Toon posts:

w2k shares werken niet onder w98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een w2k server met de share "users". Deze share heeft weer onderliggende directories: user1, user2, user3, etc...

Ik heb een login script dat met net use de I: drive mapt naar \\w2000server\users\userX.

Als ik inlog met wxp loopt dit lekker. Ik zie de share users en de DIR userX. Ook het mappen naar I: gaat goed.

Log ik nu in met W98, dan:
- zie ik wel de share "users", maar heb ik geen toegang
- doordat ik geen toegang heb tot de share users zie ik de DIR users\userX ook niet
- ook het mappen van I: naar \\w2000server\users\userX lukt niet, ook niet als ik admin rechten heb

Kortom het rechten verhaal en het mappen van shares/dir's gaat niet lekker onder w98. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of werkt w98 nu gewoon **** en valt er niets aan te doen?

Verwijderd

Gebruik je NTFS op je w2k server?

Ik denk dat daar het probleem ligt. Windows 98 herkent namelijk alleen maar fat en fat32, en dus geen ntfs. Haal je ntfs weg kun je geen bestanden meer encrypten en dat soort dingen.

Wat ik zou doen is, de huidige windows 98 client omzetten naar windows 2000 professional (client). Dan kun je namelijk zonder problemen gebruik maken van de mappen op je win2k server.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 23:52

kodak

FP ProMod
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 19:37:
Gebruik je NTFS op je w2k server?

Ik denk dat daar het probleem ligt. Windows 98 herkent namelijk alleen maar fat en fat32, en dus geen ntfs. Haal je ntfs weg kun je geen bestanden meer encrypten en dat soort dingen.

Wat ik zou doen is, de huidige windows 98 client omzetten naar windows 2000 professional (client). Dan kun je namelijk zonder problemen gebruik maken van de mappen op je win2k server.
Netwerk shares zijn transparant. Daar heb je niet te maken met bestandsysteem type problemen als NTFS of zelfs een ander exotisch bestandsysteem dat een OS niet zou herkennen als het lokaal gedraait werd.

Wat waarschijnlijk wel het geval is is dat de rechten van toegang niet goed ingesteld staan bij de securitypolicy regels. Kijk daar eerst eens naar.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

schakel voor de lol eens je Guest account in.
als het goed is, kan een W9X machine dan zonder problemen bij de shares

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
kodak schreef op 11 juli 2004 @ 19:50:
[...]

Netwerk shares zijn transparant. Daar heb je niet te maken met bestandsysteem type problemen als NTFS of zelfs een ander exotisch bestandsysteem dat een OS niet zou herkennen als het lokaal gedraait werd.

Wat waarschijnlijk wel het geval is is dat de rechten van toegang niet goed ingesteld staan bij de securitypolicy regels. Kijk daar eerst eens naar.
Wat blijkt:
Het mappen van een share lukt wel
Het mappen van een DIR onder een share lukt niet

Misschien heeft het er toch iets mee te maken dat w98 ntfs niet kent?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook ontdekt dat share permissions niet werkt onder w98.

Bij een share kun je nl. rechten toekennen middels:
share permissions EN
security

Share permissions werkt niet onder w98, maar security wel. Door de users via security rechten toe te kennen, wordt de share wel zichtbaar.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Verwijderd

dat is een feature :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 20:59:
[...]

Wat blijkt:
Het mappen van een share lukt wel
Het mappen van een DIR onder een share lukt niet

Misschien heeft het er toch iets mee te maken dat w98 ntfs niet kent?
Heeft niks met NTFS te maken.
Windows 98 ondersteunt het mappen van een submap van een gesharde map niet.
Dus je moet voor Windows 98 ook die submap sharen en hier een mapping naar maken.
Pagina: 1