Telfort hoge rekening door voicemail

Pagina: 1
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Topicstarter
Ik ben een week in griekenland geweest.

Daar heb ik een keer mijn telefoon aangehad de eerste dag. Daarna niet meer.
Nu heeft mijn ex vriendin 30 keer per dag gebelt (totaal 213 keer) naar mijn mobiel die uit stond.

Nu krijg ik van telfort een rekening voor bellen naar mijn voicemail vanuit het buiteland. Want ze zeggen dus dat de doorschakeling is vanuit griekenland :S

Dus hier betaal ik ook voor. Is dit wel legaal? 316 euro :S
Ik baal echt. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

yep...in feite heeft die ex dus ingesproken op een grieks gedeelte...waardoor jij nu met de kosten zit....je had beter (lekker makkelijk achteraf) je voicemail tijdelijk uit kunnen zetten......

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:53
Ik zou je ex maar proberen te laten betalen. 30 x per dag bellen is toch van de gekke of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18
ik ken iemand die dit zelfde probleem had alleen dan met debitel op vodafone netwerk in thailand. Die heeft ook niemand gesproken maar de voicemail is wel ingesproken dus ook veel geld kwijt aan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ze heb niet eens elke keer ingesproken.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

yups klopt.

je ex betaalt van nederland naar de nederlandse grens, jij betaalt van de nederlandse grens naar griekenland en terug terug naar nederland. is altijd zo bij alle providers.

en eigenlijk heb je nog mazzel gehad: naar je voicemail bellen binnen nederland is gratis bij telfort. je hebt dus waarschijnlijk alleen maar van nederland naar griekenland en terug tot aan de nederlandse grens betaald. bij een andere provider had je ook nog van de grens tot aan de voicemailcentrale moeten dokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 11-07-2004 17:26 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:31

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Anoniem: 39403 schreef op 11 juli 2004 @ 17:20:
ze heb niet eens elke keer ingesproken.. :S
Vrij eenvoudig.... bel met de servicedesk van Telfort en leg uit wat er aan de hand is. Geef haar direct aan als stalker!

Of er wat met dat geld te regelen valt, weet ik niet maar proberen kan geen kwaad. In ieder geval kan die ex van je wel even te horen krijgen dat ze ongezond bezig is.

Telfort gaat in ieder geval actief aan de gang met telefoonstalkers. Alleen weet jij al om wie het gaat.... hoe ze daarmee verder gaan, weet ik niet. Ik heb problemen gehad met een anonieme beller. Maar na actie van Telfort is het afgelopen

[ Voor 34% gewijzigd door WFvN op 11-07-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je betaalt in dit geval zelfs dubbel.
De kosten voor het gebeld worden in het buitenland. En de kosten voor het doorschakelen naar je voicemail, die zich in Nederland bevindt, dus kosten voor bellen naar Nederland vanuit het buitenland.
Dat kan aardig oplopen.
Wat je voortaan kan doen is je voicemail uitschakelen voordat je naar het buitenland gaat.
Een andere oplossing: instellen dat mensen geen bericht kunnen inspreken maar wel jouw boodschap horen (voordat je vertrekt instellen). Dan betaal je alleen de kosten voor het gebeld worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8123

Lijkt me een raar verhaal, ik bedoel dan moet je die voicemail toch hebben afgeluisterd oid. want als je mobiel uit staat weet de provider toch neit waar je bent, en blijven die berichtjes toch gewoon bij de provider??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

WFvN schreef op 11 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Vrij eenvoudig.... bel met de servicedesl van Telfort en leg uit wat er aan de hand is. Geef haar direct aan als stalker!

Telfort gaat in ieder geval actief aan de gang met telefoonstalkers.
offtopic:
_/-\o_

edit:
snel editten he :(

ontopic: Dit is inderdaad gebruikelijk, er wordt vaak ook door providers geadviseerd om je voicemail tijdelijk uit te laten schakelen als je op vakantie gaat.
Anoniem: 8123 schreef op 11 juli 2004 @ 17:25:
Lijkt me een raar verhaal, ik bedoel dan moet je die voicemail toch hebben afgeluisterd oid. want als je mobiel uit staat weet de provider toch neit waar je bent, en blijven die berichtjes toch gewoon bij de provider??
Als jij je telefoon voor het laatst in land X hebt aangezet, gaan ze er vanuit dat je daar bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 11-07-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8123 schreef op 11 juli 2004 @ 17:25:
da's gewoon geldklopperij: zodra de laatste paal waarop je zat in het buitenland was, nemen ze aan dat je in het buitenland zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 70162 schreef op 11 juli 2004 @ 17:23:
yups klopt.

je ex betaalt van nederland naar de nederlandse grens, jij betaalt van de nederlandse grens naar griekenland en terug terug naar nederland. is altijd zo bij alle providers.
Is niet zo: als je in het buitenland bent, betaalt de persoon die jou belt alleen de kosten voor bellen binnen Nederland ("tot de grens"), zelf betaal je de kosten voor gebeld worden in het buitenland ("vanaf de grens").
en eigenlijk heb je nog mazzel gehad: naar je voicemail bellen binnen nederland is gratis bij telfort. je hebt dus waarschijnlijk alleen maar van griekenland tot aan de nederlandse grens betaald. bij een andere provider had je ook nog van de grens tot aan de voicemailcentrale moeten dokken.
Dat maakt ook niet meer uit. Als je in het buitenland bent is er 1 tarief voor bellen naar Nederlandse nummers, of dat nou naar je voicemail is of naar een willekeurig ander nummer (m.uv. 0800- en 0900-nummers, want die kun je niet bellen). Dat geldt voor Telfort net zo goed als voor alle andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jamaar als hij z'n telefoon UIT heeft dan weet niemand toch waar de telefoon zich bevind? En de voicemail centrale van Telfort staat in Nederland neem ik aan, niet in Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op 11 juli 2004 @ 17:28:
[...]

Is niet zo: als je in het buitenland bent, betaalt de persoon die jou belt alleen de kosten voor bellen binnen Nederland ("tot de grens"), zelf betaal je de kosten voor gebeld worden in het buitenland ("vanaf de grens").
had ik al veranderd. wist het wel, ff niet aan gedacht
[...]

Dat maakt ook niet meer uit. Als je in het buitenland bent is er 1 tarief voor bellen naar Nederlandse nummers, of dat nou naar je voicemail is of naar een willekeurig ander nummer (m.uv. 0800- en 0900-nummers, want die kun je niet bellen). Dat geldt voor Telfort net zo goed als voor alle andere netwerken.
ow ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Canaria schreef op 11 juli 2004 @ 17:28:
[...]

