan.
Is eigenlijk hetzelfde als reclame. Komt ongevraagd (met kilo's tegelijk) in je brievenbus. Als je het strikt juridisch speelt kun je de firma van de folder verzoeken de folder op te komen halen, tot dat moment kun je zelfs bewaarloon rekenen.
Trek hieruit je conclusies zou ik zeggen.... en.... veel suc6 met je brander in de komende jaren :) :)

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Is toch simpel
die brander is van jouw

want je hebt toch een factuur die betaalt is.
je kan ook nog ontkennen dat je hem gehad heb, de ptt houdt we meer achter...

Verwijderd

Uhmmm ja even over die post enzo... ik heb eens wat troep binnengehad (gratiz.nl, nooit aan beginnen :) ) had dus nergens voor getekend enzo. was een catalogus van 5 piek. heb die shit maar weggegooid, daarna de acceptgiro's ook, maar krijg maanden later wel een incassobureau nota van 80 piek of ik die vriendelijk wil dokken anders krijg ik zo'n durwaarder op de koffie. schiet niet op alemaal! blijkbaar kan iedereen dat flikker, gewoon troep bij jou in de bus steken zondar dat je ervoor tekent en dan het nog voor elkaar krijgen ook om het incassobureau erop af te sturen???????
de nederlandse wetgeving HEERST!

• Agent-X
  • Niet online
Bel ze ff op en leg ze het voorval uit. goede kans dat de medewerker zegt dat alles goed komt ;]-
Heb jij je plicht gedaan

• havana
Hier ben ik dan weer. Let me talk you guys through: ik heb de afgelopen 2 dagen Funprice helemaal gek gebeld, maar ze waren onbereikbaar vanwege een telefoonstoring.. Dus ik heb ze maar gefaxt via gratiz.nl of ze me wilden bellen. 5 minuten later had ik een medewerker aan de lijn. Hij was erg blij dat ik zo eerlijk was. Ik heb 'm teruggestuurd of hun kosten (uiteraard).

Had ik dit niet gedaan; dan hadden zij bij Funprice NIKS gemerkt :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• php
  • Niet online

php

Jij hebt een product besteld, en later toen bleek dat het product niet leverbaar was, weer afbesteld.
Juridisch ven je (na acceptatie) dus van alle problemen af, en begin je weer met een schone lei.

Wat gebeurt er 6 weken later: Er wordt een productafgeleverd. Ongevraagd. Alles wat ze ongevraagd door je bus flikkeren is juridisch jouw eigendom. Of het ook zo is als je er voor moet tekenen, weet ik niet.

Ik had sowieso even naar een rechtswinkel gebeld voor advies. heb je van Funprice niet even een waardebon gehad voor je eerlijkheid?

• havana
Ik zal het es ff aan me broer vragen, die is jurist... ook al zou het juridisch correct geweest zijn --> het klopt toch niet of wel ?

Hoe dan ook: waardebon? nog nix gezien :(

DIT IS MIJN WEBSITE

• fagao
  • Laatst online: 29-08 21:33
Een kennis van mij kreeg pas een pakkie aan de deur en of hij wilde tekenen en betalen (50 piek). Hij dacht dat er iets voor hem was gekomen (bestelling). Maar er bleek gewoon een baksteen in te zitten.
Nix aan te doen, want hij had getekent. Weg 50 piek..

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Hey dat is cool
onder rembours bakstenen gaan verkopen!
HAHAHAHAHAHAHAA
nah daar ben ik te eerlijk voor, zou ik nooit kunnen. Zo was ik met een vriend bij domino's pizza halen. Toen we weer in de auto zaten zagen we dat we in plaats van 6 pizza's er 7 hadden. Waren we 30 seconde aan het discussieren of we wel weg zouden moeten rijden.. Net toen we besloten de pizza terug te brengen kwam een kok van domino naar buiten rennen om te vragen of wij er misschien 7 hadden meegekregen, want het bleek dat die vrouw aan de kassa haar pizza nog niet gekregen had..
Tja sleutel omdraaien en wegrijden kon ik gewoon niet. In plaats daarvan heb ik onze eigen 6 pizza's een halve minuut koud laten worden!

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
Nou dat is ff toevallig. Ik werk bij FunPrice. Zal morgen ff kijken. Thanks.

