Asus P4R800-VM probleem

Pagina: 1
Acties:

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik heb sinds kort een nieuwe computer en deze werkt op zich goed alleen om de zoveel tijd (totaal willekeurig) herstart het systeem of loopt die vast en kan ik niets meer doen waardoor ik alleen nog maar kan resetten...

Ik heb het volgende systeem:
-Asus P4R800-V de luxe s478/ati/wr/fw bios versie 1008
-Intel P4-3.0 ghz 1mb cache met Intel cooler
-2x 256 MB DDR PC-400 / PC 3200 ADATA
-Nexus 400 Watt voeding
-Maxtor 80 Gig harddisk
-NEC DVD-RW ND-1300a

verder 3 USB-apparaten een toetsenbord, logitech optical mouse en een logitech quickcam webcam

ik maak gebruik van de onboard videokaart, netwerkkaart en geluidskaart... ik heb hiervoor ook m'n eigen videokaart geprobeerd: Asus v9250.. ik had ook hiermee dit probleem.

Ik heb ook PC Probe geinstalleerd staan en even gekeken na hoe warm die wordt etc:

CPU fan draait op 4218
CPU temperature 37C
MB temperature 42C

De voltages van de voeding schommelen ook bijna niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
ik heb voornamelijk veel verschillende drivers geprobeerd voor de onboard videokaart maar niets werkt tot nu toe.. Ook draai ik geen zware spellen of applicaties en heb ik een virusscanner geinstalleerd met de nieuwste definities en windows al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd....

EDIT: wat ik er nog even bij wil vermelden... toen ik dus die Asus v9250 erin had zitten en toen die toen vastliep rebootte de pc uitzichzelf en bleef hangen in de POST-fase:
Keyboard is missing... dan moest ik eerst de stroom van de pc afhalen en hem helemaal uitzetten.. een minuutje wachten en dan deed die het weer..totdat die weer spontaan rebootte...
Nu ik met de onboard videokaart werk hangt die niet meer tijdens het spontaan rebooten...

[ Voor 16% gewijzigd door krn176 op 11-07-2004 19:30 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop een nieuw moederbord.

je kan er lang of kort over praten maar die ati chipset is gewoon ruk.

of laten we het simpeler houden, breng die pc gewoon naar de winkel met de klacht en laat hun het uitzoeken.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

doet mij denken aan een voeding die niet genoeg sap levert, wat heb je nogmeer aan zooi in je pc hangen? en hoezwaar is je voeding?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Petergr schreef op 11 juli 2004 @ 19:14:
doet mij denken aan een voeding die niet genoeg sap levert, wat heb je nogmeer aan zooi in je pc hangen? en hoezwaar is je voeding?
:X Lezen :X

Voeding lijkt mij wel OK, mijn gedachten gaan naar moederbord/mem, test je mem eens met Memtest 86+ :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• krn176
smvs schreef op 11 juli 2004 @ 19:13:

of laten we het simpeler houden, breng die pc gewoon naar de winkel met de klacht en laat hun het uitzoeken.
jup ik hoor wel meer slechte dingen over Ati chipsets en dat terwijl ze toch wel goede videokaarten maken naar mijn weten.. die zijn tohc ook voorzien van Ati chipsets dan en toch ook niet slecht?

Hmm en ik ben bang dat als ik die pc terugbreng naar de winkel met een vage klacht als deze dat ze me veel geld gaan vragen voor reparatie en het wil op het moment zo zijn dat ik nogal krap bij kas zit

ik kan bijvoorbeeld nu niet een FTP of p2p-client een nachtje laten draaien want na een tijdje loopt het systeem toch vast en dat vind ik niet fijn

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
smvs schreef op 11 juli 2004 @ 19:13:

Compleet mee eens!

RS300 had imho niet eens uitgebracht mogen worden
en RS350 is helaas niet veel beter.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
krn176 schreef op 11 juli 2004 @ 19:28:
[...]

jup ik hoor wel meer slechte dingen over Ati chipsets en dat terwijl ze toch wel goede videokaarten maken naar mijn weten.. die zijn tohc ook voorzien van Ati chipsets dan en toch ook niet slecht?

Hmm en ik ben bang dat als ik die pc terugbreng naar de winkel met een vage klacht als deze dat ze me veel geld gaan vragen voor reparatie en het wil op het moment zo zijn dat ik nogal krap bij kas zit

ik kan bijvoorbeeld nu niet een FTP of p2p-client een nachtje laten draaien want na een tijdje loopt het systeem toch vast en dat vind ik niet fijn
Vage klacht?

Ik vind zoals jij het beschrijft niet bepaald vaag. Bovendien kun je dit probleem waarschijnlijk nog veel sneller reproduceren als je iets zwaars draait. (3Dmark is een gouwen oldie voor stabiliteitsdiagnoses)

Ofwel de winkel kan hier echt wel iets mee als het niet echt een stelletje oplichters is, waar ik in de 1e instantie nooit vanuit ga.

