p4 2.8 overleden onder Prom MII

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
na goed 1 jaar in de prometeiaII onder redelijk hoog voltage, begon hij een half jaar geleden als slechter te lopen en moest ik terug van 3900 naar 3200. Sinds gisteren spontane vastlopers, en sinds vandaag zegt de moederboard mevrouw System failed CPU test. :'(
Wat is jullie ervaring , is het standaard dat ze binnen een jaar gesmolten zijn of is het pech ? :?
Nu snel nadenken over s775 proc ,( of toch maarn een ouwe P4- 3,2 ? ) maar aangezien nVentiv net over de kop is.... |:( .
Peter, heb jij al iets bruikbaars gefabriceerd voor de s775?

*-Specs-*

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
northwoods gingen dacht ik snel dood bij hoge vcore of iig meer dan 1,75v ofzo zoek maar eens op "northwood sudden death syndrome"

LinkedIn
BlackIntel

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
ligt eraan hoeveel voltage je door je cpu laat lopen.

Op XS staat ergens een artikel dat een bedrijf waarschijnlijk Nventiv socket kitten gaat nabouwen.
Dat alleen als de vraag hoog genoeg is.

In principe is het eenvoudig. 2 mallen en je bent klaar :P

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 21:53
gefeliciteerd :D ?
of
gecondoleerd ? :P

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Vandread schreef op 11 juli 2004 @ 20:14:
gefeliciteerd :D ?
of
gecondoleerd ? :P
zeg dan liever niks :r Zo help je de TS dus duidelijk niet!

Maar om op de TS terug te komen, hangt idd van je gebruikte voltage af, maar als je al een prom hebt, dan ga ik ervan uit dat je wel weet wat het maximale voltage is wat hij aan kan ;)

Maar over het algemeen lijkt mij 1 jaar toch wel erg kort. Maar goed, de meeste tweakers hebben ook om t jaar een andere pc.

..::System Specs::..

Verwijderd

Lijkt idd op SDNS.. warmte kan het immers niet zijn :P

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ligt aan je mobo...soldeer achterop moederbord is gaan "flowen" daardoor geeft hij die error.
Heb met hetzelfde bijltje gehakt...w8 effe zal wel even een pic opzoeken van mijn achterkant toen ik dat probleempje ook had. (Als ik hem nog heb)

Edit:
Hier heb ik hem....ik had precies hetzelfde probleem als jou reboots tot op een moment hij ook die error aangaf het het helemaal verekte.
Ik op onderzoek uit..en ra ra wat ik op de achterkant van mobo vond (Je ziet die 4 grote soldeer punten zo zitten)
Dus ik het weg gehaald met een stanley mesje soldeer eraf geschraapt (Gewrikt..wel voorzichtig he)
En problem was solved 8)
Ik had dit probleem ook nog nooit eerder gezien weet ook niet of mensen de solution al wisten.
Maar ik zou eerst maar eens hier naar kijken.
zoals je ziet maakt het contact met een ander puntje.
Afbeeldingslocatie: http://jvlk.teampuss.com/1.jpg
ps-Ik had het ook met een soldeerbout geprobeerd maar een 15watt heeft niet veel invloed..en ik wilde niet hoger gaan want anders heb je zo een gat in je pcb.

Jvlk
/Out

[ Voor 69% gewijzigd door JVLK op 11-07-2004 23:20 ]

Verwijderd

JVLK schreef op 11 juli 2004 @ 23:07:
Ligt aan je mobo...soldeer achterop moederbord is gaan "flowen" daardoor geeft hij die error.
Heb met hetzelfde bijltje gehakt...w8 effe zal wel even een pic opzoeken van mijn achterkant toen ik dat probleempje ook had. (Als ik hem nog heb)

Edit:
Hier heb ik hem....ik had precies hetzelfde probleem als jou reboots tot op een moment hij ook die error aangaf het het helemaal verekte.
Ik op onderzoek uit..en ra ra wat ik op de achterkant van mobo vond (Je ziet die 4 grote soldeer punten zo zitten)
Dus ik het weg gehaald met een stanley mesje soldeer eraf geschraapt (Gewrikt..wel voorzichtig he)
En problem was solved 8)
Ik had dit probleem ook nog nooit eerder gezien weet ook niet of mensen de solution al wisten.
[afbeelding]
ps-Ik had het ook met een soldeerbout geprobeerd maar een 15watt heeft niet veel invloed..en ik wilde niet hoger gaan want anders heb je zo een gat in je pcb.

