Goedendag!
Mijn vriendin heeft een mooi computertje met een Asus P4C800 erin. Deze heeft een 3com 3c940 Gigabit Lan chip erop zitten. Opzich werkt het ding prima, afgezien van het feit dat na het opstarten het vreselijk lang duurt voordat ie ervan overtuigd is dat ie verbinding heeft met de router. Tot die tijd staat er zo'n mooi icoontje met een kruisje erin onder in beeld met de melding "netwerkkabel niet aangesloten". Na een tijdje (10 minuten ofzo) is dat weg, en zijn er verder geen problemen meer. Maar dit doet niks af aan het feit dat het erg vervelend is...
Wat heb ik geprobeerd:
- Nieuwe bios geinstalleerd (nu 1016)
- Nieuwere en oudere drivers geïnstalleer (nu nr 44 van asus, aangezien 3com zelf geen drivers voor dit ding schijnt uit te geven...)
- Nieuwe windows install
- Media type aangepast (alles geprobeerd van 10mbit half duplex tot 1000mbit full duplex en auto)
- Vast ip adres geprobeerd
- Andere netwerkkabel geprobeerd (ook cross & straight)
- Andere router geprobeerd (Draytek vigor 2200E, Sitecom 201, Sitecom WL-025)
- Flowcontrol settings gewijzigd (al heb ik geen idee wat dat is
)
- IEEE 802.1X verificatie uitgezet (werd het niet beter van)
Dus ik zit eigenlijk zonder opties...
Natuurlijk heb ik gezocht op GoT en Google, maar daar werd ik niet veel wijzer van...
Hoop dat iemand mij kan helpen... Of weet hoe ik erachter kom of de chip aan het overlijden is...
Nog even de specs:
Asus p4c800
Intel Pentium 4 2.8 HT
Sapphire Radeon 9800 Pro
1024mb Corsair XMS PC3200
WD1200JB
Windows XP Pro met alle updates
Mijn vriendin heeft een mooi computertje met een Asus P4C800 erin. Deze heeft een 3com 3c940 Gigabit Lan chip erop zitten. Opzich werkt het ding prima, afgezien van het feit dat na het opstarten het vreselijk lang duurt voordat ie ervan overtuigd is dat ie verbinding heeft met de router. Tot die tijd staat er zo'n mooi icoontje met een kruisje erin onder in beeld met de melding "netwerkkabel niet aangesloten". Na een tijdje (10 minuten ofzo) is dat weg, en zijn er verder geen problemen meer. Maar dit doet niks af aan het feit dat het erg vervelend is...
Wat heb ik geprobeerd:
- Nieuwe bios geinstalleerd (nu 1016)
- Nieuwere en oudere drivers geïnstalleer (nu nr 44 van asus, aangezien 3com zelf geen drivers voor dit ding schijnt uit te geven...)
- Nieuwe windows install
- Media type aangepast (alles geprobeerd van 10mbit half duplex tot 1000mbit full duplex en auto)
- Vast ip adres geprobeerd
- Andere netwerkkabel geprobeerd (ook cross & straight)
- Andere router geprobeerd (Draytek vigor 2200E, Sitecom 201, Sitecom WL-025)
- Flowcontrol settings gewijzigd (al heb ik geen idee wat dat is
- IEEE 802.1X verificatie uitgezet (werd het niet beter van)
Dus ik zit eigenlijk zonder opties...
Natuurlijk heb ik gezocht op GoT en Google, maar daar werd ik niet veel wijzer van...
Hoop dat iemand mij kan helpen... Of weet hoe ik erachter kom of de chip aan het overlijden is...
Nog even de specs:
Asus p4c800
Intel Pentium 4 2.8 HT
Sapphire Radeon 9800 Pro
1024mb Corsair XMS PC3200
WD1200JB
Windows XP Pro met alle updates
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2005 13:31 ]