En je betaald dan niet meer voor het terug doorschakelen naar je voicemail? Dus nog een keer van jezelf "naar de nederlandse grens" ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 11 juli 2004 @ 17:29:
Jamaar als hij z'n telefoon UIT heeft dan weet niemand toch waar de telefoon zich bevind? En de voicemail centrale van Telfort staat in Nederland neem ik aan, niet in Griekenland.
Zie ook mijn reply ^^^, je voicemailberichten worden als ik het goed heb naar het land gestuurd waar je je bevindt. Als jij dan weer naar Nederland gaat worden ze weer teruggestuurd volgens mij. (dubbele kosten)
Als jij je telefoon voor het laatst in land X hebt aan gehad, gaan ze er vanuit dat je daar nog bent.

edit:
Schakel altijd de voicemail uit. Ook als je mobieltje uit staat blijft de voicemail actief, waardoor je het risico loopt drie keer voor een verbinding te moeten betalen: voor degene die je voicemail inspreekt (heen naar je vakantiebestemming en terug naar de voicemailcomputer thuis) en voor het afluisteren van de voicemail (weer naar huis). Uitschakelen van de voicemail regel je voor vertrek. Instructies hierover staan in de handleiding van je mobieltje. Via de helpdesk kun je dit ook regelen, maar als je dit vanaf het buitenland doet betaal je voor dit contact weer hoge gesprekskosten.
bron: http://www.travelmarker.n...communicatie/telefoon.htm

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 11-07-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 15:30
XanderH schreef op 11 juli 2004 @ 17:32:
[...]

En je betaald dan niet meer voor het terug doorschakelen naar je voicemail? Dus nog een keer van jezelf "naar de nederlandse grens" ?
Als er ingesproken wordt op je voicemail, terwijl je in het buitenland geldt in het algemeen het volgende:
1) de beller betaalt de gewoonlijke kosten voor het bellen naar een Nederlands mobiel nummer;
2) de ontvanger betaalt de kosten voor de verbinding NL - buitenland, in dit geval NL - Griekenland dus;
3) de ontvanger betaalt daarnaast voor de verbinding terug naar NL, naar de voicemailcentrale (bij telfort 2x het tarief voor bellen in het buitenland, aangezien gebeld worden even duur geworden is per 1 juni);
4) als er is ingesproken door iemand en de ontvanger belt de voicemailcentrale, wordt er nog een keer afgerekend voor een internationale verbinding.

En ja, dit mag en kan. Ik zou als ik jou was wel even je ex pissed off aankijken en je troosten met de gedachte dat het niet voor niets je ex is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rclahsen schreef op 11 juli 2004 @ 17:40:
[...]
[knip]
En ja, dit mag en kan. Ik zou als ik jou was wel even je ex pissed off aankijken en je troosten met de gedachte dat het niet voor niets je ex is ;)
Gewoon de factuur doorsturen dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

XanderH schreef op 11 juli 2004 @ 17:32:
[...]

Jawel, als je telefoon zich het laatst heeft aangemeld op een buitenlands netwerk, en je zet hem uit, staat je telefoon bij je huisnetwerk (bv Telfort) nog steeds geregistreerd op het netwerk waar je te gast was. Is je voicemail actief, dan wordt het gesprek daarnaartoe doorgeschakeld. En dat is een gesprek naar Nederland, dus dat betaal je ook.

Het kan soms echt een vetpot voor netwerkproviders zijn. Stel: je bent met iemand uit Nederland op vakantie. Die persoon heeft hetzelfde thuisnetwerk als jij. Je belt hem, maar krijgt de voicemail. Kassa!
Jij betaalt: kosten voor bellen vanuit het buitenland naar Nederland.
Hij betaalt: kosten voor ontvangen van een gesprek vanuit Nederland + kosten voor bellen vanuit buitenland naar Nederland (voicemail).

Duur gesprekje als je b.v. in een groot warenhuis in New York zit en even belt om te vragen op welke afdeling hij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 29-11-2024
Dutchceasar heeft wel een puntje. Stel, je gaat naar Griekenland. Zet daar je telefoon 1 dag aan. De volgende dag ga je terug naar Nederland, maar je telefoon laat je nog 2 weken uitstaan....

Al die tijd wordt je belast alsof je in Griekenland bent? Dat is bullshit dan. Als je telefoon uit staat is het onbekend waar je bent. Punt.

Ik weet dat het in de praktijk anders werkt, maar dat stinkt wel.

Verder blijft het natuurlijk vette naaierij. Want denk maar niet dat in werkelijkheid het gesprek ook echt vanuit Nederland naar Griekenland gerouteerd wordt en vanuit daar weer terug naar Nederland als iemand een voicemail inspreekt. Telfort weet dondersgoed dat die phone uit staat maar ze kloppen gewoon geld uit je zak, :r

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Cheeks op 11-07-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Cheeks schreef op 11 juli 2004 @ 17:45:
<knip>
Ik weet dat het in de praktijk anders werkt, maar dat stinkt wel.
maargoed, dat geldt ook voor 'gewoon' bellen in het buitenland. als jij en ik in zwitserland zitten en ik bel jouw, gaat dat rekeningtechnisch via nederland, maar in de praktijk dus echt niet he... (hooguit de autorisatie, maar het gesprek zelf is lokaal geschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

Ah wat een misselijke rekening. Ik zou dit hele verhaal voorleggen aan:

1 Telfort; kijken wat ze er van vinden, en zeggen dat je een stalker gehad hebt!
2 Je ex vriendin, laat haar de rekenign dokken (zij heeft gebelt, en ik neem aan dat ze wist dat je op vakantie was, en als de telefoon uit staat, waarom zou ze dan 30x per dag moeten bellen? Wil ze dat niet dokken, dan zou ik zeggen, de helft, als laatste keuze.
3 Gaan ount 1 en 2 niet op, probeer dan eens de geschillencommissie. Er zijn goednoeg instanties waar je dit soort zaken op een zo goed mogelijke manier kunt afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02
Zou je die rekening niet kunnen aanvechten?

Gebeld worden in het buitenland kost geld, een smsje ontvangen niet. Waarom dit verschil? Omdat je een gesprek kunt weigeren, maar een smsje niet. Een voicemailbericht kun je, net als een smsje, niet weigeren en zou daarom ook gratis moeten zijn (n mijn ogen althans). Bovendien weet Telfort dat de telefoon uit staat en hoeven ze niet door te verbinden naar een griekse provider o.i.d.

Het feit blijft wel dat je de mogelijkheid hebt om je voicemail uit te zetten en je dit niet hebt gedaan. Daarmee zou je kansen verspeelt worden. Maar ik denk niet dat dit mogelijke argument van Telfort stand houd.

