Probeerde de bios van mijn pundit te updaten, fout gemaakt, bios pleite. Nou heb ik wel eens gehoord dat je bij Asus gewoon een nieuwe Bios kan bestellen, maar hoe? Van de site word ik niet veel wijzer, ik ga in ieder geval morgen proberen te bellen, maar misschien dat iemand het bij de hand heeft gehad, en nog weet hoe de procedure verloopt.
Waarom een nieuwe BIOS bestellen zonder te proberen om de BIOS zelf te recoveren? Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?"
Twee dingen:
- Er zit geen floppendrive in het systeem, zou zoiets eventueel ook van CD-ROM werken?
- Het scherm blijft pikzwart.
Wel licht de hdd-LED op, maar op zich zegt dat toch niets?
- Er zit geen floppendrive in het systeem, zou zoiets eventueel ook van CD-ROM werken?
- Het scherm blijft pikzwart.
Wel licht de hdd-LED op, maar op zich zegt dat toch niets?
Verwijderd
je hd is niet f*ucked, das al goed hé 
je kan best een usb floppydrive lenen, als je bios mobo dat ondersteunt
Ik ben ook eens op de flashbiossite wezen kijken, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang doet ie erover?
Een floppendrive heb ik hier nog wel los, alleen zit er op dat P4S8L moederbord geen aansluiting voor, en dan wordt het toch wel moeilijk.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:30:
je hd is niet f*ucked, das al goed hé
heb je niet ergens nog een pc waar je je bios in kan hotflashen?
Wat voor bioschip zit er in, ik kan eventueel de juiste file er in proggen (d.m.v. programmer).
And The Only One
Een biosflash duurt maar 60 seconden ofso0w ligt ook aan je mobo ...Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:31:
Ik ben ook eens op de flashbiossite wezen kijken, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang doet ie erover?
Wat hij bedoelt is dat die site je dode bios-chip fixt en naar je opstuurtSH4D3H schreef op 11 juli 2004 @ 21:06:
[...]
Een biosflash duurt maar 60 seconden ofso0w ligt ook aan je mobo ...
Maar goed, uit de disclaimer:quote: http://www.flashbios.org/Problem with your BIOS? Upgrade didn't go well? Don't worry - I can reprogram it ASAP!
I offer this service with a quick-turnaround at a very low cost.
We will return the chip (dead or alive) to you via NORMAL PRIORITY POST, this is the cheap unregistered way to send packages to somebody. No tracking number is available. Just some normal stamps on the package.
Oftewel het duurt net zo lang als een geschreven reactie krijgen op een door jou gestuurde brief
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ik heb inmiddels Asus Holland aan de telefoon gehad, en ze gaan mij een nieuwe Bios Chip opsturen, kost me €25,--. Dit lijkt me toch de snelste manier, volgens diegene die ik aan de telefoon had is het totaal afhankelijk van de snelheid van het betalingsverkeer hoe snel ik hem zal hebben. Met internetbankieren duurt een betaling iets van een dag dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen. De Bios was zogezegd Crash-Free kwam ik achter, dat zou moeten inhouden dat als je de utilities CD er in stopt de Bios volautomatisch hersteld wordt. Dit werkte een eerste keer, alleen zette hij er een dermate oud Bios op dat ik toch weer poogde een nieuwere versie er op te zetten, weer failure, en nu Bios definitief dood. Ik wijt het één en ander aan het flash-programma dat onder windows werkt, gecombineerd met waarschijnlijk een corrupte versie die ze op hun site hebben staan.
Hoed U voor de volgende zaken:
Asus update nieuwste versie
Pundit Bios 1006
Pundit Bios 1006
Maandag opgestuurd (BIOS in piepschuim geprikt en met een floppy in een klein kartonnen doosje), dinsdag een mailtje gekregen dat hij veilig was aangekomen en opnieuw was geflasht, woensdag weer in huis. Geweldige service imho.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:31:
op mijn ASUS A7V doe ik het met het ingebouwde flash progje ik weet niet of die ook op jouw A7V zit, maar mijnes (tis wel een iets andere, nl. de A7V8X-X) heeft bij het booten naast de optie de BIOS in te kunnen ook een built'in flash util. Welk programma gebruik jij om onder Windows te flashen?Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:18:
Ik heb inmiddels Asus Holland aan de telefoon gehad, en ze gaan mij een nieuwe Bios Chip opsturen, kost me €25,--. Dit lijkt me toch de snelste manier, volgens diegene die ik aan de telefoon had is het totaal afhankelijk van de snelheid van het betalingsverkeer hoe snel ik hem zal hebben. Met internetbankieren duurt een betaling iets van een dag dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen. De Bios was zogezegd Crash-Free kwam ik achter, dat zou moeten inhouden dat als je de utilities CD er in stopt de Bios volautomatisch hersteld wordt. Dit werkte een eerste keer, alleen zette hij er een dermate oud Bios op dat ik toch weer poogde een nieuwere versie er op te zetten, weer failure, en nu Bios definitief dood. Ik wijt het één en ander aan het flash-programma dat onder windows werkt, gecombineerd met waarschijnlijk een corrupte versie die ze op hun site hebben staan.