Jvlk
/Out
Echt bizar :? Soldeer gaat toch alleen vloeien bij hoge temps, terwijl een prom juist de boel superkoelt? Of is het onder de proc wel erg heet ofzo, omdat koeler alleen aan bovenkant zit? Vaag...begrijp het niet. 8)7

Verwijderd

Lijkt me sterk met een prom? Die achterkant is koud... :?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

tzou toch goed kunnen dat daar een of andere stroom leiding of iets anders warm door loopt ?
wiv, tis iig gesmolten....

http://specs.tweak.to/16495

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
[spuit11] Mss defecte prom :+ [/]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JVLK schreef op 11 juli 2004 @ 23:07:

Edit:
En problem was solved 8)
[afbeelding]

Jvlk
/Out
jup heb precies hetzelfde probleem gehad, toen ook die soldeerpunten gechecked en idd uitgesmolten, terug naar de winkel gegaan en 5 min later liep ik met een nieuwe de winkel uit, gewoon in garantie geruild. Had alleen geen spontane reboots, maar pc die alleen na bios reset maar 1 op de 10 keer wilde opstarten.

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:26:
Lijkt me sterk met een prom? Die achterkant is koud... :?
Tja..het kan je sterk lijken, maar zoals je misschien wist gebruikte ik ook een prom. |:( 8)7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Heeft iemand dan een verklaring hoe dat dan met die uitgesmolten soldeerpunten :?
Is nl. wel interessant om weten weten :9

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

offtopic:
[quote]AMD-FreaK schreef op 11 juli 2004 @ 23:43:
Heeft iemand dan een verklaring hoe dat dan met die uitgesmolten soldeerpunten :?
Is nl. wel interessant om weten weten :9[/quote]

precies :)

Heel nieuwsgierig hier als chemisch technoloog en "computer-nerd"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:56 ]

Verwijderd

dat is een productiefout in de Asus P4C800 moederborden heeft ergens op Tweakers _/-\o_ gestaan 6mnd geleden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

@Count_Grishnackh
larsiano heeft antwoord ;), maar heeft wel wat met pc's te maken, daar wordt ook gesoldeerd/tin gebruikt. En de koeling, die niet goed in combinatie met die tin wil, is ook voor PC's :)

@ hier onder mij : Ik d8 dat jij bedoelde dat ik off topic bezig was, maar dit heeft toch wel met het probleem te maken. Het veroorzaakt het probleem zelfs. Daarom wou ik graag weten hoe het kan dat tin vervormd/smelt o.i.d. met koude temperaturen. (of de wisseling van warm/koud o.i.d.)

[ Voor 44% gewijzigd door Thandor op 12-07-2004 00:16 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 12 juli 2004 @ 00:05:
@Count_Grishnackh
larsiano heeft antwoord ;), maar heeft wel wat met pc's te maken, daar wordt ook gesoldeerd/tin gebruikt. En de koeling, die niet goed in combinatie met die tin wil, is ook voor PC's :)
offtopic:
huh ? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:16 ]

Verwijderd

@ hierboven:
AMD-FreaK schreef op 12 juli 2004 @ 00:05:
@Count_Grishnackh
........maar heeft wel wat met pc's te maken, daar wordt ook gesoldeerd/tin gebruikt. En de koeling, die niet goed in combinatie met die tin wil, is ook voor PC's :)

@ hier onder mij : Ik d8 dat jij bedoelde dat ik off topic bezig was, maar dit heeft toch wel met het probleem te maken. Het veroorzaakt het probleem zelfs. Daarom wou ik graag weten hoe het kan dat tin vervormd/smelt o.i.d. met koude temperaturen. (of de wisseling van warm/koud o.i.d.)
huh? Laten we effe wachten op bevestiging van TS.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:32 . Reden: @ hierboven: ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Tekn0z schreef op 11 juli 2004 @ 20:18:
zeg dan liever niks :r Zo help je de TS dus duidelijk niet!

