Toon posts:

Wirelless G 10/100/1000 switches?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er al switches die op de poorten een gigabit connectie hebben en ook nog eens een wirelless access point zijn (liefst G)?

Ik ben hier al een tijd naar op zoek, maar helaas.

Verwijderd

Wat wil je daarmee bereiken :? De snelheid is toch gelimiteerd tot 54Mbit.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
JSS, dus al die routertjes waar een 100mbit switch in zit zijn ook nutteloos? :?

Gewoon op de kabel gbit en wireless 54mbit...

gbit-wireless routers heb ik nog niet gezien iig.

Verwijderd

Jezus, ik zit te slapen :z :X Ik zat te denken aan een AP met gigabit-connectie.

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha, oke het is duidelijk nu dus :)
Ik ben eigenlijk opzoek naar een gigabit switch én een wireless ap. Maar beiden in een bestaan jammer genoeg nog niet.

Een access point met één gigabit poort zou ook al niet slecht zijn, dan sluit ik die gewoon aan op mijn fileserver.

Op dit moment heb ik een 10/100 Mb hub van 3COM (Officeconnect), ik ben hier zeer tevreden over, dingt draait bij mij thuis al jaren zonder problemen. Nu wil ik de boel dus upgraden omdat je toch merkt dat je tegenwoordig veel meer files aan het versturen bent (.avi, dvd-rips, andere backups en weet ik al niet wat), met die 10/100 hub merk ik dat dat ding ge bottleneck aan het worden is.
In geval van een gigabit switch zijn mijn harddisk waarschijnlijk de bottleneck. Dus daar wil ik naar toe. Het mooiste zou zijn als ze dus gigabit access points zouden hebben.

Iemand anders ooit een gevonden?

Verwijderd

nog nooit gezien, lijkt mij ook een vreemde eend in de bijt, volledig geintergreerd apparaat met professioneel hoge bandbreedte specs.

Linksys heeft echter wel een los gigabit switchje in het zelfde design en formaat als da ap's / routers en deze kun je stacken.

http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=31&prid=192

dan heb je in ieder geval een redelijk compacte set als dat je bedoeling was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 08:33 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerst eens kijken wat je allemaal aan elkaar wilt knopen want voor thuis is gigabit echt overdone wel stoer maar zonde van het geld. Je hebt het over een fileserver maar hoeveel clients hangen hier aan? Hoe zijn deze verbonden? Wat voor NIC in je server? Wat voor schijven in je server? Kijk daar eerst eens naar en een goede gigabit switch is erg duur en in plaats van een goedkope gigabit switch kan je beter een goede 100 mbit kopen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Alles geïntegreerd in 1 apparaat lijkt me nog al veel kosten. Een losse gigabit switch en daarop aangesloten een AP is denk ik een goedkopere oplossing.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 08:29:
Een access point met één gigabit poort zou ook al niet slecht zijn, dan sluit ik die gewoon aan op mijn fileserver.
Dan heb je een 54Mbit AP, met 1Gbit bandbreedte naar de server?
Ben ik de enige die het niet begrijpt?

Hang een Gbit switch aan je server, en hang een AP met 10 of 100Mbit aan die switch. Waarom moet er gbit aan dat ap hangen?

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 13 juli 2004 @ 02:24:
[...]

Dan heb je een 54Mbit AP, met 1Gbit bandbreedte naar de server?
Ben ik de enige die het niet begrijpt?

Hang een Gbit switch aan je server, en hang een AP met 10 of 100Mbit aan die switch. Waarom moet er gbit aan dat ap hangen?
Als dat AP één gigabit connectie heeft (uplink) dan kan ik die aan die fileserver hangen. Dan heb ik geen extra gigabit switch nodig.

Nu is het inderdaad wel zo dat gigabit een beetje overkill is maar 8 jaar geleden heb ik voor véél geld een 10/100 OfficeConnect hubje gekocht van 3Com. Ding draait nog steeds perfect. Nu kun je tegenwoordig goedkope switches kopen die veel sneller zijn dan die 3com van mij vanwege de collisiondomains.
Daarom zou ik dus nu een investering willen doen naar de toekomst. Een gigabitswitch (met de komst van steeds meer zooi op DVDs/BlueRay/... zal die hoeveelheid en grote van bestanden alleen maar toenemen) met daarop liefst een AP, dan hoef ik maar een apparaat te kopen.

Maar als het niet bestaat dan ga ik eerst voor een 10/100 AP van 3com. Iemand daarmee ervaringen?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:13:
Als dat AP één gigabit connectie heeft (uplink) dan kan ik die aan die fileserver hangen. Dan heb ik geen extra gigabit switch nodig.
En met een 100Mbit poort op het AP gaat dat niet?
Confused... :?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
ik denk dat de TS bedoeld dat er dan 10 pc's met 100 mbit van de server files af kunnen halen (waarbij dit natuurlijk gelimiteerd wordt door de hardeschijven).

Ik ken geen AP's met een gbit uplink... ik denk dan toch dat je opzoek moet naar een 2e switch ernaast, volledig gbit, of met maar 1 gbit uplink poort en extra 100 mbit poorten
Pagina: 1