Kijk de algemene voorwaarden van Telfort er eens op na. Misschien staat daar iets dat je 'tegen' hen kunt gebruiken,

succes!

edit: onder op deze link staat een link naar de faq die gaat over voicemail in het buitenland. Hierdoor heb je denk ik geen poot om op te staan met een klacht...

[ Voor 16% gewijzigd door L.N. op 11-07-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het feit blijft wel dat je de mogelijkheid hebt om je voicemail uit te zetten en je dit niet hebt gedaan. Daarmee zou je kansen verspeelt worden. Maar ik denk niet dat dit mogelijke argument van Telfort stand houd.
ik denk het wel. als je een abo afsluit staat de voicemail namelijk default uit, je moet hem eerst activeren, en akkoord gaan met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

je ex aanklagen onder mom van onrechtmatige daad en daarna de schade op haar verhalen? _/-\o_

offtopic:
wel heel erg lullige actie om iemand vakantie te verzieken

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 11-07-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkf
  • Laatst online: 22-02 19:00

jkf

Anoniem: 70162 schreef op 11 juli 2004 @ 17:49:
[...]
als jij en ik in zwitserland zitten en ik bel jouw, gaat dat rekeningtechnisch via nederland, maar in de praktijk dus echt niet he... (hooguit de autorisatie, maar het gesprek zelf is lokaal geschakeld)
Als jij in Zwitserland zit en je belt met een zwitsers nummer dan kan dat waar zijn, dan kan! het gesprek in Zwitserland blijven (dit is echter niet zeker), heb je een prepaid wordt je in de praktijk altijd via Nederland gerouteerd. In sommige situaties wordt je ook dan eerst via Nederland gerouteerd indien je een Nederlands abbonement hebt. Bel je met een Nederlands nummer zal deze echter altijd eerst naar nederland gerouteerd worden, zelfs als de persoon van wie dat nummer is ook in zwitserland zit (en dat geld ook voor alle andere landen). In de internationale backbones zitten echt de kosten niet, KPNQwest is niet voor niets failliet gegaan, dus reken erop dat het voorlopig zo blijft.

edit 18:40-18:50:
De operators kunnen gesprekken routeren hoe ze willen, er is geen sprake van automatisch een kortste weg vinden in de telefonie protocollen. Het is daar allemaal configuratie met prioriteiten. Over het algemeen worden wel netjes routes met een lagere prioriteit gedefinieerd voor als er een keertje een het niet doet. Maar zoals aangegeven allemaal configuratie. Een gesprek naar een mobiel nummer wordt altijd eerst gerouteerd naar het land van herkomst van het nummer en de operator van wie de nummerreeks is. (In nationale gevallen wordt direct gerouteerd naar de operator van wie het nummer op dat moment is, NP). Vervolgens wordt er gerouteerd naar de operator van wie het nummer op dat moment is. De eerste daarvoor geschikte centrale van de operator zal proberen te weten te komen waar het mobieltje is (uit een centrale databank) en via deze databank aan de centrale waar het mobieltje het laatst geregistreerd is een tijdelijk nummer vragen. Vervolgens wordt het gesprek naar dat nummer gerouteerd. Heb je je mobieltje netjes uitgezet terwijl je bereik hebt zou je mobieltje uitgeboekt moeten zijn en zou dit probleem zoals hier omschreven niet op mogen treden. De database kan dan weten dat dat mobieltje uit is. Zet je je telefoon uit als je geen bereik hebt, of laat je hem uitgaan door de batterij uit te laten vallen, of gaat er iets anders mis, dan wordt je mobieltje niet uitgeboekt.

[ Voor 42% gewijzigd door jkf op 11-07-2004 18:50 ]

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02
Anoniem: 70162 schreef op 11 juli 2004 @ 17:58:
[...]

ik denk het wel. als je een abo afsluit staat de voicemail namelijk default uit, je moet hem eerst activeren, en akkoord gaan met de voorwaarden.
hmm, ik dacht dat die standaard aan stond? Ik heb hem bij T-mobile juist uit moeten zetten.

Maar goed, de edit van mijn vorige post geeft aan dat de TS geen gelijk kan halen bij Telfort.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuukNouwen schreef op 11 juli 2004 @ 18:09:
[...]

hmm, ik dacht dat die standaard aan stond? Ik heb hem bij T-mobile juist uit moeten zetten.

Maar goed, de edit van mijn vorige post geeft aan dat de TS geen gelijk kan halen bij Telfort.. :(
ow zou kunnen. bij mijn telfort clarity abo stond hij uit.
jkf schreef op 11 juli 2004 @ 18:08:
[...]

Als jij in Zwitserland zit en je belt met een zwitsers nummer dan kan dat waar zijn, dan kan! het gesprek in Zwitserland blijven (dit is echter niet zeker), heb je een prepaid wordt je in de praktijk altijd via Nederland gerouteerd. In sommige situaties wordt je ook dan eerst via Nederland gerouteerd indien je een Nederlands abbonement hebt. Bel je met een Nederlands nummer zal deze echter altijd eerst naar nederland gerouteerd worden, zelfs als de persoon van wie dat nummer is ook in zwitserland zit (en dat geld ook voor alle andere landen). In de internationale backbones zitten echt de kosten niet, KPNQwest is niet voor niets failliet gegaan, dus reken erop dat het voorlopig zo blijft.
ik heb altijd geleerd dat telefoonverbindingen gewoon automatisch de korste weg zoeken, staat ook ergens in zo'n verhaaltje op bellen.com
maargoed, het zal wel niet zo zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 70162 schreef op 11 juli 2004 @ 17:58:
[...]

Ja, maar wat heeft het op dat moment naar Griekenland sturen van het bericht voor zin?

Je vermoed als provider dat hij in Griekenland zit, maar je weet dit absoluut niet zeker. Sterker nog, voor hetzelfde geld zit hij al lang en breed in Noorwegen of zo, of zelfs al lang terug in Nederland. Het nuttigste is dus gewoon die dingen in Nederland op te slaan, en pas op het moment dat je als provider weet waar hij daadwerkelijk zit, die dingen die kant op sturen. Of nog beter, pas als de ontvanger zijn voicemail opvraagt.

Dat geeft een (veel?) lagere belasting op het netwerk, maar ja, dan kunnen ze niet 2x extra vangen :r

Het is niet netjes van je ex, maar wat je provider doet is nog veel erger :(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ze willen mij bij T-Mobile klantenservice zelfs wijsmaken, dat ook al heb je je mobiel uit staan, en iemand wordt doorgeschakeld naar jou voicemail terwijl je in buitenland met je mobiel bent, dat er dan ook kosten in rekening gebracht worden.

Dat vindt ik dus geouwehoer, want hoe kunnen ze nou zien dat jij in het buitenland bent, terwijl je toestel uit is, en dus ook niet aangemeld staat op het netwerk.