Maar om op de TS terug te komen, hangt idd van je gebruikte voltage af, maar als je al een prom hebt, dan ga ik ervan uit dat je wel weet wat het maximale voltage is wat hij aan kan ;)

Maar over het algemeen lijkt mij 1 jaar toch wel erg kort. Maar goed, de meeste tweakers hebben ook om t jaar een andere pc.
Ik vond het persoonlijk een grote triomf toen ik mijn eerste t-bird vakkundig opblies... de tweede keer vond ik het toch pijnlijker worden(vooral omdat ie de eerste keer nog geen 2 maanden uit was == duur)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

De soldeer punten op bovenstaande foto lijken eerder platgedrukt dan uitgelopen. Ik dacht dat dit bij die Asus P4C800 bordjes ook het geval was. (platgedrukt door socket)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
R1 schreef op 11 juli 2004 @ 14:21:
na goed 1 jaar in de prometeiaII onder redelijk hoog voltage, begon hij een half jaar geleden als slechter te lopen en moest ik terug van 3900 naar 3200. Sinds gisteren spontane vastlopers, en sinds vandaag zegt de moederboard mevrouw System failed CPU test. :'(
Wat is jullie ervaring , is het standaard dat ze binnen een jaar gesmolten zijn of is het pech ? :?
Nu snel nadenken over s775 proc ,( of toch maarn een ouwe P4- 3,2 ? ) maar aangezien nVentiv net over de kop is.... |:( .
Peter, heb jij al iets bruikbaars gefabriceerd voor de s775?
Slecht nieuws kerel

Maar wat doet de cpu in een ander mobo en anders om ?

mijn ervaring met een PIV 3.0 onder een ic7 is tot nu toe nog steeds goed (niet de mijne maar bij een door mij gebouwde) deze draait al 1 1/2 jaar (507) at max oc

Wat betreft de nieuwe socket.

Het is te doen echter door de nieuwe constructie verwacht ik wel meer kans op condensatie. Ik vind het aandeel goede oc mobo's ook te weinig nog.
Zelf zou ik even wachten met de aanschaf van een nieuwe pentium en terugvallen op een 3,2 ofzo. Maar dit is geheel aan je zelf

• R1
  • Niet online
petervandamned schreef op 12 juli 2004 @ 08:38:
[...]

Slecht nieuws kerel

Maar wat doet de cpu in een ander mobo en anders om ?

mijn ervaring met een PIV 3.0 onder een ic7 is tot nu toe nog steeds goed (niet de mijne maar bij een door mij gebouwde) deze draait al 1 1/2 jaar (507) at max oc

Wat betreft de nieuwe socket.

Het is te doen echter door de nieuwe constructie verwacht ik wel meer kans op condensatie. Ik vind het aandeel goede oc mobo's ook te weinig nog.
Zelf zou ik even wachten met de aanschaf van een nieuwe pentium en terugvallen op een 3,2 ofzo. Maar dit is geheel aan je zelf
ben niet de geldverslindende tweaker, 8) heb dus geen extra moederboard. Informatique heeft de proc getest en die schijn nog in orde te zijn, kortom moederboard, hoewel dat wel vreemd is aangezien de speech blabla nog wel werkt, maar JLVK heeft een punt denk ik. Morgen ga ik de socket eraf slopen aan de achterkant! dank voor de tip ! weet alleen niet of ik dan beter terug kan gaan of zelf wat krassen 8)7
Had stiekum wel een beetje gehoopt op een nieuwe proc O-) , maar helaas geen felicitaties voor mij. Denk dat ik maar kijk voor een prescott voor op deze, als ik naar de lay-out kijk van de 775 wordt t idd best nog een klus om dat goed op te lossen met een prom socket.
morgen meer........ :z

*-Specs-*

• R1
  • Niet online
vandaag alles eraf gehaald , incl achterSocket, en ra ra wat zag ik daar ? allemaal groen/blauwe troep en oxidatie. Dat groen blauwige leek eigenlijk meer op lijm trouwens. Vervolgens alles goed schoongemaakt en air erop gezet, maar nog steeds niets doen :r . Terug gegaan na alle sporen vakkundig te hebben gewist en nieuw moederboard meegekregen, good'ol 478. Prom er maar even afgelaten.
Ik vraag me af of jullie dit ook wel s hebben gezien en of het komt door slechte seal, terwijl ik echt mn best erop gedaan heb eb het ook nog lang de rand heb gesealed.... zou het dan toch hitte kunnen zijn van die back-socket heater ? anybody ? :?
ff wat ( slechte ) pics:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennishoog/den/Image156.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennishoog/den/Image157.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door R1 op 13-07-2004 21:59 ]

*-Specs-*

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:17
Mijn eerste reactie op je foto's: SCHIMMEL, tja en dat vreet door je Mobo heen, en zal dus ervoor zorgen dat de boel dood gaat... En hoe komt die schimmel daar? Tja, waarschijnlijk tog condens, of een hoge luchtvochtigheid icm koude lucht...

