Toon posts:

Geheugenkaart fout :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag een lekker dagje weg geweest met de familie en natuurlijk een boel foto's gemaakt met mijn Canon Powershot S50. Na een stuk of 60 foto's staat er ineens in het display 'geheugenkaart fout'. Camera uitgedaan en weer aan. ALLE foto's weg!!! :( :( . Denk je lekker de leuke dingen vast te leggen zijn alle foto's verdwenen. Thuis gekomen de camera aan de computer gehangen, maar nog niks geen foto's te bekennen.
Weet iemand hoe je ze terug kan halen, of zijn ze voorgoed verdwenen? En wat als dit nog is gebeurd? Op deze manier is die camera natuurlijk niet te vertrouwen :'( Baal hier echt super van!!!

Groeten van Datron

p.s. geheugenkaart is een Dane-Elec 256MB Compact Flash.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 20:43

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb je al gekeken of er geen stof in de camera of op de pinnetjes van de kaart zit? Misschien dat dat het is ...

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Wacky schreef op 11 juli 2004 @ 18:48:
Heb je al gekeken of er geen stof in de camera of op de pinnetjes van de kaart zit? Misschien dat dat het is ...
Ja heb ik thuis nagekeken. Maar ik haal die kaart er nooit uit, dus komt er natuurlijk ook geen stof tussen de contact pinnen. En nu doet ie het natuurlijk wel weer goed, maar voor hoelang. Vertrouwen in de camera is nu weg. Wanneer gebeurt je dit weer? Zekers als je weer een stuk of 50 foto's heb gemaakt. :(

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Gebruik eens een tijd een andere kaart, of gebruik de kaart eens in een ander toestel en schiet hem eens vol met plaatjes van je Plafont ofsow :P
Kijken of het aan de kaart ligt ...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan je foto's vaak nog terughalen, zolang je er niets overheen zet!

Het staat gewoon in de search.

De geheugenkaartjes maken niet uit, ik heb nog nooit gehoord dat een bepaald type/merk onbetrouwbaarder is dan een ander, het is gewoon iets dat af en toe kan gebeuren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan ze inderdaad terug halen. Een kennis van me heeft het zelfde probleem met een kaartje van SanDisk gehad, maar heeft al z'n foto's terug gekregen :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor deze link. Alleen werkt het programma bij mij niet. In de windowsverkenner en bij deze computer is de camera wel weergegeven als; Powershot S50. Maar in het programma kan ik deze niet selecteren. Daar staan alleen de hardeschrijf en de cd-rom stations weergegeven. Geen Powershot S50 dus. Wat kan ik nog meer proberen?

Groeten van Datron

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
Leen van iemand een cardreader, of neem het programmatje en het geheugenkaartje mee naar iemand die een cardreader heeft,

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12 21:20
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:46:
Hallo allemaal,

Vandaag een lekker dagje weg geweest met de familie en natuurlijk een boel foto's gemaakt met mijn Canon Powershot S50. Na een stuk of 60 foto's staat er ineens in het display 'geheugenkaart fout'. Camera uitgedaan en weer aan. ALLE foto's weg!!! :( :( . Denk je lekker de leuke dingen vast te leggen zijn alle foto's verdwenen. Thuis gekomen de camera aan de computer gehangen, maar nog niks geen foto's te bekennen.
Weet iemand hoe je ze terug kan halen, of zijn ze voorgoed verdwenen? En wat als dit nog is gebeurd? Op deze manier is die camera natuurlijk niet te vertrouwen :'( Baal hier echt super van!!!

Groeten van Datron

p.s. geheugenkaart is een Dane-Elec 256MB Compact Flash.
Ik heb dit probleem een jaar terug ook gehad. En.... WEG was het dagje dierentuin! Ik heb de foto's helaas niet kunnen recoveren. (Ik werk al 8 jaar in de ICT en ken truucjes en heb er veel geprobeerd.) Sindsdien formatteer ik bijna elke keer de kaart na het leeghalen. Sinds ik frequent formatteer heb ik nergens geen last meer van. En ja, ik weet hoe het voelt... :'(
Er is een prog in omloop: PhotoRescue, welk nog wonderen schijnt te kunnen verrichten met een corrupte flashcard. Heb het nooit geprobeerd, maar wie weet.

Sterkte,

Pat

Carpe Diem

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Bij mijn Sandisk CF Ultra II 512 MB zat een mini cd bijgeleverd met Sandisk Rescue Pro V2. Op de CD zelf staat dat het voor elk formaat memory stick werkt. Het is 25 MB in totaal, ik neem alleen aan dat er copyright op zit, maar misschien ken je iemand die dezelfde geheugen sticks heeft?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik pech heb en dat de foto's echt weg zijn :( Heb de geheugenkaart in zo'n cardreader gedaan en dan het restore programma gestart. Alleen werden er geen foto's meer gevonden.
Neem straks op vakantie mijn laptop wel mee. Als ik dan een dagje foto's heb gemaakt zet ik ze daar direct op. Het overkomt me dan niet dat alle vakantiefoto's weg zijn. Nogmaals bedankt voor jullie hulp :)

Groeten van Datron

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-12 23:34
^^^^^^^
Deze heb ik ook, en ik kan uit ervaring zeggen dat het programma wel degelijk werkt.
eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik het niet op mijn kaartje heb uitgeprobeerd, echter wel een vriend dolgelukkig gemaakt...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Heb precies dezelfde ellende. Ook Dane Elec 256MB. Al twee keer een nieuw kaartje gekregen want die foutmeldingen die blijven terugkomen. Waardeloos.
Heb ook kaartjes van andere merken en daar heb ik nooit problemen mee.
1 Keer op vakantie in Griekenland gehad, ook bijna een vol kaartje en een behoorlijk aantal foto's corrupt. Dat is niet fijn :'( .
Was het bij jou ook zo dat je zo nu en dan een foto hebt gewist om weer wat meer te kunnen knippen. Dat was mijn idee dat wanneer je alleen maar foto's maakt er geen probleem is. Maar wanneer je tussendoor gaat wijzigen dat er dan errors komen.

