ADSL + thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09
Ik kan geen goede topic vinden die dit probleem beantwoord, maar er is vast iemand die hetzelfde probleem heeft (gehad).

Ik heb hier 3 computers, allemaal winXP. Heb ADSL en een router staan. Alle computers hebben gewoon Internet, maar ik krijg het thuisnetwerk niet aan de praat.

Heb inmiddels zon beetje alles geprobeerd. Het rare is dat ik ook niet kan pingen naar de IP-adressen. Op 1 computer kan ik wel de computers zien in het netwerk maar heb er geen toegang toe, en op de andere 2 kan ik wel na heel lang wachten de werkgroep zien, maar kan daar geen computers zien doordat ik daarvoor niet gemachtigd ben.

Ligt de fout in de instellingen van de router of moet ik bijvoorbeeld een apart protocol in WinXP installeren?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zet het gast account eens aan op die bakken, en share een paar mappen op die pc's kijk dan of je die kan zien ;)

Wat voor modem heb je trouwens, misschien is dat wel ook een router en kan je de andere router er tussenuit halen. Bovendien als dat zo is dan moet één van de twee eigenlijk in 'bridge modus' staan. Kan ook zijn dat je router de pings blokt ergens

[ Voor 54% gewijzigd door Turkish op 11-07-2004 17:15 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Zet voor de gein eens je gast acounts aan, dat wil nog wel eens helpen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zolang de clients elkaar op hun LAN-IP's kunnen pingen en zolang er nergens een firewall tussen zit is dit een Software-kwestie en geen Netwerk-probleem :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk ook even of je windowsfirewalls wel uit staan op de XP machines, voorkomt een hoop ergernis :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Al je pc's moeten ook in dezelfde werkgroep zitten om met elkaar te kunnen comuniceren.

De IP adressen worden allemaal toch verzorgt bij jou door de speedtouch, als dit het geval is zit er geen probleem in de ipadressering, maar in de werkgroep verdeling.

Maak alle computers lid van een werkgroep bijvoorbeeld met de naam BLAAT en kijk dan ik of het wel werkt.

Verwijderd

Drie dingen;

[list]• Schakel overal de ingebouwde firewall in Windows uit
• Zet je gast-account open (enable hem) óf synchroniseer alledrie de accounts op alle clients (ook wachtwoorden gelijk!) en geef die accounts de juiste rechten.
• Enable overal "NetBIOS over TCP/IP" (knopje "Advanced" onder de eigenschappen van TCP/IP bij je Local Area Connection)

Dan moet het lukken :)

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09
Ik had dus even over de firewalls heen gekeken. Die uitgezet en het probleem was opgelost.

Bedankt
Pagina: 1