• petervandamned
Bij een volgende prom install je socket en achterkant lekker insmeren met een niet geleidende grease.
Op de org manier van bevestigen kan er helaas ook na verloop van tijd wat condens ontstaan.
Ik smeer bij projekten die echt een hele tijd moeten blijven draaien de boel gewoon erg dik in, waar luberex zit kan geen condens komen lijkt me zo ;)

• R1
  • Niet online
grease, ja nou je het zegt, ik had er wel s over gelezen, zelfs in de bovensocket waar de proc inschuift, maar goed, als er dan shit is kan je het er niet meer uitkrijgen en terugbrengen. MAar voor achterkant een goede inderdaad, gewoon lekker invetten en dan de heatsocket aan de achterkant erop. maar zorgt de laatste er dan niet voor dat die grease vloeibaar wordt ??
Peter, nog tips qua merk ?

*-Specs-*

Verwijderd

ik heb ook paar keren gezien dat tweakers ze socket in smeren met vaseline en idd als het eenmaal erin zit krijg je het ook niet meer eruit :P. Volgens mij kan het toch niet vloeibaar worden daar bedoel een prommie heb je juist om de boel koel te houden onder extreme omstandigheden of zie ik het verkeerd ?.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 23:09 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

sapphire

Die-hard pruts0r

mja maar dat achterplaatje verwarmd toch tegen condensatie ofzo ?

btw. dit is echt handig om te lezen aangezien ik me wat aan het verdiepen ben in isolatie voor als ik ooit aan de phase change ga :)

Gabriël AM5

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wel slecht eigenlijk .. moeten ze wel bij een prom aangeven vind ik... dat er condens vorming kan plaatsvinden.. zelfs op de achterkant op de mobo .. :?

• Epsilon
  • Laatst online: 20:09

Epsilon

henkleerssen schreef op 14 juli 2004 @ 23:31:
Wel slecht eigenlijk .. moeten ze wel bij een prom aangeven vind ik... dat er condens vorming kan plaatsvinden.. zelfs op de achterkant op de mobo .. :?
Condens, yep
Veel? Nee nooit, want het is een closed cell waar de CPU in zit (als het goed is !!). Het water wat in dat kleine beetje lucht zit kan idd condenseren.

Erbij vermelden? Mwa, nventiv bestaat niet meer dus helaas ;)

• petervandamned
Ik was me mobo's gewoon met Dreft schoon hoor :)
Er staan vast op GOT of Xtreme nog wel topics van mij hierover met pics

Verwijderd

R1 schreef op 13 juli 2004 @ 21:49:
vandaag alles eraf gehaald , incl achterSocket, en ra ra wat zag ik daar ? allemaal groen/blauwe troep en oxidatie. Dat groen blauwige leek eigenlijk meer op lijm trouwens. Vervolgens alles goed schoongemaakt en air erop gezet, maar nog steeds niets doen :r . Terug gegaan na alle sporen vakkundig te hebben gewist en nieuw moederboard meegekregen, good'ol 478. Prom er maar even afgelaten.
Ik vraag me af of jullie dit ook wel s hebben gezien en of het komt door slechte seal, terwijl ik echt mn best erop gedaan heb eb het ook nog lang de rand heb gesealed.... zou het dan toch hitte kunnen zijn van die back-socket heater ? anybody ? :?
ff wat ( slechte ) pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een stuk zelfklevende neopreen doet wonderen. Verder zal er wel een lekje zijn geweest met zoveel condens.

• Epsilon
  • Laatst online: 20:09

Epsilon

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 12:26:
[...]

Een stuk zelfklevende neopreen doet wonderen. Verder zal er wel een lekje zijn geweest met zoveel condens.
Helemaal mee eens

Condens vormt zich nauwelijks omdat er bijna geen lucht in zit.
Ik zelf gebruik voortaan 8mm dik neopreen aan de achterkant, wat ik met sealstring er tegen aan plak.

