Ik heb sinds kort een nieuwe computer en deze werkt op zich goed alleen om de zoveel tijd (totaal willekeurig) herstart het systeem of loopt die vast en kan ik niets meer doen waardoor ik alleen nog maar kan resetten...
Ik heb het volgende systeem:
-Asus P4R800-V de luxe s478/ati/wr/fw bios versie 1008
-Intel P4-3.0 ghz 1mb cache met Intel cooler
-2x 256 MB DDR PC-400 / PC 3200 ADATA
-Nexus 400 Watt voeding
-Maxtor 80 Gig harddisk
-NEC DVD-RW ND-1300a
verder 3 USB-apparaten een toetsenbord, logitech optical mouse en een logitech quickcam webcam
ik maak gebruik van de onboard videokaart, netwerkkaart en geluidskaart... ik heb hiervoor ook m'n eigen videokaart geprobeerd: Asus v9250.. ik had ook hiermee dit probleem.
Ik heb ook PC Probe geinstalleerd staan en even gekeken na hoe warm die wordt etc:
CPU fan draait op 4218
CPU temperature 37C
MB temperature 42C
De voltages van de voeding schommelen ook bijna niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
ik heb voornamelijk veel verschillende drivers geprobeerd voor de onboard videokaart maar niets werkt tot nu toe.. Ook draai ik geen zware spellen of applicaties en heb ik een virusscanner geinstalleerd met de nieuwste definities en windows al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd....
EDIT: wat ik er nog even bij wil vermelden... toen ik dus die Asus v9250 erin had zitten en toen die toen vastliep rebootte de pc uitzichzelf en bleef hangen in de POST-fase:
Keyboard is missing... dan moest ik eerst de stroom van de pc afhalen en hem helemaal uitzetten.. een minuutje wachten en dan deed die het weer..totdat die weer spontaan rebootte...
Nu ik met de onboard videokaart werk hangt die niet meer tijdens het spontaan rebooten...
Ik heb het volgende systeem:
-Asus P4R800-V de luxe s478/ati/wr/fw bios versie 1008
-Intel P4-3.0 ghz 1mb cache met Intel cooler
-2x 256 MB DDR PC-400 / PC 3200 ADATA
-Nexus 400 Watt voeding
-Maxtor 80 Gig harddisk
-NEC DVD-RW ND-1300a
verder 3 USB-apparaten een toetsenbord, logitech optical mouse en een logitech quickcam webcam
ik maak gebruik van de onboard videokaart, netwerkkaart en geluidskaart... ik heb hiervoor ook m'n eigen videokaart geprobeerd: Asus v9250.. ik had ook hiermee dit probleem.
Ik heb ook PC Probe geinstalleerd staan en even gekeken na hoe warm die wordt etc:
CPU fan draait op 4218
CPU temperature 37C
MB temperature 42C
De voltages van de voeding schommelen ook bijna niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
ik heb voornamelijk veel verschillende drivers geprobeerd voor de onboard videokaart maar niets werkt tot nu toe.. Ook draai ik geen zware spellen of applicaties en heb ik een virusscanner geinstalleerd met de nieuwste definities en windows al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd....
EDIT: wat ik er nog even bij wil vermelden... toen ik dus die Asus v9250 erin had zitten en toen die toen vastliep rebootte de pc uitzichzelf en bleef hangen in de POST-fase:
Keyboard is missing... dan moest ik eerst de stroom van de pc afhalen en hem helemaal uitzetten.. een minuutje wachten en dan deed die het weer..totdat die weer spontaan rebootte...
Nu ik met de onboard videokaart werk hangt die niet meer tijdens het spontaan rebooten...
[ Voor 16% gewijzigd door krn176 op 11-07-2004 19:30 ]