aanvraag [CIP]

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik ben er misschien wat te vroeg mee, maar ik heb dus weer een casemod project in de pijpleiding zitten :)
mijn vorige project Yggdrassil was een redelijk succes, maar is ook meteen het slachtoffer geworden van zijn eigen succes.

de server was gebouwd met in het achterhoofd dat deze alleen bestanden zou gaan serveren in mijn eigen netwerkje en ook alleen daar voor werdt gebruikt. nu is het alleen zo dat ik nu de cube als hoofdpc gebruik, en mijn vorige hoofdpc alleen nog geboot wordt om een game te spelen of om een DVD/CD te branden. (dit omdat de server niet beschikt over een optische drive en een snelle videokaart)

ok, maar waarom nou weer een andere pc dan? :?

de eerste reden is simpel: de server kan prima gebruikt worden voor simpele dingen zoals het beluisteren van mp3, films, surfen en een beetje mailen. en dat ik wat ik doordeweeks meestal doe. dus dan ook onzin om twee computers aan te hebben staan (wat ook niet fijn is voor je energierekening)
nu heb ik twee systemen die voor twee verschillende doelen gebouwd zijn en niet gebruikt worden zoals het bedoeld is...

de andere redenen zijn:

- geen optische drives (kan wel extern, maar wil ik niet)
- de harddrives (nu 8 Maxtors en een Seagate) kan ik maar met moeite op temperatuur houden
- systeem maakt teveel lawaai (2x 120mm fans op max. rpm.)
- mn huidige gamebak stond al genomineerd voor vervanging
- casemodden is gewoon leuk werk
- ik wil eens wat gaan klooien met waterkoeling B)

doel is dus om 1 systeem te maken die zowel al mn data bevat en waar ik gewoon alles op kan doen, dus ook DVD/CD branden en gamen.

ok, heel leuk allemaal... maar wat heb je tot nu toe al gedaan?

euh.. ik heb een naam verzonnen voor dit project en er meteen een leuk bannertje bij gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/GOT/Li-Logo.JPG

ehh, nee ik ben geen communist, maar bij een Lian-Li kast hoort geen amerikaanse generaal :+
de behuizing zal gemaakt worden van twee Lian-Li PC6077 kasten, (deze zijn besteld en moeten nog binnenkomen) en zal bevatten:

- Athlon 64 Mobo
- PCI-Express vga kaart
- LSI Logic MegaRaid-6 SATA Raidcontroller
- WD Raptors als bootschijf
- 10 harddisks totaal
- Waterkoeling

dit alles gaat niet in een full tower passen, dus vandaar dat ik ervoor gekozen heb om twee midi kasten te nemen en daar 1 case van te bouwen.

ik heb voor Lian-Li gekozen omdat ze:

- geen deurtjes hebben
- übergeile cases maken
- het modulaire systeem van de PC6077 precies is wat ik zoek.

al met al gaat dit weer een lange CIP worden, ik heb een fulltime baan en het modden zal dus in de weekenden en avonduurtjes plaatsvinden, net als de servercube. ik gok dat ik ongeveer 9 maanden met dit project bezig zal zijn.

de behuizingen verwacht ik volgende week binnen, en dan pas zal ik ook een topic starten. dus bij deze wil ik graag een aanvraag indienen voor een Casemod In Progress :)

bij voorbaat dank! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
volgens mij kon je dit beter ff mailen ;)

Dit topic is gesloten.