Wel connectie, geen data maar niet overal...

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kep weer eens wat leuks hoor :?
Mijn config: Mxstream aan mandrake proxy, netwerk op 10Mbit, 1x w98, 4x w2k etc.
Ik krijg automagisch een IP, via DHCP, en verder staan al mijn instellingen standaard op internet via een LAN.

Als ik verbinding zoek met bijv. napster.com is er wel een connectie, maar komt er geen data overheen. Als ik probeer te FTPen naar een of andere DFF ftp, wel connectie maar geen dirlist enzo. Andere .com sites werken wel (anandtech wel, imici weer niet). Norton en McAfee kunnen bijvoorbeeld niet auto-update, maar hun sites doen het weer wel ok. Mijn buren in het netwerk (allebei w2k) kunnen ook niet naar die bepaalde sites, maar anderen weer wel.

WTF kan dit aan liggen of wat betekent dit. Wat kan ik nog uitzoeken of testen om uit te vinden waar het aan ligt?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Volgens mij draait je proxy dan niet goed.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Volgens mij ook niet, maar dat vindt de beheerder van die proxy natuurlijk niet, want die kan op zijn w2k bak wel overal bij :?
Kan ik zelf iets uitzoeken om te bewijzen waar het aan ligt (met tracerts en dat soort grappen?), of waar zou het aan kunnen liggen (wat voor instellingen van squid) dan kan ik hgem zeggen dat ie dat moet checken... :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

In je nat staat mischien dat ftp via de proxy gaat en niet rechtstreeks dit moet je veranderen ik had zelf dit probleem ook.
Waarom het bij de administrator wel werkt is dat hij zijn ip inclusief ftp via nat laat lopen

Verwijderd

En niet vergeten je moet proxy en gateway instellen anders werkt icq niet pop mail niet enzovoort progjes die graag een directe connectie hebben zoals napstar

Verwijderd

Download sygate!
Heel handig.
Pagina: 1