Dit heb ik al meerdere malen bevestigd gekregen van meerdere T-Mobile medewerkers, maar een goede uitleg waarom dit zo zou zijn kunnen ze niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Anoniem: 59483 schreef op 11 juli 2004 @ 20:12:
Ze willen mij bij T-Mobile klantenservice zelfs wijsmaken, dat ook al heb je je mobiel uit staan, en iemand wordt doorgeschakeld naar jou voicemail terwijl je in buitenland met je mobiel bent, dat er dan ook kosten in rekening gebracht worden.
Dat is alleen zo als het toestel aan heeft gestaan. Het toestel moet idd verbinding hebben met een buitenlands netwerk. Als ie uit staat in Nederland en daarna niet wordt aangezet heb je dus gegarandeerd geen buitenlandse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37396

De oplossing voor dit probleem is om gewoon alles zo in te stellen dat indien de telefoon in het buitenland is er niet wordt doorgeschakelt naar de voicemail.

Mischien een idee voor de TS en de verontwaardigde mensen om gewoon eens goed alle mogenlijkheden van je abbonement door te nemen.

Ik heb vodavone, en kan dat allemaal gewoon in stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit schijnt dus ook al een keertje bij kassa op TV geweest te zijn :(

Uitslag: Zet je voicemail uit.. jah zover was ik ook al... Ik koop voortaan in het buitenland wel elke keer een prepaid foontje.. Bennik goedkoper uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 14:50
Ik heb hetzelfde gehad in Amerika, kreeg wel connectie met de provider maar kon niet bellen/gebeld worden. Toestel toen maar uit gezet (als scheldend op debitel/vodafone). Daarna bij thuiskomst als dank een vette rekening, ook door de voicemail perikelen.

Debitel: ja, had u uw voicemail maar uit moeten zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 14:22
Even voor de duidelijkheid:
Ik zie hier mensen reageren dat dit puur aan Telfort ligt, maar dit is bij ALLE providers, over heel de wereld. De TS heeft nu toevallig via Telfort zijn abbo, maar dat betekend niet dat dit altijd en alleen bij Telfort is. Dit zelfde kan je ook overkomen als je bijvoorbeeld KPN of Vodafone hebt!

Maar het is idd klote dat je zo'n hoge rekening hebt gekregen, zeker als het geen toegevoegde waarde had. Als er nou nog eens echt belangrijke informatie was ingesproken was het al minder erg, maar ik vind het wel een klote streek van je ex. Ik zou er iig alles aan doen dat zij dit bedrag (of een deel iig) terug gaat betalen, want dit is echt naaierig! Bij de telecomproviders kan je denk ik niks doen, misschien een brief naar de OPTA, maar die kunnen er, zeker niet op korte termijn wat aan doen!

Succes!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo zie je maar, vrouwen maken meer kapot dan drank goed kan maken !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:42

supersook

Professioneel prutser

Tot een week geleden wist ik hier ook niet vanaf, gelukkig was Orange zo vriendelijk om bij mijn laatste rekening een brochure over bellen en gebeld worden in het buitenland te doen. Zijn er niet meer providers die hun klanten informeren over het uitzetten van de voicemail e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Orange is hierin met afstand de meest klantvriendelijke provider,
zelfs op hun site wordt het nog eens eerlijk en duidelijk vermeldt:
voicemail tijdelijk uitzetten
Voicemail is een handige dienst, maar kan in het buitenland helaas voor veel kosten zorgen. Om je kosten onder controle te houden, kun je je voicemail tijdelijk uitzetten via onze klantenservice. Na je vakantie kun je je voicemail gewoon weer aanzetten door naar de klantenservice te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de site van telfort staat dat ook ergens, en ik denk dat de andere telco's het ook wel ergens hebben staan :)

wat wel super klantvriendelijk is: ik kreeg in italie ooit een welkomst-sms van eoa onbekend netwerk, en daar stond in het engels+frans dus in dat je als buitenlander maar beter je voicemail uit kan zetten (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:20

Sorcerer8472

Mens sana?

LuukNouwen schreef op 11 juli 2004 @ 17:57:
Bovendien weet Telfort dat de telefoon uit staat en hoeven ze niet door te verbinden naar een griekse provider o.i.d.
Nee, Telfort weet dat niet. Telfort weet alleen dat de telefoon geregistreerd staat bij een Griekse provider.

Wat wel leuk is, is aankaarten dat Telfort irreëel veel winst maakt aan dit soort gesprekken in het buitenland. Sinds kort betaal je ipv 55 cent om gebeld te worden namelijk 1,15. Dan tikt het wel lekker snel aan inderdaad. Sinds ze hun tarieven hebben gewijzigd dus. Zou hun sieren als ze op z'n minst de helft van het bedrag ofzo kwijtschelden ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Polderdijk schreef op 12 juli 2004 @ 13:52:
ik vind het wel een klote streek van je ex. Ik zou er iig alles aan doen dat zij dit bedrag (of een deel iig) terug gaat betalen, want dit is echt naaierig!
Wist die ex wel dat hij in Griekenland was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

http://telfort.custhelp.c...2046&p_created=1085731393

Ik vraag me af wat je postitie is met deze V&A. Het staat op de website ja, maar kan dit dan ook tegen de TS gebruikt worden door Telfort? Als dit in de algemene voorwaarden staat of wat dan ook, dan kun je er niet onderuit. Maar staat dit alleen op de site van Telfort, dan kun je ze misschien toch ergens op pakken. Niet iedereen heeft immers toegang tot internet. Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat je in ieder geval mist, is dat het voor die paar honderd euro geen zin heeft om ze "erop te pakken". TS moet zelf naar de rechter etc... en telfort heeft een stel ambtenaren zitten die de hele dag toch al niets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 00:22

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 70162 schreef op 13 juli 2004 @ 12:07:
wat je in ieder geval mist, is dat het voor die paar honderd euro geen zin heeft om ze "erop te pakken". TS moet zelf naar de rechter etc... en telfort heeft een stel ambtenaren zitten die de hele dag toch al niets anders doen.
dat is niet waar. Ik wil de ts graag adviseren om contact op te nemen met Telfort helpdesk (1200 vanaf zn telefoon, of 0800 4444444), en hen dit geval voorleggen. Sowieso kan hier een melding gedaan worden van telefonische overlast, welke makkelijk te bewijzen is, alleen al om het feit dat je haar nummer kent. Misschien is vanuit dat standpunt iets te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in dat geval werkt telfort mee (wat ze trouwens meestal wel doen hoor, telfort is heel serieus wbt telefoonterreur). ik dacht dat proller het had over het geval dat telfort niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 04:36
Anoniem: 70162 schreef op 13 juli 2004 @ 12:07:
en telfort heeft een stel ambtenaren zitten die de hele dag toch al niets anders doen.
Telfort is nog steeds geen staatsbedrijf ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 13:16
Dit was bij kassa ja-werd je al gewaarschuwd.
Ook had telfort vanuit service automatisch alle voicemails ingeschakeld op de mobiel, 'handig' voor de de vakantie.

