Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firewire 1 poort meerdere apparaten vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over firewire:

Een jaar geleden heb ik een goeie firewire geluidskaart gekocht van m-audio, aangezien ik veel met muziek maken bezig ben. Nu ik zonder hd-space zit met mn laptop, ben ik aan het bekijken wat het handigste is voor een externe hd: firewire of usb.

Vraag die hieruit luid is het volgende:
Ik heb 1 firewire poort, waar mijn geluidskaart aan zit. Op mijn geluidkaart zitten 2 firewire poorten.

Is het mogenlijk om een externe hd via die poort op mn geluidskaart door te koppellen en gaat dat ten koste van de bandbreedte die de apparaten hebben?

Bedankt alvast!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 21:47 ]

Verwijderd

Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart aanschaffen, ik zou dit ook wel graag willen weten!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In theorie hoeft dit niet ten koste van de bandbreedte voor de Firewire geluidskaart zijn. Een beetje geluidskaart heeft een doorvoersnelheid van minder dan 10MB/s en een beetje IDE harddisk heeft een maximumsnelheid van ruim 50MB/s. Als je deze optelt, dan zit je nog ruim onder de maximum doorvoersnelheid van Firewire van 800Mbit/s (100MB/s) :)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 18:12

Neus

www.zenaconsult.com

Inderdaad, USB gaat veel onhandiger om met de bandbreedte en met FireWire kan je van hartelust je apparaten doorkoppelen. Trouwens, het is vermoedelijk 400Mbit/s omdat de 800Mbit/s variant voornamelijk op de nieuwste Apple's terug te vinden zijn.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Kijk eens naar de maxtor one touch hiervan is een model beschikbaar met beide, zowel usb 2.0 als firewire, werkt perfect volgens mij heeft deze ook de mogelijkheid er nog andere apparaten aan te kunnen hangen....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 08:12 ]

Verwijderd

Ook al zou je 3 harddisken aan firewire hangen hoeft dit nog geen snelheidsverlies te betekenen. Tenslotte wordt niet elk apparaat altijd tegelijk aangesproken, waardoor de bandbreedte in beslag genomen zou zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad waar bij meedere hd's, maar bij een geluidskaart en een hd worden ze vaak wel tegelijk aangesproken. Kwa bandbreedte en dergelijke maak ik me vooral druk om midi-latency door de bandbreedte tekort.

Maargoed ik zal kijken wat voor poort (400 of 800) het is. Als het 800 is, is er sowieso niks om druk over te maken. Als het 400 is, zal ik het nog even bekijken hoeveel bandbreedte de apparaten gebruiken.

thanks!

Verwijderd

Topicstarter
hmm tis firewire 400, dus bij maximaal gebruik van een hd en geluidskaart is er een tekort aan bandbreedte?

editje:
Bij de externe-HD (van lacie, die ik mischien wil hebben) staat Max Substained Transfer rate bij FireWire400 : 35 MB.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 09:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In theorie, ja. Maar in de praktijk zal het erg meevallen, I guess. Anders neem je, zoals eerder gesuggereerd, een externe schijf met zowel een FW als een USB2 aansluiting :)

Verwijderd

Topicstarter
k thanks a lot!
Pagina: 1