Toon posts:

Asus P4PE-x blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik zit met een klein probleempje, ik heb een pc met daarin een ASUS P4PE-x, 256Mb ram geheugen van kingston, pentium 4 2.8 en Geforce FX5200. Nou blijft deze de hele tijd herstarten, ook heel onregelmatig, de ene keer doet ie het uren goed en de andere keer meteen als je opstart is het al prijs. Nou heb ik al een aantal dingen gedaan, ik ben begonnen om niet de bijgeleverde drivers van mijn videokaart en mobo te installeren maar van internet de nieuwste gedownload, maakte geen verschil, toen heb ik een andere videokaart geprobeerd, geen effect. Heb gekeken of mijn CPU niet te warm wordt, ook niet het geval. Toen ben ik gaan kijken of het voltage goed op peil blijft, is volgens mij ook geen probleem. Heb als laatste een geheugen test gedraaid maar ook daarbij leek alles perfect.
Heeft iemand misschien een idee wat ik als volgende stap zou kunnen proberen ??

Alvast bedankt,

Roland.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik begin bij zoiets ook oa ook het geheugen te checken, heb je daar een goede tool voor gebruikt, buiten Windows, zoals memtest86 ( + )? En even goed lang all test's laten draaien? Heb je nog iets aan de config veranderd kortgeleden?

[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-07-2004 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb memtest 86 gebruikt dus dat moet goed zijn, en deze doorliep al zijn tests goed, heb trouwens niks veranderd aan de config, is namelijk nieuw systeem.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 18:41 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan zou je in Windows eens met Prime 95 of een paar goede 3D benchmarks kunnen kijken of er eerder instabiliteit optreed bij hoge belasting. Check ook je hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Harddisk is inderdaad iets wat ik nog niet gedaan heb, dit zou ik ook wel even kunnen checken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de p4pe-(x) is toch een i845pe (533 fsb) bordje? ofwel wat voor cpu heb je ? 533 of 800 fsb? als ik me niet vergis is het een 800 mhz bordje 'via overclocking' ofwel je kan er wel 800 mhz op draaien, maar het wordt niet gegarandeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou harddisk test gedaan, was allemaal prima. Daarna ben ik prime 95 gaan draaien en heb ook een hardware monitor mee laten draaien, tempratuur komt niet hoger dan 55 graden en van het mobo niet hoger als 37. Maar nou hij dus best wel belast wordt blijft ie het goed doen, hij valt nou niet uit.
Ik heb trouwens ook even gekeken bij asus maar daar staat wel dat dit bordje 800Fsb ondersteund.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 20:00:
Ik heb trouwens ook even gekeken bij asus maar daar staat wel dat dit bordje 800Fsb ondersteund.
Dit staat op de Asus site:
P4PE-X supports FSB 800 MHz(O.C)
Die O.C. staat er niet voor jan joker achter lijkt me.

http://www.asus.com/produ...et478/p4pe-x/overview.htm

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:54
Koop maar een nieuwe PC. En kijk of ie et doet. Als ie et doet is je probleem gefixed.
bij voorbaat bedankt

Modbreak:

Post zinnig of post niet :/

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 12-07-2004 00:27 ]

Pagina: 1