** Let wel op! het uitschakelen van de voicemail lukt je niet zelf, dit kan je wel met mobiel (indien niet bereikbaar... dan ...). Alleen dit werkt niet!!! doe het via de helpdesk voordat je op vakantie gaat. Uurtje later moet toestel uit/aan dan is de voice mail echt uit - en test dit ook (in nederland ;-) , mobiel uit, ernaartoe bellen. Geen voicemail krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:37
is dat ook het geval als je een proximuskaartje hebt? het is nu echt het eerste wat ik daarvan hoor. normaal moet je toch nooit betalen als je word gebeld op je voicemail? en ergens in dit topic staat ook dat het ontvangen van smsjes in het buitenland gratis is?? dat is toch ook niet waar? de zender betaald tot aan de grens, en de ontvanger betaalt vanuit de locatie waar hij zit in het buitenland tot aan de grens van het land van de afzender.

is er dan zoveel verschil tussen een nl-provider en een be-provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Bel naar de proximus helpdesk en vraag het eens hé.

Ik vind het anders ook wel raar, ik dacht zelfs dat ik gewoon voicemailberichten gekregen heb die niet langs Spanje gerouteerd zijn. Maar ik kan me ook vergissen het is al een tijdje geleden... (Ik ben bij Base in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb dit ook aan de hand gehad. Ik had mijn mobiel mee, waarop ik ook door mensen gebeld wordt wiens PC het niet naar behoren doet. In de 4 weken in Afrika diverse keren gebeld op mijn voicemail maar nooit afgeluisterd. Wordt gewoon belast als telefoontje naar Afrika. De rekening was niet mals :(

Het uitzetten van de voicemail is dan ook de enige remedie. Alleen als iemand je urgent nodig heeft dan is de kans klein dat dat ook lukt op die manier. En laat je daarom nu net je mobile meenemen op vakantie .. |:( Alleen SMS werkt dan nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hi prepay schijnt niets te kosten als je voicemail wordt ingesproken trouwens? :?

Voor Base, Proximus en Mobistar geldt voor de rest ook dat het geld kost als je voicemail ingesproken wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
superduper schreef op 13 juli 2004 @ 13:38:
Het uitzetten van de voicemail is dan ook de enige remedie. Alleen als iemand je urgent nodig heeft dan is de kans klein dat dat ook lukt op die manier. En laat je daarom nu net je mobile meenemen op vakantie .. |:( Alleen SMS werkt dan nog goed.
Je kan meestal ook instellen dat ie direct naar voicemail gaat, dan betaal je alleen maar voor het afluisteren van je voicemail (indien van toepassing), alleen kun je dan zo lang dit ingesteld staat niet gebeld worden....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 14:22
Sorcerer8472 schreef op 13 juli 2004 @ 13:51:
Hi prepay schijnt niets te kosten als je voicemail wordt ingesproken trouwens? :?

Voor Base, Proximus en Mobistar geldt voor de rest ook dat het geld kost als je voicemail ingesproken wordt denk ik.
Waarom weten zoveel mensen nog geeneens hoe alles zit :?

Maar is leuk dat je bij Hi niet betaald als je voicemail wordt ingesproken, maar denk je ook zelf niet dat dit alleen geld voor het binnenland :)

Overigens is er naar mijn mening al genoeg aandacht in diverse media besteed aan het uitzetten van je GSM als je in het buitenland bent.

Ik heb ook Telfort en hun hadden dacht ik al 2 rekeningen geleden een heel informatieboekje erbij gedaan over hoe en wat in het buitenland. Daar stond dus duidelijk in dat het verstandig is je voicemail uit te zetten tijdens vakantie.

Maar ik denk dat mensen dit soort info gewoon niet lezen, erg dom eigenlijk 8)7
** Let wel op! het uitschakelen van de voicemail lukt je niet zelf ...
Tuurlijk lukt je dit wel zelf :)

Zoiezo via het voicemail menu kan je dit instellen, maar je kan het ook instellen op je telefoon bij "Instellingen --> Oproep instellingen --> Doorschakelen --> Alle doorschakelingen annuleren" (voor de nieuwere Nokia's). Ook is het mogelijk dmv die * en # combinaties, alleen die weet ik niet uit mijn hoofd.

[ Voor 18% gewijzigd door Polderdijk op 13-07-2004 16:13 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118151

Gewoon in het land waar je bent een goedkoop prepaid kaartje aanschaffen en nummer doorbellen en/of mailen als je de de laptop bij je hebt ( als je die hebt b.t.w of anders internet service daarzo !! )

Werkt perfect, gewoon een geunlocked toetsel ( die je al hebt ) kaartje erin duwen en klaar = kees, achteraf geen rekeningen enzo.

Bij mij gaat dit ook goed af, prepaid kaartje gooi je gewoon later weer weg. kost tegenwoordig ook niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Polderdijk schreef op 13 juli 2004 @ 16:09:
Tuurlijk lukt je dit wel zelf :)

Zoiezo via het voicemail menu kan je dit instellen, maar je kan het ook instellen op je telefoon bij "Instellingen --> Oproep instellingen --> Doorschakelen --> Alle doorschakelingen annuleren" (voor de nieuwere Nokia's). Ook is het mogelijk dmv die * en # combinaties, alleen die weet ik niet uit mijn hoofd.
Alleen bij Vodafone en KPN kan je zelf je voicemail uitzetten. Bij Orange, T-Mobile en Telfort moet je toch echt de klantenservice bellen. De doorschakeling zit dan namelijk niet in het toestel maar echt in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206 schreef op 13 juli 2004 @ 20:06:
[...]

Alleen bij Vodafone en KPN kan je zelf je voicemail uitzetten. Bij Orange, T-Mobile en Telfort moet je toch echt de klantenservice bellen. De doorschakeling zit dan namelijk niet in het toestel maar echt in het netwerk.
Klopt.
Ik heb een keer zelf de doorschakeling geregeld met mijn toestel (ik had toen nog T-Mobile), toen belde ik voor de vakantie of ze mijn voicemail uit wilden schakelen. Was prima. Word ik 5 minuten later gebeld dat ze dat niet konden doen omdat ik dat zelf moest doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18
Ondanks alles vind ik dit toch echt onwijs vervelend, dat zoiets wordt toegestaan door de OPTA of wie er ook over gaat. Blijf het vreemd vinden dat ik moet betalen voor iemand die op mijn voicemail inspreekt, hoeft toch ook niet binnen Nederland...maar ja daar baalt natuurlijk iedereen van (behalve de provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Polderdijk schreef op 13 juli 2004 @ 16:09:
[...]