Verder gebruik ik geen verwarming (ben ik tegen :P) en geen vet. Aan de voorkant gebruik ik wel gewoon de prommy kit. Achterkant niet (of alleen het plaatje om het neopreen mee vast te zetten).

Verwijderd

Psies.. Ik heb vrij dik neopreen tegen de achterkant aanzitten. Als ik mn mobo in mn case zet dan zit het neopreen strak tussen de backplate en het mobo.. 100% airtight en ook 15x15cm ofzo ipv dat kleine kapje van de kit ;)

• petervandamned
Gebruik die backplate ook niet ;) Heb er nu een org AMD 64 backplate en een stuk van dat witte foam spul van bij de mobo's. Wel smeer ik me mobo's vol met grease bij de cpu en de achterkant, maar dat doe ik ook bij lucht en water koeling. Ik wisselde nog wel eens van cpu en mobo.

Nu doe ik ff rustig aan (verbouwing en aankomend vaderschap)
Enkel de nieuwe Intel kit ben ik aan het ontwikkelen voor me prom

Alhoewel deze oplossing van asus ook misschien wat uitkomst kan brengen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20040710/image/np4g1.jpg
Asus P4GD1

Kan ik toch aan de slag met pci-express

Voor iemand die lange tijd met dezelfde set wil draaien, kan ik mijn manier wel aanraden. Niet iedereen wisselt elke maand van hardware ;)
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 16:02:
Psies.. Ik heb vrij dik neopreen tegen de achterkant aanzitten. Als ik mn mobo in mn case zet dan zit het neopreen strak tussen de backplate en het mobo.. 100% airtight en ook 15x15cm ofzo ipv dat kleine kapje van de kit ;)
gebruik jij een case ? :)

[ Voor 16% gewijzigd door petervandamned op 17-07-2004 17:16 ]

Verwijderd

petervandamned schreef op 17 juli 2004 @ 17:10:
Gebruik die backplate ook niet ;) Heb er nu een org AMD 64 backplate en een stuk van dat witte foam spul van bij de mobo's. Wel smeer ik me mobo's vol met grease bij de cpu en de achterkant, maar dat doe ik ook bij lucht en water koeling. Ik wisselde nog wel eens van cpu en mobo.

Nu doe ik ff rustig aan (verbouwing en aankomend vaderschap)
Enkel de nieuwe Intel kit ben ik aan het ontwikkelen voor me prom

Voor iemand die lange tijd met dezelfde set wil draaien, kan ik mijn manier wel aanraden. Niet iedereen wisselt elke maand van hardware ;)

[...]

gebruik jij een case ? :)
Alleen om records te zetten haal ik het uit de case. Verder zit alles er altijd in. Is veiliger voor mn hardware dan dat het 3 maanden op een tafel ligt.

• R1
  • Niet online
Epsilon schreef op 17 juli 2004 @ 14:50:
[...]

Helemaal mee eens

Condens vormt zich nauwelijks omdat er bijna geen lucht in zit.
Ik zelf gebruik voortaan 8mm dik neopreen aan de achterkant, wat ik met sealstring er tegen aan plak.

Verder gebruik ik geen verwarming (ben ik tegen :P) en geen vet. Aan de voorkant gebruik ik wel gewoon de prommy kit. Achterkant niet (of alleen het plaatje om het neopreen mee vast te zetten).
stof om na te denken allemaal. Neopreen is weel een goed alt. Krijg je dat er ooit nog af als je mb ooit terug moet voor garantie zoals bij mij nu ?
maar hoe zet je dan de cpu socket op het mb, gewoon met de kale schroeven vanaf de achterkant ? ik bedoel normaal schroef je door die achtersocket de schroeven om de voorkant vast te zette.

*-Specs-*

• petervandamned
R1 schreef op 17 juli 2004 @ 21:53:
[...]

stof om na te denken allemaal. Neopreen is weel een goed alt. Krijg je dat er ooit nog af als je mb ooit terug moet voor garantie zoals bij mij nu ?
maar hoe zet je dan de cpu socket op het mb, gewoon met de kale schroeven vanaf de achterkant ? ik bedoel normaal schroef je door die achtersocket de schroeven om de voorkant vast te zette.
Deze manier ?

KLIK
Pagina: 1