Pundit Bios 1006
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Omdat de machine op dit moment dus dood wie éne pier is kan ik niet precies nagaan welke versie van Asus update er op staat. Overigens gaat het niet om een A7V maar om een pundit-barebone. Zo gauw ik hem weer aan de praat heb kan ik nakijken welke tool het is geweest, maar ik denk dat ik voorlopig nog maar niets aan de bios van het ding doe. Ik wijt het toch aan het update-programma, ik had namelijk met de eerdere versie de bios al eens geflashed, dan is het toch raar als dat nu in één keer fout gaat. Helaas vallen dit soort grappen niet onder de garantie, en dat is toch wel balen met een machine van nog geen half jaar oud. Overigens doe ik het bij alle andere systemen nog steeds met een klassieke flop in real mode, hetzij met Aflash of vergelijkbare tools, hetzij met EZ-bios van Asus. Dat is nog nooit mislukt, dus ik stond/zat hier toch wel raar van te kijken.
slechte service trouwens als je daar 25 euro voor moet dokken, ik heb al 3 gratis bios chips gekregen van DFI. (ja die dingen gaan om de haverklap corrupt.)
Ik vind het geen slechte service. Wat ze doen komt voor een groot gedeelte neer op handwerk, en ja, arbeidsloon loopt gewoon door.unfor schreef op 12 juli 2004 @ 13:32:
slechte service trouwens als je daar 25 euro voor moet dokken, ik heb al 3 gratis bios chips gekregen van DFI. (ja die dingen gaan om de haverklap corrupt.)
Vandaag de rekening betaald, verwacht komende donderdag de nieuwe bios, tenzij Fortis weer eens een slome betaalbui heeft. Vreemd, de éne keer is het bedrag er binnen een dag, de andere keer duurt het 5 dagen. Ik ga denk ik de oude bios opsturen naar die man die biossen programmeert, heb ik een reserve voor eventuele noodgevallen. Een tientje is niet veel.
Je kunt hem ook naar mij sturen, kost je alleen postzegels.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 14:31:
Ik ga denk ik de oude bios opsturen naar die man die biossen programmeert, heb ik een reserve voor eventuele noodgevallen. Een tientje is niet veel.
Wat zijn de gegevens van je bioschip, kan alleen dip proggen, en geen plcc (dip zijn groot en plcc klein).
And The Only One
Okay, dan houdt het op.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:32:
Het is dus een PLCC (zo'n vierkant doosje met om alle vier de zijden pennetjes)
And The Only One
Nieuwe Bios binnen gekregen, il marche! Maar nu het rare, waar de nieuwste bios volgens de Asus website 1006 heet heb ik 1007!! Hoe ken dat? Zo ga je nog boosaardige vermoedens krijgen over het achterhouden van nieuwe biosversies die er al lang zijn.
Wat dacht je van:Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:46:
Nieuwe Bios binnen gekregen, il marche! Maar nu het rare, waar de nieuwste bios volgens de Asus website 1006 heet heb ik 1007!! Hoe ken dat? Zo ga je nog boosaardige vermoedens krijgen over het achterhouden van nieuwe biosversies die er al lang zijn.
- het fenomeen beta BIOS
- misschien zijn de lui bij Asus webdesign een beetje traag
Denk namelijk even voor jezelf iets verder na dan je neus lang is- probeer een enkele, steek houdende reden te verzinnen waarom Asus er baat bij zou hebben om een (beter) werkende nieuwe BIOS achter te houden...
...
Nee, dacht het niet
* dion_b moet hier denken aan die gevleugelde woorden van Einstein:
Only two things are infinite, the universe and human
stupidity, and I'm not sure about the former.
Oslik blyat! Oslik!
Even een heel practisch idee dat mij te binnen schiet, die bios als download op de frontpage? Ik heb geen servermogelijkheden, maar als men dat wil kan ik hem wel doormailen. Is een dingetje van 256 KB.
Op zich goed idee- ik heb even rondgeneusd op de Asus FTP site en de 1007 is er idd nog niet te vinden, ook niet als beta. Kortom de webbeheerders zijn gewoon luiVerwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 13:10:
Even een heel practisch idee dat mij te binnen schiet, die bios als download op de frontpage? Ik heb geen servermogelijkheden, maar als men dat wil kan ik hem wel doormailen. Is een dingetje van 256 KB.
Meuk voor de FP kun je hier submitten:
http://www.tweakers.net/etc/?Action=Newssubmit
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb dus nu ook een brakke Pundit P4S8l....zonder bios...door een verkeerd afgelopen bios update....damn
Kan iemand mij verder helpen...ik las dat iemand die bios kan programeren in de buurt van R'dam......
Greez,
centa
Kan iemand mij verder helpen...ik las dat iemand die bios kan programeren in de buurt van R'dam......
Greez,
centa
Raadpleeg de FAQ van dit subforum en start voortaan een nieuw topic wanneer je zélf een probleem hebt en niks toe te voegen hebt aan het probleem van een ander.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()