Waarom weten zoveel mensen nog geeneens hoe alles zit :?

Maar is leuk dat je bij Hi niet betaald als je voicemail wordt ingesproken, maar denk je ook zelf niet dat dit alleen geld voor het binnenland :)
2 fouten in je post:
1. het stond wel bij een informatie-item over bellen in het buitenland
2. doorschakelen uitzetten bij telfort kan alleen bij hun zelf. Annuleer je in het toestel, dan blijft het gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:44

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Polderdijk schreef op 12 juli 2004 @ 13:52:
Ik zie hier mensen reageren dat dit puur aan Telfort ligt, maar dit is bij ALLE providers, over heel de wereld. De TS heeft nu toevallig via Telfort zijn abbo, maar dat betekend niet dat dit altijd en alleen bij Telfort is. Dit zelfde kan je ook overkomen als je bijvoorbeeld KPN of Vodafone hebt!

Maar het is idd klote dat je zo'n hoge rekening hebt gekregen, zeker als het geen toegevoegde waarde had. Als er nou nog eens echt belangrijke informatie was ingesproken was het al minder erg, maar ik vind het wel een klote streek van je ex. Ik zou er iig alles aan doen dat zij dit bedrag (of een deel iig) terug gaat betalen, want dit is echt naaierig! Bij de telecomproviders kan je denk ik niks doen, misschien een brief naar de OPTA, maar die kunnen er, zeker niet op korte termijn wat aan doen!

Succes!
Misschiens bij alle Nederlandse providers, maar bij Orange in Frankrijk was dit dus niet gebeurt. Ben vaak genoeg richting buitenland geweest en als ik mijn GSM niet gebruik in het buitenland, betaal ik er ook niets voor. Nu moet ik wel zeggen dat ik een contract heb waarin het consulteren van je voicemail ook in het buitenland 'gratis' is. Dat wil zeggen het wordt gewoon afgetrokken van je normale beltegoed. Vaak kun je dat als optie opgeven en dan kom je dus ook niet voor verrassingen te staan.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Sorcerer8472 schreef op 14 juli 2004 @ 00:32:
[...]

2 fouten in je post:
1. het stond wel bij een informatie-item over bellen in het buitenland
2. doorschakelen uitzetten bij telfort kan alleen bij hun zelf. Annuleer je in het toestel, dan blijft het gewoon aan.
als iedereen nou helemaal die boekjes leest he, zou dat zoveel gezeur schelen :/
bel: 1200, kies voor diensten en instellingen, daar kun je ZELF de voicemail uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 15:30
Nevie schreef op 13 juli 2004 @ 22:48:
Ondanks alles vind ik dit toch echt onwijs vervelend, dat zoiets wordt toegestaan door de OPTA of wie er ook over gaat. Blijf het vreemd vinden dat ik moet betalen voor iemand die op mijn voicemail inspreekt, hoeft toch ook niet binnen Nederland...maar ja daar baalt natuurlijk iedereen van (behalve de provider).
1. Het is ook een kwestie van boekjes en instructies lezen hoor. Als je de handleiding van je provider doorneemt, staat er meestal wel in hoe je voicemail moet uitschakelen (of door in het toestel daarvoor opdracht te geven of door de klantenservice te bellen). Daarnaast staat er ook altijd wel in hoe bellen in het buitenland geregeld is.
2. Dat het niet binnen NL hoeft, heeft te maken met kosten. In het buitenland heb je meestal ook te maken met een buitenlandse provider die ook kosten in rekening brengt. Nog afgezien daarvan, als je de handleiding van je provider leest, staat daar dus ook de werking van gebeld worden in het buitenland in.

De OPTA biedt geen bescherming voor mensen die te lui zijn om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Whaha...

Goede truuk van haar :P

Maar kut voor je...zeg maar *zwaai* tegen je centjes...

Kreeg een boekje van telfort over de zomervakantie :) Daar stond in dat je je voicemail beste kon disablen :+ toevallig

[ Voor 44% gewijzigd door Ebayzo op 18-07-2004 11:43 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Mystikal_ schreef op 18 juli 2004 @ 10:48:
[...]

als iedereen nou helemaal die boekjes leest he, zou dat zoveel gezeur schelen :/
bel: 1200, kies voor diensten en instellingen, daar kun je ZELF de voicemail uitzetten.
Als jij nou zou lezen waar ik op reageer dan zie je dat ik het heb over het uitzetten van de voicemail via de call forwarding-opties die op je toestel (en standaard in het gsm-protocol) zitten. En dat kan bij Telfort dus niet. 1200 ook niet sinds zo heel lang trouwens, want ik moest gewoon de helpdesk bellen en het ze vragen een paar maanden geleden.
rclahsen schreef op 18 juli 2004 @ 10:56:
1. Het is ook een kwestie van boekjes en instructies lezen hoor. Als je de handleiding van je provider doorneemt, staat er meestal wel in hoe je voicemail moet uitschakelen (of door in het toestel daarvoor opdracht te geven of door de klantenservice te bellen). Daarnaast staat er ook altijd wel in hoe bellen in het buitenland geregeld is.
[...]
Ik vrees dat je dat bij Telfort nogal tegen gaat vallen. Overigens staat in dat 'paspoortje' dat ze elke klant vorige week stuurde dat je alleen betaalt voor het gebeld worden als iemand je voicemail inspreekt... Allicht kan TS daar wat mee.

Ook leuk dat de tarieven in dat boekje anders zijn als op de site (1,75 voor bellen in de VS terwijl het 1,50 op de site is etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Sorcerer8472 schreef op 18 juli 2004 @ 12:39:
[...]

Als jij nou zou lezen waar ik op reageer dan zie je dat ik het heb over het uitzetten van de voicemail via de call forwarding-opties die op je toestel (en standaard in het gsm-protocol) zitten. En dat kan bij Telfort dus niet. 1200 ook niet sinds zo heel lang trouwens, want ik moest gewoon de helpdesk bellen en het ze vragen een paar maanden geleden.
wat ik toch regelmatig zie gebeuren @ work is dat mensen gaan zitten spelen met die doorschakelingen, en dat ze dus vervolgens verkeerd staan, en de truc is dat ze dan wel in ons netwerk zitten, en er wel degelijk uit te halen zijn door de gebruiker via ##002# OK. Voor de zekerheid verwijderen wij ze ook altijd, omdat sommige mensen niet weten hoe hun toestel werkt, en dan dus verkeerde dingen gaan doen.

en overigens reageerde ik niet zozeer op jouw post, alleen was de jouw de meest recente over dit onderwerp. Ik snap dat je dat callforwarding bedoelde :P
Ik vrees dat je dat bij Telfort nogal tegen gaat vallen. Overigens staat in dat 'paspoortje' dat ze elke klant vorige week stuurde dat je alleen betaalt voor het gebeld worden als iemand je voicemail inspreekt... Allicht kan TS daar wat mee.