Domme fout maaar kan gebeuren.

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
hehehe.not!.....maar het zal je maar gebeuren. Ik zou hem gewoon terug sturen. Of ff persoonlijk naar de winkel gaan en dan jezelf inderdaad trakteren op een Plextor Brander.

Verwijderd

Hee XL, als je nu ook nog ff de hele thread had gelezen, was je er misschien achter gekomen dat havana zo verstandig is geweest (eerlijk duurt het langst?) om het hele zaakje terug sturen. ;)

• botoo
  • Laatst online: 20:15

botoo

💀 too old to die young

paus havanna,
voor ik kon reageren had je die brander helaas al teruggebracht, toch wil ik mijn mening ventileren. Inderdaad helaas, ik zou een briefje of een telefoontje met de melding dat je onterecht een brander had ontvangen, meer dan genoeg gevondend hebben. Daarma ligt de bal bij Funprice, laat hun dan maar een afsraak met je maken hoe en wanneer zij 'm op komen halen. Waarschijnlijk is ze dat teveel werk en hoor je niets meer :)In de tussentijd kan je lekker branden naar hartelust, winst voor jou, en een schoon geweten.

Ik heb het niet zo op stomme winkels, als jij straks iets door hun geregeld moet krijgen, hebben ze ook nooit tijd en/of kennis.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• php
  • Niet online

php

Ik heb het eens gehad bij Memo. Mijn minitower werd te klein, en daar een Bigtower gekocht. Drie keer gevraagd of het wel een AT tower was, want ik had een AT bordje. Bovendien was een AT kast 139,- en een ATX 289,-. Bij het weglopen nog maar eens gevraagd, want er stond een artiklenummer met een X op de verpakking. "JAAAAHHH het is een AT kast!" kreeg ik nogmaals toegeworpen.
Na een zware sjouw het ding thuis uitgepakt, mobo erin, toch een ATX kast. :( :(
Ben terug gegaan naar Memo, gezegd dat het toch een ATX kast was, en dat ik met korting een ATX moederbord wou, omdat ik niet nog een keer voor de lol met een kast ging sjouwen (woon 30 km verderop).
Kreeg voor een leuke prijs een ATX mobo mee van een verbouwereerde verkoper.
Later nog eens terug geweest om enkel de voeding om te wisselen (gaf spanningen af die net buiten de range lagen)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Zoiets had je bij de Vobis nooit voor elkaar gekregen. Die weten niet wat klantvriendelijk is.

• Crusader
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Ik sluit me aan bij Armada

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Ik zou Funprice bellen en het op een accoordje gooien :)

bijvoorbeeld voor een funny price ;)
(laten we zeggen 50%)

Ik zou hem in ieder geval niet kunnen houden, zo zit ik niet in elkaar...
Doe waar je je zelf het lekkerst bij voelt

• Chaos
  • Niet online
Ik vind dat Funprice jou op z'n minst een paar tegoedbonnen moet geven nu je de brander netjes terug hebt gestuurd.

"Adres hebben jullie nog, kom 'm maar halen" had trouwens ook gekund. Grote kans dat ze hem nooit op komen halen en dan heb je een eerlijke gratis brander.

• RFAMLK
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik had eerst gewacht of ze er achter zouden komen en zo nie da had ik nix teruggeven.. :)

En als ze zeiden da je een brander van ze had had je gewoon kunnen zeggen "jah weet ik, ik wou m net teruggeven" :P :P

Dik man een gratis writer, die dingen zijn vet duur namelijk :)...

MzZl

• havana
OK ik heb ff met m'n broer gepraat. Wat blijkt?

Wettelijk ben ik verplicht 'm terug te sturen, zoals ik dat gedaan heb.

Het zit zo: een overeenkomst is ontbonden, maar toch wordt één van de afspraken nog nagekomen (na. het opsturen). Wettelijk is de tegenpartij dan verplicht dit te ontbinden (m.a.w. terugsturen)

Natuurlijk had ik lullig kunnen doen tegen Funprice ("kom maar langs"), maar dat heb ik niet gedaan ik ben gewoon even naar het postkantoor gefietst en heb 'm ongefrankeerd geretourneerd :)

Van tegoedbonnen weet ik niks, maar ze hebben m'n adres ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1