_Mystikal_ schreef op 13 juli 2004 @ 00:56:
ik heb een Creative SB Extigy usb, en ben er erg tevreden over. geluid vind ik erg zuiver en helder, mogelijkheden tot instellen van t geluid zijn goed, en er zitten werkelijk alle uitgangen/ingangen op die je nodig kunt hebben.

Ik heb een zelfde extigy binnen een dag weer terug gebracht naar de winkel.
Waarschijnlijk had ik een maandag ochtend produkt maar heb hem daarna ook gelijk nooit meer geprobeert.
De kaart ruisde en stoorde aan alle kanten. En als ik geluid afspeelde tikte het heel erg. En het geluid wat ik er uit kreeg klonk nog slechter dan mn onboard kaartje van mn laptop.
De snelheid van de machine mag geen probleem geweest zijn. aangezien de minimale configuratie veel lager lag dan de machine die ik had.
Ook was er duidelijk te horen wanneer de kaart over schakelde naar andere instelling door een tik over de kanalen.
Ik gebruikte hem via de line uitgangen en die gingen naar mijn mengpaneel.
Om zo met PCDJ te kunnen mixen. Maar ik vond dat een regelrechte ramp.
Ik denk dat dat vooral komt omdat de Extigy USB 1.1 is en 5.1 geluid over super langzame USB gewoon bijna onmogelijk is. Aangezien elke andere belasting van de computer dan ten nadelen is voor de geluidskaart.
Gebruik nu mn onboard geluid en daarnaast een creative MP3+ wat toch wel een heel stuk beter werkt.