Toon posts:

[XP] Schijfruimte verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De schijfruimte op de C schijf verdwijnt telkens. Na een reboot is de ruimte weer terug. Ik heb de pagefile vast op 512mb, system restore staat oo 300mb maar wordt uigeschakeld omdat de schijf vol raakt. Temp files zijn het niet. Ik heb screenshot gemaakt van toen de schijf vol was en toen hij weer ruimte had na reboot. Het zit in hidden files maar ik kom er niet achter waardoor.

Voor reboot
Afbeeldingslocatie: http://www.fucking-internet.com/public/32nd/files/publicfolder/schijf%20vol.JPG

Na reboot
Afbeeldingslocatie: http://www.fucking-internet.com/public/32nd/files/publicfolder/na%20reboot.JPG

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OM FAQ / Beleid al gelezen?

edit:

Gelezen dus... maar meldt dat dan even, scheelt mijn nu overbodige reactie]

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 11-07-2004 20:33 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is het niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-Baco- - in die FAQ staan zoveel punten dat je onmogelijk kan roepen 'dat' ;)
Maar goed - kijk eens met 'spacemonger' of je erachter kan komen wat zo veel ruimte inneemt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft maar gebeuren. Met space monger kan ik geen groot bestand zien waar de ruimte door opgeslokt wordt. Er is nu zelfs 0kb vrij op de C schijf!! Ik denk dat het een nieuwe install van windows wordt want ik krijg het niet gevonden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Installeer gewoon Total Commander. Zet de instellingen zo dat je de hidden files ook ziet. Ga naar je C: schijf. Doe alt-shift-enter. Nu wordt de grootte van elke directory getoond. Wacht een minuutje, en doe het nog een keer. Kijk welke directory groter is geworden. Ga nu naar deze directory en doe het nogmaals, enz. Op een gegeven moment weet je welk bestand(ed) de boosdoener zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Volgens mij moet dat makkelijker kunnen met sequoiaview(http://www.win.tue.nl/sequoiaview/)

Dan zie je grafisch wat er zo groot is :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 19:13

Mike78

Always

Heb je soms bootvis gebruikt?
Bootvis houdt namelijk een log bij, als dat nog aan staat schrijft dat je schijf langzaam vol. En wordt het weer geleegd bij een herstart.

Anders moet je even zoeken op trace.log op je harde schijf. Daar schrijft bootvis volgens mij alles naar weg. Zo ja Bootvis even opstarten en ergens een vinkje weghalen bij loggen en opnieuw opstarten.

Zoeits was het geloof ik, heb het zelf ook ooit eens gehad, maar hoe het precies zat weet ik ook niet meer

[ Voor 49% gewijzigd door Mike78 op 12-07-2004 19:37 ]

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Total commander laat het niet zien, bootvis heb ik ooit gebruikt ja en dat zal ik nu eens checken. Hopelijk is dat het :).

Het probleem lijkt opgelost. Bootvis maakte een log file die door de bovengenoemde programma's niet gezien werd. Ik heb bootvis gedeinstalleerd en nu loopt het weer een stuk beter, tnx.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 10:12 ]

Pagina: 1