Toon posts:

[XP] Formatteren/herinstalleren gaat fout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag heb ik geprobeerd mijn harde schijf met WinXp Pro te formatteren.
Ik heb een bootdisk gedownload van bootdisk.com, en PC start op in MS-Dos modus. Als ik echter aan de a:\ sta en ik typ format c: (of d:, of e:, whatever) krijg ik altijd de melding "invalid drive specification"?

Vervolgens heb ik geprobeerd te booten via de Setup CD van XP. Na enkele seconden krijg ik de melding;

Kan i\386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden
foutcode 7

Wie heeft er een oplossing voor deze 2 problemen?

Ik heb een AMD 1200+ met 128 intern geheugen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Laat me raden.... met XP geformatteerd in NTFS.... tja, dan kom je er met een standaard bootdisk niet op.

Formatteren in Fat32 OF een bootdisk nemen die NTFS ondersteunt

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
en met de CD niet bestanden in het geheugen kunnen laden kan duiden op brak geheugen,,,,

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP staat er voor alle duidelijkheid nog op, ik heb t nog niet geformateerd, hoe/waar kan ik vinden hoe ik kan formatteren

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

eftelex,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een boel regeltjes die je onder andere aandachtig hebt doorgelezen toen je akkoord ging met Registratievoorwaarden en faq - voor het starten van een topic zijn er eigenlijk 3 heel belangrijk:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort omschrijft. Houd hierbij ook rekening met de Windows Operating Systems Policy (OS in je topic titel).
  • Probeer zelf iets uit te zoeken (/vinden) voordat je een topic opent en neem datgene ook op in je topicstart. (bv: Ik heb gezocht op 'Invalid drive specification format' en kwam dit tegen)
  • Geef voldoende en relevante informatie in je topic start
Ik pas nog even je topic titel aan - jouw 1e probleem doet zich voor omdat je systeem NTFS geformatteerd is (vermoedelijk) en NTFS niet gelezen kan worden door DOS diskettes. Het verwijderen van de huidige partitie en die vervangen door een nieuwe FAT partitie om vervolgens Windows te installeren zou dan ook een oplossing zijn maar een niet zo'n mooie.

Ik denk dat je je beter kan richten op het boote van de setup cd - waarbij je een error 7 krijgt: http://support.microsoft....n-us;812580&Product=winxp
:)

Verwijderd

Topicstarter
staat er ergens op internet beschreven, of weet iemand hoe ik dit stap voor stap kan doen?
jouw 1e probleem doet zich voor omdat je systeem NTFS geformatteerd is (vermoedelijk) en NTFS niet gelezen kan worden door DOS diskettes. Het verwijderen van de huidige partitie en die vervangen door een nieuwe FAT partitie om vervolgens Windows te installeren zou dan ook een oplossing zijn maar een niet zo'n mooie.

:)
Staat er
Pagina: 1