Dus beroep doen op je garantie bij Dane Elec en nooit meer dat merk kopen :|

Verwijderd

Harold_S schreef op 12 juli 2004 @ 21:39:
Heb precies dezelfde ellende. Ook Dane Elec 256MB. Al twee keer een nieuw kaartje gekregen want die foutmeldingen die blijven terugkomen. Waardeloos.
Heb ook kaartjes van andere merken en daar heb ik nooit problemen mee.
1 Keer op vakantie in Griekenland gehad, ook bijna een vol kaartje en een behoorlijk aantal foto's corrupt. Dat is niet fijn :'( .
Was het bij jou ook zo dat je zo nu en dan een foto hebt gewist om weer wat meer te kunnen knippen. Dat was mijn idee dat wanneer je alleen maar foto's maakt er geen probleem is. Maar wanneer je tussendoor gaat wijzigen dat er dan errors komen.

Dus beroep doen op je garantie bij Dane Elec en nooit meer dat merk kopen :|
Wat is dat toch met die Dane Elec kaartjes?

En wat Patten schrijft, steeds maar weer formatteren, is dat de oplossing?

Ik gebruik een Lexar Memory-Pro 256 en (gelukkig, nog) geen problemen mee...

• spacy
  • Laatst online: 10:58

spacy

+++

ik heb al 2 keer photorescue gebruikt, een keer bij een CF kaartje en een keer bij een MM kaartje, vakantie foto's en foto's van een bruiloft
en het haalt perfect de foto's terug!!

probleem is alleen wel dat de demo, maar 2 foto's laat recoveren, maar eh ook daar is een oplossing voor... :X

:+

edit: ja regelmatig formateren is een belangrijke oplossing!

[ Voor 14% gewijzigd door spacy op 13-07-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik formateer mijn kaartje regelmatig. Als ik veel foto's heb gemaakt en deze naar de computer heb geladen gooi ik alle foto's er met het formateren weer vanaf. Dus dat doe ik redelijk vaak.

• Harold_S
  • Laatst online: 02-03 19:33
Formatteren is na een crash niet meer de oplossing. Je krijgt alleen maar errors en format is niet meer mogelijk.
Ondertussen weet ik nu wel de oplossing als je een Canon camera hebt.
Zet de camera pas uit wanneer de data is weggeschreven naar je kaartje. Andere merken camera's gaan pas uit wanneer alle data is weggeschreven naar disk. Echter bij Canon is dit niet het geval en gaat de camera gewoon uit tijdens het schrijven. Dit kan tot een crash leiden die beschadiging van je kaartje opleverd.
:P

Verwijderd

Harold_S schreef op 12 november 2004 @ 08:34:
Formatteren is na een crash niet meer de oplossing. Je krijgt alleen maar errors en format is niet meer mogelijk.
...
Is dat op geen enkele manier meer mogelijk? Ik heb hier ook een CF van Dane-Elec die zowel bij formatteren via camera als cardreader foutmeldingen geeft. Kan ik dat ding weggooien, of zijn er nog truukjes??

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 09:35

tazzman

a real boardmonkey

Taro schreef op 12 juli 2004 @ 20:17:
Bij mijn Sandisk CF Ultra II 512 MB zat een mini cd bijgeleverd met Sandisk Rescue Pro V2. Op de CD zelf staat dat het voor elk formaat memory stick werkt. Het is 25 MB in totaal, ik neem alleen aan dat er copyright op zit, maar misschien ken je iemand die dezelfde geheugen sticks heeft?
Zit dat cdtje standaard bij elke Ultra II kaart? En waar zit dat dan? Toch niet tussen het karton verstopt? Dan ben ik bang dat het cdtje bij mij in de prullebak verdwenen is nadat ik mijn Sandisk 1GB Ultra II kaartje uit de verpakking had gehaald.. |:(

Misschien toch eens Sandisk even mailen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Beaves

Usque ad Finem

tazzman schreef op 12 november 2004 @ 11:20:
[...]

Zit dat cdtje standaard bij elke Ultra II kaart? En waar zit dat dan? Toch niet tussen het karton verstopt? Dan ben ik bang dat het cdtje bij mij in de prullebak verdwenen is nadat ik mijn Sandisk 1GB Ultra II kaartje uit de verpakking had gehaald.. |:(

Misschien toch eens Sandisk even mailen.
Yep, daar zit de CD, en om het vinden nog moeilijker te maken is het een mini-CD :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 10:09:
[...]
Is dat op geen enkele manier meer mogelijk? Ik heb hier ook een CF van Dane-Elec die zowel bij formatteren via camera als cardreader foutmeldingen geeft. Kan ik dat ding weggooien, of zijn er nog truukjes??
Probeer eerst de fouten op de CF op te lossen, voer daarvoor de windows foutcontrole uit op je CF-kaart. Voer daarna de formatteeractie uit. Ik heb zo jaren geleden een corrupt kaartje weer werkend gekregen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 09:35

tazzman

a real boardmonkey

Beaves schreef op 12 november 2004 @ 11:30:
[...]

Yep, daar zit de CD, en om het vinden nog moeilijker te maken is het een mini-CD :)
Erhm oops.

Zit zeker niet bij de Ultra (geen II)?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1