Toon posts:

wav bestand van 2,72GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een wav bestand.
Die heb ik recentelijk opgenomen en is 2,72GB.

Ik heb dit topic ook gelezen, maar beide programma's deden niet wat ze moesten doen.
Wavefix ziet wel dat de header kadoek is en dat ie gemaakt moet worden en als ik dat doe is mijn copy dus niet meer speelbaar.
Het orgineel doet het maar 4 sec, terwijl het bijna 4 uur en 30 min is :(

Ook heb ik het delphi progje van Cherub geprobeert, dit wordt echter een toepassing die niet meer reageert in mijn taskmanager.

Veder heb ik google er nog even op los gelaten en ik heb allmediafix op zdnet.nl nog geprobeerd maar ook dat deed niks.
Conversie naar mp3 lukt ook niet, ze denken net als mediaspeler dat het 4 seconden is.

Heeft iemand een idee hoe ik de header goed kan maken?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

heb ff snel een proggel geschreven waarbij je de datalengte / samplerate kunt instellen. misschien dat je daar wat aan hebt.

er zit een autodetectiefunctie op die ervoor zorgt dat de gehele WAVE-data toegepast wordt als afspeelbare data (zo'n beetje 99% van alle WAVE's is dit het geval)..

hier het URL..

WaveHeaditor Wave Header Editor Utility

hopelijk helpt dit.

bij het dataid veld hoeft niet persé "DATA" te staan maar kan ook een zwart blokje zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 12-07-2004 01:31 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Misschien kan WAVElab het bestand aan?
Verder heb ik het probleem ook een keer gehad, volgens mijheb ik toen met MP3 cutter Pro eerst het ebstand in 2 a 3 delen gechopped voordat ik er iets mee kon uithalen.

[off topic]
Als ik iets opneem, dan gebruik ik altijd Messer (http://www.dago.pmp.com.pl/messer/). Dit perfecte stukkie software neemt direct op in mp3 met de LAME codec. Het mooie is dat je gewoon een timer kan instellen van wanneer tot wanneer hij iets moet opnemen, op welke dag. Voordeel van in mp3 opnemen: 256kbit->9 uur->+/-900mb. En dat slikt zo'n beetje ieder zichzelf respecterend audio edit tooltje ;) .
[/off topic]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

Is het niet zo dat Windows geen bestanden groter dan zoveel mb aan kan. Toen in een paar jaar geleden ook probeerde de top40 op te nemen had ik zoiets ook. Gewoon splitsen met music cutter en het gaat volgens mij weer werken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:29 . Reden: typo 8)7 ]

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 12 juli 2004 @ 01:28:
heb ff snel een proggel geschreven waarbij je de datalengte / samplerate kunt instellen. misschien dat je daar wat aan hebt.

er zit een autodetectiefunctie op die ervoor zorgt dat de gehele WAVE-data toegepast wordt als afspeelbare data (zo'n beetje 99% van alle WAVE's is dit het geval)..

hier het URL..

WaveHeaditor Wave Header Editor Utility

hopelijk helpt dit.

bij het dataid veld hoeft niet persé "DATA" te staan maar kan ook een zwart blokje zijn..
Mooi progje, het werkt wel, maar ik kan de wav file niet meer afspelen nadat ik autodetect heb laten werken en gesaved.
Ik heb ook al verschillende andere settings geprobeerd maar iedere keer is de wav file niet meer af te spelen.

Filesize = 740918
Datasize = 1309696372

Autodetect:
Filesize = -1368418942
Datasize = -1368419102

Als ik de werkelijke aantal bytes invul, dan krijg ik not a valid integer.
De size die windows aangeeft = 2962548370

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 10:21
Cooledit kan het ook niet aan ??? (wat nu inmiddels Adobe Audition heet overigens)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, adobe audition 'ziet' ook maar 4 seconden.
Veder is de limiet 4gb voor wav files las ik ergens, voor de rest heb ik weer wat programma's geprobeerd maar ook die deden het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog ideen? Dit moet toch wel opgelost kunnen worden?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47
probeer het programma besplitt eens , dit programma zorgt er voor dat je een .wav file kan fixen

Linkje : http://dspguru.notrace.dk/BeSplitv0.9b6.zip

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42

Super_ik

haklust!

k denk dat nIghtorius wat datatypes moet aanpassen, (unsigned long ofzo :) en dat je dan al verder komt :) 2962548370 is een 32 bits getal, dus past net :)

log(2962548370) / log(2)

[ Voor 29% gewijzigd door Super_ik op 31-07-2004 22:51 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Possible schreef op 31 juli 2004 @ 22:47:
probeer het programma besplitt eens , dit programma zorgt er voor dat je een .wav file kan fixen

Linkje : http://dspguru.notrace.dk/BeSplitv0.9b6.zip
Heel goed, Possible :) Het werkt wel, ik kan em nu in iedergeval afspelen met winamp. Mediaspeler 9 ziet em nog niet, geeft foutmelding Buffer is niet groot genoeg, klopt ook wel want hij geeft nu 6:45:47 als tijd aan.
Maar ik kan em dus nog niet editten, dus er zit nog iets scheef, maar ik ben wel blij dat ik em in iedergeval kan afspelen.
Pagina: 1