(Ik heb een hele tijd in een computerzaak gewerkt en ik weet pas wat vage klachten zijn. Klant: Hij doet niks meer. Ik: maakt ie helemaal geen geluid meer, compleet geen actie, maar dan ook helemaal niks? Klant: nope. Ik: Oke dan beginnen we met een nieuwe voeding. Dan blijkt alleen de e-mail ofzo niet te werken, dat niveau. dat is altijd zo dus ik checkte zowieso altijd eerst de klant zijn bevinden na voor ik iets ging vervangen.)

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 11-07-2004 21:21 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die ATI borden zijn bagger. Ik heb een Intel Celeron 2,4 ghz met een Asus P4R800-VM tegenover een Duron 1400 met een Shuttle AK32VN laten lopen met DIVX coding en die Duron 1400 ging wel met 5 fps dus 17 fps tegenover de cellie 2.4 met 12 fps meer coderen. Daar begon de ellende al en toen met stabiliteit is echt een heel groot probleem. Die 3Com nic onboard is gewoon een realtek codec.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:58
Dit is een bekend probleem met dit moederbord, je hoeft absoluut GEEN nieuwe te kopen!
Je moet alleen even Bios versie 1005 erop gooien, heel makkelijk door Asus Live Update te installeren en dan Update Bios from a file (die je gedownload hebt bij asus.com) en pc restarten en klaar.
Staat ook in de BIOS update fixes, het legt aan USB.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

The_Dart schreef op 12 juli 2004 @ 11:15:
Dit is een bekend probleem met dit moederbord, je hoeft absoluut GEEN nieuwe te kopen!
Je moet alleen even Bios versie 1005 erop gooien, heel makkelijk door Asus Live Update te installeren en dan Update Bios from a file (die je gedownload hebt bij asus.com) en pc restarten en klaar.
Staat ook in de BIOS update fixes, het legt aan USB.
Hij heeft v1008 erop staan, lijkt me niet dat v1008 meer fouten zal bevatten en dat dit ook middels de ChangeLog word aangegeven :?
krn176 schreef op 11 juli 2004 @ 19:28:
[...]

[...]
Er is nogal een verschil tussen een chipset op een moederbord en een chipset op een videokaart hoor ;) Kben al tijden fan van ATI videokaarten, maar ik moet gewoon toegeven dat de ATI chipsets die ze voor moederborden maken ronduit ruk zijn... Ivm dus met stabiliteit en performance-issues.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• GeeMoney
--MeAngry-- schreef op 12 juli 2004 @ 11:59:
[...]

Hij heeft v1008 erop staan, lijkt me niet dat v1008 meer fouten zal bevatten en dat dit ook middels de ChangeLog word aangegeven :?

[...]

Er is nogal een verschil tussen een chipset op een moederbord en een chipset op een videokaart hoor ;) Kben al tijden fan van ATI videokaarten, maar ik moet gewoon toegeven dat de ATI chipsets die ze voor moederborden maken ronduit ruk zijn... Ivm dus met stabiliteit en performance-issues.
Dan zit ik naast het BIOS versie nummer moment, ik check het gelijk: 1005

Is toch serieus het laatste BIOS voor deze serie borden, ik weet zeker dat het het BIOS is, flash hem eens met 1005 en je zal zien dat het over is.
En ati maakt geen ruk kaarten voor die borden maar het zijn BUDGET kaarten, das een heel verschil :)

Edit topictitel klopt dus niet met wat de TS omschrijft, eerst heeft ie het over een
-VM en nu over een V bord in First Post.

De -VM serie legt het 100% aan het bios.
(probeer eens je geheugen uit het Duall Channel te halen en kijk wat ie dan doet.)

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2004 12:08 ]

• krn176
The_Dart schreef op 12 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Dan zit ik naast het BIOS versie nummer moment, ik check het gelijk: 1005

Is toch serieus het laatste BIOS voor deze serie borden, ik weet zeker dat het het BIOS is, flash hem eens met 1005 en je zal zien dat het over is.
En ati maakt geen ruk kaarten voor die borden maar het zijn BUDGET kaarten, das een heel verschil :)

Edit topictitel klopt dus niet met wat de TS omschrijft, eerst heeft ie het over een
-VM en nu over een V bord in First Post.

De -VM serie legt het 100% aan het bios.
(probeer eens je geheugen uit het Duall Channel te halen en kijk wat ie dan doet.)
Ik heb idd de Asus p4r800-V de luxe
oftewel deze: http://nl.asus.com/produc...478/p4r800-v/overview.htm

Het geheugen heb ik in slot 1 en 3 geprikt oftewel de 2 blauwe sloten op het moederbord...

en volgens de amerikaanse Asus site is bios versie 1008 de laatste

• GeeMoney
Haal ze eens uit Duall Channel configuratie en zet in je BIOS eens USB helemaal uit, kijk dan eens wat er gebeurd?
(En wat zeggen je logboeken eigenlijk?)

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2004 14:51 ]

Pagina: 1