Toon posts:

Compex WAN met adsl een probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem, een heel irritant probleem, het erge is dat t waarschijnlijk heel simpel is maar dat ik het gewoon niet zie.

Ik heb een Compex NP16A+ wireless+router+switch. Deze op mijn Adsl modem aangesloten (de oude modem met 5 lampjes, ja een alcatel) Zelf ben ik internet abonnee bij XS4All.

Ik krijg het gewoon niet voor mekaar!!!!!!! Hij weigert te connecten maar ik heb WEL ik herhaal WEL een netwerk op 100mb. Het probleem is dus het inbellen van de compex via mijn modem (als ik het goed zeg)

Ok, ik heb de rtff, utfh en utfm gehad.....

Tweakers is mijn laatste hoop!
(ps, mijn modem is geen router)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Starten van topics in NT *lezen*

Ja sorry hoor, maar hier kunnen we totaal NIETS mee.
Als ik het dus goed begrijp, heb je een router welk je wilt laten inbellen via je Alcatel Speedtouch Home (die zwarte dus) ?

User/pass goed ingevuld (dus ook @adsl-comfort ofzo) ?
Kan je compex router uberhaupt wel deze manier van verbinding opzetten ?
Wat voor foutmelding krijg je ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
"gewoon" cannot connect gebeuren, geen foutmelding nix!

Ja, ik kan er dus ook ?NIX mee.. dat is nou het frustrerende. Ik wist van een vriend van mij Willem169 dat dit de plaats was om zoiets neer te gooien.

Verder weet ik ook niet welke gegevens je eventueel nog nodig hebt.

Maar log-in naam en password kloppen. verder de nummers van xs4all.nl 10.0.0.150 en 10.0.0.138 ook ingevult ook al weet ik niet echt waar. Verder heb ik aangenomen dat ik PPTP moet gebruiken want met de andere opties krijg ik "vragen" waar ik helemaal niets mee kan.

.....help? .......

Verwijderd

Topicstarter
ik ben even bezig waar ik die screenshots kan uploaden... mee bezigh...

http://www.cpx.cz/np16screen.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, De fabriek in Singapore heeft nieuwe firmware geschreven (ter plekke na erg boos worden) en het is nu perfect!

Ze hadden waarschijnlijk nooit gerekend op nederlandse ADSL.
Gelukkig loopt t allemaal nu, werkt erg goed (apart dat ik nooit van compex gehoord had trouwens). Als iemand Compex spul koopt kan hij / zij mij contacten via Willem169 van webdesign. Ik heb de nieuwste firmware en het is zonder problemen aan de praat nu. Oftewel voor de verandering ben ik de eerste die het gezeik heeft gehad en nu mag iedereen daar van profiteren.

groeten en bedankt voor de aandacht.