Toon posts:

[Intel Celeron MMX 400] Overclocken dmv jumpers gaat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium 2 met een Intel Celeron MMX 400mhz processor. Nu wil ik deze gaan overclocken dmv de jumpertjes op de insteek-cpu te verzetten.

De jumpertjes staan zo op de cpu:
code:
1
2
3
4
5
 *[**]
[**]*
[**]*
[**]*
[**]*
De sterretjes zijn de pinnetjes, en de haakjes zijn de jumpertjes die die twee pinnetjes verbinden.

Maar ik heb dus de pinnetjes in verschillende combinaties geprobeerd, maar hoe ik ze ook neer zet, de CPU blijft op 400 mhz draaien. Hoe kan dit en hoe moet ik de pinnetjes wel zetten om de CPU harder te laten draaien?

Ik heb de search al gebruikt, maar ik kom geen goed topic tegen waar dit probleem voorkomt.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

wat probeer je precies te veranderen met die pinnetjes?

Celeron (overigens niet hetzelfde als pentium 2) processoren hebben een vaste multiplier. Die kun je dus niet veranderen. Je zult dus op je moederbord de FSB moeten verhogen. Hoe dat moet kun je hier, en met google uitstekend vinden.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 11 juli 2004 @ 21:12:
wat probeer je precies te veranderen met die pinnetjes?

Celeron (overigens niet hetzelfde als pentium 2) processoren hebben een vaste multiplier. Die kun je dus niet veranderen. Je zult dus op je moederbord de FSB moeten verhogen. Hoe dat moet kun je hier, en met google uitstekend vinden.
De pinnetjes laat ik er lekker opzitten ;). Maar zonder gekkigheid, ik zou toch de CPU op een andere snelheid kunnen laten lopen door de jumpertjes anders te zetten? Bijvoorbeeld zo::
code:
1
2
3
4
5
[**]*
[**]*
*[**]
*[**]
[**]*
Of denk ik nou verkeerd? Met de AMD'tjes (300-500mhz), zaten deze jumpers op het moederboard, maar ik zie geen jumpers op dit moederbord. Ik neem dus aan dat ik degene moet veranderen die aan de CPU zitten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

en

PMG FAQ

- een Pentium 2 is een CPU op zich, daar zit geen Celeron op ofzo
- bestaan er non-MMX Celera :?
- op een CPU staan geen jumpers
- het helpt algemeen bij het OCen als je weet wat een jumper doet voor je hem verzet
- bij latere slot1 en alle So370 CPU's is de multiplier locked, OCen kan alleen via de FSB, wat door mobo, niet CPU geregeld wordt

Volgens mij heb je een Celeron 400 PPGA die dmv een PPGA->Slot1 converter op een Slot1 mobo zit, in welk geval die jumpers de voltage bepalen. Ook nuttig, maar niet wat je zoekt. Kijk eens op de mobo.

Verder voldoet deze topic totaal niet aan de GoT eisen qua specs, jezelf van tevoren inlezen en zelfwerkzaamheid als je dat gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.