[Netwerk] Network Neighborhood leeg

Pagina: 1
Acties:

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Verschillende searches gedaan maar mijn 'probleem' niet echt tegen gekomen.
Het is ook niet echt een probleem (wat doe je hier dan 8)7 zul je misschien zeggen) maar ik wil het verbeteren.

Situatieschets:
Ik heb thuis een bescheiden netwerkje (zie sig.) met verschillende XP-dozen, 2 ClarkConnect dozen (=RedHat 9) en een Win2k doos.
1 van mijn Clarkdozen (vanaf hier CC genaamd) doet dienst als DHCP/DNS/WINS/VPN en mail server. De 2e CC-doos doet alleen webserver (is verder dus niet relevant).
IP-range is 192.168.x.x
Alles aangesloten via een Linksys 100Mbit switch (CAT5-enh kabels).
Alle machines aangemeld in workgroup 'workgroup'.
WINS server is ingesteld als master browser en domain master.
WINS server aan sattelite zijde VPN point naar mijn WINS server (wél local master).
Sattelite zijde van VPN (ook XP machine) heeft zelfde 'probleem'.

'Probleemschets':
Op zich werkt alles goed; ik heb internet, mail, VPN, the works... punt is echter: als ik op mijn XP- en W2k machines de 'Network Neighborhood' aanklik is deze leeg.
Ik MOET een rechtermuisklik doen en 'explore' aanklikken wil ik 'Entire network' krijgen en deze dan vervolgens aanklikken (en vervolgens 'workgroup' aanklikken) om daar al mijn machines (plus de machines aan de sattelite kant van het VPN) te kunnen zien.
Tot zover nog te volgen? (is niet spannend maar mijn uitlegkunsten zijn niet bijzonder ;))

Ik heb bewust in de settings (Tools-Folder Options-View) 'Automatically search for network folders and printers' UIT gezet omdat ik die lijst van shares helemaal niet wil zien (en het lost mijn 'probleem' ook niet op. Ik wil namelijk geen lijst van shares maar een lijst met machines zien.

Het zal wellicht ergens een vinkje of iets anders doms zijn wat ik over het hoofd zie... maar ik ben ook geen MCSE... so pls be gentle ;)
Ik zit zelf te denken of dit uberhaupt wel mogelijk is zonder PDC (en ik wil helemaal geen PDC). Klopt dit? of lul ik 6 meter de ruimte in?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
* MetalRush geeft bescheiden schopje *

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Is een bekend probleem bij XP en win2k dat ie niks laat zien.
En het andere moment zijn ze er weer als je een reboot doet soms.

Als je ze aanmaakt dan 'kent' ie de connecties wel en vind ze direct.
Passwords die eraan horen te hangen vind ie dan ook automagisch.

Wat eraan te doen is heb ik ook nog niet gevonden.

Idem met FTP connecties die je daar aanmaakt en spontaan verdwijnen.
En aanmaken zo simpel is als de connectie opnieuw maken en dan zie je het adres er al staan als je gaat typen en je password kent ie ook als ie opgeslagen is.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ey Niels :) Long time no see (ik zit momenteel thuis een beetje longetjes te hoesten... dus vandaar dat ik nu mooi de tijd heb om dit eens uit te zoeken ;)).
Het is dus blijkbaar een bekend probleem... dacht dat het wellicht aan mijn setup lag/ligt.
Wat ik ook zeer vreemd vind, is dat er 2 shares in mijn Network Neighborhood blijven staan (ondanks dat ik dat vinkje voor 'auto browse' heb uitstaan). 1 share is van het systeem van mijn vrouw en de 2e is de share van mijn webserver.
Wat ik ook doe: deze blijven terug komen.
Zoals jij zegt: hij kent wel alle systemen (in browser, explorer, or whatever) maar laat ze niet rechtstreeks onder Network Neighborhood zien :(
Ik snap het even niet meer... :?

offtopic:
Whatever happened to the GoT motortour? Ik hoor/zie niemand meer... is er nog interesse dat jij weet?
Laatste reactie, via de mail, was van Elv... daarna radiostilte :/