Toon posts:

raar beeld met afspelen dvd/divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een dvd/divx bestand afspeel krijg ik een heel raar (soort van overbelicht) beeld...
ook als ik originele dvd met powerdvd afspeel, denk dat het een of andere instelling van een codec is :?

ook met afspelen van divx bestanden in media player etc is het beeld zo raar, alleen met bsplayer speelt ie goed af, nadat ik bij video/kleurcorrectie op standaardwaarde heb gezet :S

ik heb al alle codecs verwijdert en een codec pack geinstalleerd (KL Mega codec pack) en probleem blijft, dus lijkt me geen conflict tussen 2 verschillende codecs...

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet :?

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
kijk eens in de instellingen van je video codec, ik geloof dat je daar apart de brightness etc. kunt regelen. Zou moeten werken, lijkt me.

Aurë Entuluva!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 20:00
powerdvd gebruikt z'n eigen mpeg2 codec en staat los van divx etc. Dus dat zal het niet zijn. Misschien is het een probleem met overlay instellingen. Die vind je in je video instellingen (rechtsklik op bureaublad --> eigenschappen).

Verwijderd

Topicstarter
Feanaro schreef op 12 juli 2004 @ 09:45:
kijk eens in de instellingen van je video codec, ik geloof dat je daar apart de brightness etc. kunt regelen. Zou moeten werken, lijkt me.
heb al geprobeerd, heeft geen enkele invloed op het beeld 8)7

Verwijderd

Je moet het kl mega codec pack uninstallen, dan de standaard of basic versie derop gooien. Ik heb zelf ook al problemen gehad met de mega pack. |:(
Waarschijnlijk een foute combinatie van codecs zoals in de nimo packs

Verwijderd

Topicstarter
Prut schreef op 12 juli 2004 @ 09:52:
powerdvd gebruikt z'n eigen mpeg2 codec en staat los van divx etc. Dus dat zal het niet zijn. Misschien is het een probleem met overlay instellingen. Die vind je in je video instellingen (rechtsklik op bureaublad --> eigenschappen).
probleem gevonden, op een of andere manier stond toch de overlay instelling van mijn vga (GeForce 3 Ti200) verkeerd, brightness en contrast terug gezet @ 100% nu is het beeld weer goed, zowel DVD als DivX :o :*)

Xvid speelde btw wel de hele tijd goed af... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:21:
Je moet het kl mega codec pack uninstallen, dan de standaard of basic versie derop gooien. Ik heb zelf ook al problemen gehad met de mega pack. |:(
Waarschijnlijk een foute combinatie van codecs zoals in de nimo packs
probleem is al opgelost thnx to Prut _/-\o_
Pagina: 1