Ook leuk dat de tarieven in dat boekje anders zijn als op de site (1,75 voor bellen in de VS terwijl het 1,50 op de site is etc.).
Je mag van de tarieven op de site uitgaan, alleen lees wel de kleine lettertjes: Deze tarieven zijn onder voorbehoud.

De tarieven op de site zijn namelijk de tarieven waar de consument altijd toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad, maar dan met een GSM die nog wel aan stond. Ze vertellen namelijk nergens duidelijk dat je ook moet betalen voor het "aanslaan" van de voicemail, wij dachten alleen voor het luisteren.
Ik probeerde (ivm een noodgeval) vanuit nederland mijn vriendin te bellen die in oostenrijk was, maar ze nam de gsm niet op. Ik heb ook iets van 30 keer gebeld, en hing steeds op wanneer de voicemail aansloeg om nog een keer te bellen, in de hoop dat ze hem hoorde overgaan. Elke keer dat er die ene seconde verbinding was met de voicemail, bleek ruim een euro per keer gekost te hebben.

Dus als ik op vakantie ga en ik zet daar 1 keer mijn GSM aan, vervolgens zet ik hem uit en ga terug naar nederland, maar zet hem nog niet aan. Iemand belt mij nu en Telfort gaat er dan dus vanuit dat ik bv. in Griekenland ben, betaal ik dus extreem hoge kosten voor een dienst die niet geleverd is?! Dat noem ik nou oplichterij, maarja, het zal wel in de kleine lettertjes staan.

Oplossing is dus dat niemand meer zijn voicemail gebruikt. Hopen dat ze het dan ooit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Mystikal_: Wat is jouw functie eigenlijk bij Telfort dan? Bij een prepay-telefoon kreeg ik de voicemail niet uitgezet trouwens (wel de omleidingen voor als de telefoon aan staat etc. maar niet voor als je een gesprek wegduwt of voor als je telefoon uit staat)

Ik vind het wel een beetje gemeen trouwens dat jullie nu die leuke voordeelnetwerken hebben, maar stiekem NAAST die voordeelnetwerken ook de goedkopere netwerken bij voorkeursnetwerken in nieuwe telefoons gooien (Vodafone Italië, Mobistar België, Orange UK), zodat JULLIE minder kosten hebben als iemand van een voordeelnetwerk af wordt gegooid, terwijl die persoon wel het volle pond betaalt.

Baal echt van die nieuwe gebeld worden-tarieven aangezien ik ook een van de personen was die zich altijd lekker liet bellen in het buitenland.
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Sorcerer8472 schreef op 18 juli 2004 @ 15:42:
_Mystikal_: Wat is jouw functie eigenlijk bij Telfort dan? Bij een prepay-telefoon kreeg ik de voicemail niet uitgezet trouwens (wel de omleidingen voor als de telefoon aan staat etc. maar niet voor als je een gesprek wegduwt of voor als je telefoon uit staat)
Ik ben medewerker klantenservice abonnement particulier en soms prepay (bij een overflow aan calls). Voor gesprek wegduwen, en telefoon uit, kun je ook de doorschakelingen in de telefoon zetten.
En voicemail uit is naar 1200 bellen, en dan in t keuze menu naar diensten en instellingen :)
Ik vind het wel een beetje gemeen trouwens dat jullie nu die leuke voordeelnetwerken hebben, maar stiekem NAAST die voordeelnetwerken ook de goedkopere netwerken bij voorkeursnetwerken in nieuwe telefoons gooien (Vodafone Italië, Mobistar België, Orange UK), zodat JULLIE minder kosten hebben als iemand van een voordeelnetwerk af wordt gegooid, terwijl die persoon wel het volle pond betaalt.
Deze moet je ff uitleggen :? goedkopere netwerken dan voordeelnetwerken @ voorkeursnetwerken :? die begrijp ik niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door _Mystikal_ op 18-07-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77579

aah telfort :P daar heb ik ook ooit bijgezeten. zal maar niet zeggen wat voor akkefietjes ik daar heb gehad :P

maar ontopic :)

toen ik twee jaar geleden naar frankrijk ben gegaan op vakantie heb ik orange opgebeld en mijn voicemail uit laten zetten. ik wist dat het me geld ging kosten en daar had ik niet zo'n behoefte aan :) als mensen me zonodig willen spreken dan sturen ze me maar een sms.
en daarbij had ik gewoon altijd mijn telefoon aanstaan en zag ik ook wel als iemand mij had gebeld.
maar sindsdien staat mijn voicemail uit. ik vind dat zo'n onzin. ook thuis heb ik geen voicemail. als het echt belangerijk is bellen ze nog maar een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Mystikal_ schreef op 18 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Deze moet je ff uitleggen :? goedkopere netwerken dan voordeelnetwerken @ voorkeursnetwerken :? die begrijp ik niet :P
Ja, voor Telfort zijn die goedkoper, maar voor de klant niet (die betaalt altijd 1,15 terwijl Telfort minder betaalt en een winstmarge pakt - die winstmarge is dus groter bij Mobistar dan bij Proximus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 20:35
Het blijft allemaal erg vaag voor mij. Ik ben telfort klant.

Ik werk tegenwoordig doordeweeks in Engeland. Mijn telefoon staat standaard uit in Engeland. Ik gebruik de voicemaildienst om er achter te komen of ik gebeld ben door iemand door 's avonds mn telefoontje even aan te zetten. Als iemand mij geprobeerd heeft te bellen (wel of niet VM ingesproken, maakt niet uit) krijg ik hiervan een gratis smsje binnen. Vervolgens stuur ik per mail de volgende dag die persoon een bericht.

Wanneer gaat het voor mij nu geld kosten ?

1. Ik heb mijn telefoon even in Engeland aan gehad, en weer uitgezet. (Telfort systeem heeft mijn mobiel dus even in engeland gezien, maar ik heb hem wel weer uitgezet .. afgemeld?) Iemand belt mij en hoort mijn voicemail en spreekt ook wat in. (Ik luister de voicemails niet af in engeland).
- Betaal ik nu gebeld worden in het buitenland + bellen in het buitenland kosten voor de duur van de verbinding van die iemand met de telfort voicemail computer in nederland? (Is ook leker duur voor mij, daar het voordeel netwerk van telfort niet beschikbaar is op de locatie waar ik zit.)

