Toon posts:

immer een ping timeout in windowsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een simpel thuisnetwerk met 1 machine met XP pro, 1 machine met XP home. het doorwerken van de '[NT] troubleshooter FAQ' heeft geen vruchten afgeworpen; het lijkt me dat er harwarematig geen problemen zijn (de indicatielampjes doen het), de NIC's doen het , de ip-settings zo simpel mogelijk en aan de drivers & stack ligt het waarschijnlijk ook niet.

uiteraard staat alles aan firewalls ea bescherming uit. voor de zekerheid ook mijn usb router maar even ontkoppeld. ik heb een andere kabel geprobeerd, de NIC's softwarematig opnieuw geinstalleerd, andere NIC's in andere slots geprobeerd en wederom de NIC's de volgende ip-settings gegeven:

pc1 (XP pro):
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0

pc2 (XP home):
IP: 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0

in totaal heb ik dus 4 NIC's geprobeerd, die allen geen problemen gaven (3x Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet, 1x NE2000 ISA). aangezien ik nogsteeds niet kan pingen weet ik het even niet meer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je in je arp tabel kijkt zie dan wel de andere kant
arp -a in een dos boxje

Verwijderd

Topicstarter
pc1 arp -a:
Geen ARP-vermeldingen gevonden

pc2 arp -a:
Geen ARP-vermeldingen gevonden

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tja danlijkt het toch dat de machines elkaar niet zien heb je al eens een cross geprobeerd. Mischien is de switch gaar

als je een cros gebruitk ignore maar

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kúnt proberen via datzelfde proggie arp de MAC-adressen handmatig in te voeren (die vind je via ipconfig /all bij "Fysiek adres". Dus "Fysiek adres" van PC1 bij PC 2 toevoegen en andersom (bij de correcte IP's ofcourse).

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op 11 juli 2004 @ 19:13:
tja danlijkt het toch dat de machines elkaar niet zien heb je al eens een cross geprobeerd. Mischien is de switch gaar

als je een cros gebruitk ignore maar
ik gebruikte een hub (jaja) met twee rechte kabels, waarbij de indicatielampjes brandden. ik heb de machine's nu naast elkaar gezet met een crosscable er tussen, waarbij de lampjes wel branden maar wat verder niets oplevert (voor de zekerheid NIC's opnieuw geinstalleerd en IP-settings opnieuw gemaakt)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 11 juli 2004 @ 19:16:
Je kúnt proberen via datzelfde proggie arp de MAC-adressen handmatig in te voeren (die vind je via ipconfig /all bij "Fysiek adres". Dus "Fysiek adres" van PC1 bij PC 2 toevoegen en andersom (bij de correcte IP's ofcourse).
gedaan, al weet ik niet of ik het goed heb gedaan

pc1: arp -s 192.168.0.2 mac_pc2
pc2: arp -s 192.168.0.1 mac_pc1

zo dus? (werkt niet btw)

update: inmiddels alle combinaties met arp -s geprobeerd, geen effect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, ik heb een reply! na nog wat schuiven met NIC's gaf de overzijde antwoord. het lijkt er dus op dat de aard van het probleem bij de slots lag en dat 1 van de 2 mobo's aan vervanging toe is. toch typisch dat de kaartjes zonder errors geïnstalleerd worden. dank voor alle hulp iig!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 20:52 ]

Pagina: 1