Toon posts:

[XVID] probleem met afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het afspelen van XVID filmpjes. Ik hoor wel geluid, maar zie geen beeld. Het beeld is een effen vlak die steeds van kleur wisselt. Wanneer ik in WMP9 de film op pauze stand zet en het beeld varieer van full screen naar oorpronkelijk formaat en weer terug, dan zie ik wel een "still" van het beeld.

Ik heb XviD-1.0.1-05062004 geïnstalleerd. Volgens GSpot zijn compatible codecs geïnstalleerd.

Iemand enig idee?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
In het verleden codec packs geinstalleerd gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen codec packs geïnstalleerd! Ik heb ooit ergens gelezen dat die meer kwaad doen dan wat anders, dus dat laat ik maar achterwege....

Verwijderd

Gebruik zowiezo een andere player, met mplayer9 kan je niet zien wat er allemaal geladen wordt.

mplayer2.exe staat standaard op je systeen. Ander moet je ff mediaplayer classic of BSplayer downen.

Waarschijnlijk gebruik je een incompatible filter, die zou je dan uit moeten zetten.

Verwijderd

Codec packs kunnen best goed werken, je moet alleen goed weten wat je niet en wel aan zet.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 12:00 . Reden: dubbele submit.. Dan maar aanvullende tekst. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even BSPlayer gedownload en ook daar hetzelfde fenomeen. Wat vreemd is: als ik in het venster van BSPlayer waar de film aan het afspelen is het snelmenu opvraag, dan is het beeld tot aan de bovenkant van het snelmenu zichtbaar, daarboven is het weer een gekleurd effen vlak :?

Heeft misschien te maken met van oorsprong NTSC DVD's waar de XVID van geript is?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nope, NTSC maakt geen kloot uit - het is nu immers al een XviD he ;)

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 16:31
zoek is bij google naar 'ACE Mega Codecs Pack', is echt het beste pakket met codecs dat ik ken, na die installatie is er niets meer dat niet wil afspelen!

edit: het valt wel mee met die codecs, ze mollen je compuuter echt niet mits je de goede gebruikt, en dat is deze. je krijgt GEEN extra icoontjes 'rechts onderin bij de klok'

[ Voor 39% gewijzigd door Nevie op 11-07-2004 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa! Hij doet het!

Met de install van ACE Mega Codecs Pack player version is het probleem verholpen.

Bedankt Nevie!

Verwijderd

Ik ga dat ook eens proberen! Wie weet!
Pagina: 1