2. Als ik mijn telefoon wel aan heb staan maar neem niet op, wordt er na +- 10 keer overgegaandoorgeschakeld naar voicemail .. of als ik het gesprek wegdruk.
- zelfde als onder 1... betaal ik nu oook dubbele kosten voor het gesprek naar de voicemail computer van Telfort in Nederland?

Weet iemand hoe het in elkaar zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

beuki schreef op 18 juli 2004 @ 18:06:
Het blijft allemaal erg vaag voor mij. Ik ben telfort klant.

Ik werk tegenwoordig doordeweeks in Engeland. Mijn telefoon staat standaard uit in Engeland. Ik gebruik de voicemaildienst om er achter te komen of ik gebeld ben door iemand door 's avonds mn telefoontje even aan te zetten. Als iemand mij geprobeerd heeft te bellen (wel of niet VM ingesproken, maakt niet uit) krijg ik hiervan een gratis smsje binnen. Vervolgens stuur ik per mail de volgende dag die persoon een bericht.

Wanneer gaat het voor mij nu geld kosten ?

1. Ik heb mijn telefoon even in Engeland aan gehad, en weer uitgezet. (Telfort systeem heeft mijn mobiel dus even in engeland gezien, maar ik heb hem wel weer uitgezet .. afgemeld?) Iemand belt mij en hoort mijn voicemail en spreekt ook wat in. (Ik luister de voicemails niet af in engeland).
- Betaal ik nu gebeld worden in het buitenland + bellen in het buitenland kosten voor de duur van de verbinding van die iemand met de telfort voicemail computer in nederland? (Is ook leker duur voor mij, daar het voordeel netwerk van telfort niet beschikbaar is op de locatie waar ik zit.)

2. Als ik mijn telefoon wel aan heb staan maar neem niet op, wordt er na +- 10 keer overgegaandoorgeschakeld naar voicemail .. of als ik het gesprek wegdruk.
- zelfde als onder 1... betaal ik nu oook dubbele kosten voor het gesprek naar de voicemail computer van Telfort in Nederland?

Weet iemand hoe het in elkaar zit ?
ik ga dit morgen voor je uitzoeken, dan ben ik weer @ work, morgenavond hoor je meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Laatst online: 03-05 20:35
_Mystikal_ schreef op 18 juli 2004 @ 18:07:
[...]

ik ga dit morgen voor je uitzoeken, dan ben ik weer @ work, morgenavond hoor je meer :)
OK.. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar het volgende scenario:

Ik ben in het buitenland en heb mijn voicemail aan staan. Ik moet dus betalen voor ontvangen berichten, ook als mijn telefoon uit staat als ik op het strand lig of in een restaurant zit.

Als ik terug ga naar Nederland en land op Schiphol, maar mijn telefoon niet aan zet, dan ben ik volgens mijn provider nog steeds in het buitenland. Als ik kan bewijzen dat mijn telefoon in Nederland is (en ikzelf dus ook), maar dan dus wel grof moet betalen voor een ingesproken bericht (vriendin die staat te wachten en vraagt of ik al geland ben ofzo), is dat niet aan te vechten? Volgens mij gaat dit hele systeem dan op de helling, kleine letters of niet. Een leverancier mag natuurlijk geen onterechte zaken in rekening brengen. Technische aspecten als in "laatst bekende lokatie was Timboektoe" zijn m.i. volledig irrelevant in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 07-05 09:33
Even tussendoor, maar als je telefoon uitstaat, hoe weet men dan waar je bent? misschien was je al weer een maand in nederland ?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aphelion schreef op 19 juli 2004 @ 22:10:
Even tussendoor, maar als je telefoon uitstaat, hoe weet men dan waar je bent? misschien was je al weer een maand in nederland ?
Voor de provider zit je dan nog in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

word jouw voicemail niet opgeslagen bij telfort in nederland?
Je belt toch ook naar de centrale IN NEDERLAND als je je voicemail wilt beluisteren?

Je word hier gewoon genaaid... door telfort.

M.a.w.. ik ga naar zuid afrika,... en zet daar mn telefoon uit,...
Kom ik terug en laat mijn telefoon een heel jaar uitstaan... krijg ik dan ''afrikaanse'' rekeningen????

lijkt me errug stug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 2044 schreef op 19 juli 2004 @ 22:32:
word jouw voicemail niet opgeslagen bij telfort in nederland?
Je belt toch ook naar de centrale IN NEDERLAND als je je voicemail wilt beluisteren?

Je word hier gewoon genaaid... door telfort.

M.a.w.. ik ga naar zuid afrika,... en zet daar mn telefoon uit,...
Kom ik terug en laat mijn telefoon een heel jaar uitstaan... krijg ik dan ''afrikaanse'' rekeningen????

lijkt me errug stug
eh ja, want, er wordt naar de telefoon gebeld, en die heeft zich voor het laatst sowieso aangemeld in afrika, en vanuit daar wordt er doorgeschakeld naar nederland, naar je voicemail. En voor doorschakelen betaal je gewoon de gesprekskosten, plus dat je de gesprekskosten betaalt vanaf de grens.

Hoe het zit als je je tel hier in nl uitzet weet ik niet, en durf ik geen zinnige uitspraken over te doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Niet online
Volgens mij telt het technische verhaal van het bepalen van je locatie met terugwerkende kracht dus niet (zo van gisteren was je in het buitenland, dus vandaag ook). Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering er maar eens op nalezen, ik ben erg benieuwd wat de rechtspraak hier van zou vinden. Binnenkort ga ik op vakantie, reken maar dat ik een voicemail krijg op Schiphol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dit staat er in de folder van t-mobile
In het buitenland kunnen voor doorschakelen naar je voicemailbox
extra kosten berekend worden. Dat gebeurt alleen als je je toestel
aan hebt staan en je de oproep niet beantwoordt. Je betaalt dan voor
het ontvangen van het telefoontje in het buitenland en voor de doorschakeling
naar je voicemailbox in Nederland.
Je kunt dit voorkomen door je mobiele telefoon uit te schakelen in
het buitenland. Maar je kunt alle gesprekken ook automatisch door
laten sturen naar je voicemailbox.
Toets hiervoor **21*+31624 in gevolgd door je mobiele nummer.
Voorbeeld: **21*+316240612345678 wanneer je mobiele
nummer 06 - 1234 5678 is. Je kunt deze functie altijd en overal weer
uitschakelen door ##002# in te toetsen. Op deze manier betaal je
niets voor het ontvangen van de voicemailberichten en zul je geen
telefoontjes ontvangen in het buitenland. Je kunt zelf nog wel bellen.
Ben je terug in Nederland? Zet dan altijd je telefoon weer opnieuw
aan om je weer op het Nederlandse T-Mobile netwerk aan te melden.
Dit zou betekenen dat als je telefoon uitstaat je niets hoeft te betalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1