Ik heb pas Acrobat reader 6.0.1/6.0.2 geinstalleerd terwijl ik eerst de 5 versie had gebruikt. Maar nu heb ik het probleem dat wanneer ik een pdf open in een browserwindow (firefox of IE) en die browserwindow weer afsluit ik dan zie dat Acrobat reader in het geheugen blijft hangen. Volgens mijn taskmanager zit AcroRd32.exe doodleuk in de processlist genesteld. Bij de 5 versie had ik daar geen last van. Wie kan mij vertellen of dit zo hoort. Zelfs na updaten naar de 6.02 versie werd dit euvel niet verholpen. Ik vind het wel irri dat er zo'n 30 MB geheugen voor niets wordt gebruikt.
Bekend probleem, heb het hier ook met Reader 6.x en 4.x
Heb er nooit een oplossing voor gevonden.
Heb er nooit een oplossing voor gevonden.
[ Voor 29% gewijzigd door roelio op 11-07-2004 13:15 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Hmm, lijkt me niet normaal...
Maar waarom niet gewoon de pdf niet laten openen in de browser?
* UltraSub vindt dat sowieso vreselijk irritant...
Maar waarom niet gewoon de pdf niet laten openen in de browser?
* UltraSub vindt dat sowieso vreselijk irritant...
Het niet laten openen in de browser kan je doen door de de preferences te wijzigen: in Acrobat Reader 6.0 -> Edit -> Preferences -> Internet -> Display PDF in Browser
Dit lijkt alleen te werken bij IE. Bij firefox wordt pdf's nog steeds in de browserwindow getoond en bij exit blijft AR in mem hangen.elevator schreef op 11 juli 2004 @ 13:17:
Het niet laten openen in de browser kan je doen door de de preferences te wijzigen: in Acrobat Reader 6.0 -> Edit -> Preferences -> Internet -> Display PDF in Browser
Met Adobe Acrobat 6.0 + Mozilla FireFox 0.9 lijkt die setting helaas niks te doen; hij blijft tóch vrolijk in de browser openen 
en idd ook hangen bij het afsluiten
Dit topic bracht me op het idee om even te zoeken (heb me er eigenlijk altijd aan geirriteerd maar nooit bedacht er wat aan te doen
)
http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/005243.html
zoiets kan wellicht wat zijn? Het is dan wel voor FF 0.7, maar d'r is dus wel over gedacht
en idd ook hangen bij het afsluiten
edit:
hi Angel

hi Angel
Dit topic bracht me op het idee om even te zoeken (heb me er eigenlijk altijd aan geirriteerd maar nooit bedacht er wat aan te doen
http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/005243.html
zoiets kan wellicht wat zijn? Het is dan wel voor FF 0.7, maar d'r is dus wel over gedacht
[ Voor 51% gewijzigd door Korakal op 11-07-2004 13:27 ]
Voor Firefox kun je via Tools > Options... > Downloads en dan bij File Types een andere actie instellen voor pdf-bestanden. Dus in plaats van AcroExch gewoon Acrobat Reader op laten starten ofzo
.
[edit]
Dit is overigens niet getest
.
[edit]
Dit is overigens niet getest
[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 11-07-2004 13:29 . Reden: BTW ]

Die staat standaard zó; doet dus ook niet wat 'ie zou moeten doen
Wat betreft dat blijven hangen van dat AcroRd32.exe proces, ik denk dat het een soort optimalisatie is. Als je op een site veel PDFjes achter elkaar zou gaan bekijken, dan is dat proces al steeds gestart en dan is het wel handig dat ze snel geopend kunnen worden.
Persoonlijk vind ik het nogal ruk en zet ik dat soort embed prut steevast uit.
Persoonlijk vind ik het nogal ruk en zet ik dat soort embed prut steevast uit.
edit:
@Korakal, je moet de Acrobat plugin uitschakelen in Firefox. Dan doet ie het goed.
@Korakal, je moet de Acrobat plugin uitschakelen in Firefox. Dan doet ie het goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Tuinhark op 11-07-2004 13:36 ]
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=147309
Werkt \o/workaround: move or rename C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\Browser\nppdf32.dll
Pagina: 1