Toon posts:

msi kt7pro2a probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heb vandaag een duron 600 systeempje in elkaar gezet maar nu kom ik een heel vreemd probleem tegen.

Booten doet ie, bios herkent alles maar als ik dan win98se wil installeren kan de setup-diskette m'n cd-rom (a-open 52x) niet vinden.
Ik heb er mijn ibm 307030 ingezet. Ik had hier linux en win98se opstaan, maar ik heb hem helemaal geformatteerd dus ik denk dat het daaraan niet kan liggen. Ik kan wel mandrake zonder problemen installeren (heb ik na windows geprobeerd). Ik snap er dus niets meer van :?, is er iemand met suggesties out there?

Verwijderd

Uhm gebruik jij echt de setupdiskette :?
Oke, stop daar onmiddellijk mee.
Kopieer gewoon de win98se installatie naar je harddisk, zoals je waarschijnlijk al eerder had.
Wel eerst ff je cdrom speler installeren met de disk die bij je cdrom speler zat (of een of andere driver)

Verwijderd

tsssss zet dan meteen booten van cd rom aan in je bios dan boot je van de windows cd rom en run je setup , tsk tsk moeilijk hoor !

Verwijderd

Topicstarter
Momentje Darkman, give me a break,
ik gebruik wel degelijk de setup-diskette (heb diskette op ander systeem getest, deed het zonder probleem). Booten met win98se-cd doet ie niet (wel met mandrake7.2-cd). Andere ide-kabel, 40-aderige,80-aderige helpt geen fuck, andere cd-speler helpt ook niet. Schijf volledig formateren, mbr wissen, helpt allemaal niet. Het gekke is juist dat ik wel de cd van mandrake probleemloos kan booten en installeren maar win98 heeft er echt geen zin in.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
win9x kan toch niet van cd booten?

of ben ik nou gek? :+

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 21:25 schreef doubleduh het volgende:
win9x kan toch niet van cd booten?

of ben ik nou gek? :+
Ja. Windows kan prima van CD booten, als je de legale CD hebt.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ow, vandaar ;)
Pagina: 1