Toon posts:

[w2k/xp] Hoe media preview uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu had ik een probleempje en heb zo niet kunnen vinden hoe het uit te kunnen zetten,
als ik een media bestand (met als voorbeeld voornamelijk grote avi bestanden ;) ) duurt het zo lang voordat ik een actie kan ondernemen (rechtermuis..) zoals kopieren, eigenschappen en dergelijke...dit omdat hij het wil laden als preview in de web view.

nu weet ik natuurlijk dat de oplossing wel is om de preview/webview uit te zetten.. maar ik wil deze preview wel graag bewaren voor mijn andere bestanden..

is er dus een mogelijkheid om dit uit te zetten in de explorer dat hij mediabestanden (video) niet gaat bufferen en als preview gaat laden? dit scheelt namelijk een hoop laadtijd..

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

ik heb zelf oa een celeron 566 mHz en daar duurt het ongeveer 2 sec. voordat ie hem geladen heeft...(bij 800 Mb AVI's) is er misschien niet iets anders aan de hand waardoor het zolang duurt?

Verder zou ik niet weten hoe je het apart voor avi's kan uitzetten.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
2 seconden is al te veel :+

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

toch denk ik dat je de oorzaak moet aanpakken en niet een "microsoft-achtige workaround"

maar ik zou het zo niet weten, want het kan vanalles zijn.
CPU en mem in orde?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 12:24

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Er zijn 2 sleutels:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}
Dit is de Video Thumbnail Extractor (voor het preview plaatje)
(plaatjes zoals bmp en jpg zijn hier niet van afhankelijk)

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}
Dit is de Avi Properties Handler (voor eigenschappen van het avi bestand)
(OGM en MPG bestanden zijn hier ook van afhankelijk, MKV niet en de rest heb ik niet getest ;) )

Helaas wordt de Video Thumbnail Extractor voor zover ik weet voor alle film previews gebruikt.

Als je geen gebruik maakt van het samenvattings tabblad kan je bijvoorbeeld de Avi Properties Handler verwijderen.

Dit zijn de gegevens uit XP, bij w2k weet ik niet of ze ook kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door mduijvendijk op 13-07-2004 20:44 . Reden: taalfouten verwijderd :P ]

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
ok top! ik ga kijken of het werkt,
en het ging mij inderdaad om alle film previews... !
Pagina: 1