[ATI] All-in-wonder 9600 probleem -> Far Cry en UT 2004

Pagina: 1
Acties:

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:58
Goede morgen mede-tweakers,

Ik heb een ATI All-in-Wonder 9600 128 mb ram, het eigenaardig aan deze all-in-wonder is dat het passief is gekoeld (dus het heeft alleen een zwarte heatsink op de GPU). Deze Videokaart heb ik het in Miami gekocht. Dus inruiling is niet mogelijk.

Wanneer ik Farcry, UT2004 en SOF II speel, crashen de spellen en ik krijg de volgende error:

"ATI VPU Recover has recovered your videocard from a serious deadlock"

en dus de spellen slaan uit en ik kom weer op mijn desktop, maar alles wordt dan software gerendered. Als ik hardware rendering wil, moet ik mijn pc restarten.

Als ik de VPU Recover error krijgt, voel ik de heatsink aan en het brand elke keer mijn vingers :( .

Ik heb alles geprobeerd: Passende fan erop zetten, Laatste drivers, Arctic VGA Silencer gekocht maar het past niet erop.

Mijn enige oplossing die ik kan bedenken is: een Case kopen van een goed merk met veel case fans met een goede airflow.

Maar misschien hebben jullie een betere oplossing voor mij.

Bedankt voor jullie hulp.

PC Specs:
Athlon 2600+ met MSI K7N2-Delta L
768 mb DDR Ram
80 gb Harddisk (Seagate)
Lite-on cd en dvd burner
ATI All-in-wonder 9600
No Name case, met slechte airflow (alleen 1 exhaust fan)

P.S. Wanneer ik mijn pc in een koude omgeving zet (kantoor ruimte met airco) dan crasht het niet zo snel.

Tweakers.net & GoT RULEZ

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Nog een handigere oplossing, zet VPU recovery uit bij geavanceerde beeldschermeigenschappen, want VPU recovery is zelf de oorzaak van het crashen.

Verwijderd

Heeft dit gewerkt?

Ik heb namelijk bijna het zelfde probleem en bijna het zelfde systeem.

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 07:58

Thingol

Ziz

Niet veel kans dast die gast nog gaat reageren. De laatste post van hem was ergens in 2004.
Als je hetzelfde probleem heb kan je ook even VPU recovery uitzetten en kijken of het werkt.