Toon posts:

[portforwarding]Geen router interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heb ik mijn ip (die dinamisch was) statisch gemaakt door in CMD ipconfig /all te runnen, en die instellingen over te typen naar mijn "eigenschappen voor TCP/IP". En het leek te werken. Ik heb dus nu een statisch ip en het lijkt geen gevolg op mijn verbinding te hebben(alles werkt nog naar behoren). Echter, zodra ik wil gaan port forwarden, krijg ik problemen. Ik had begrepen dat je gewoon het IP-adres van je router (wat dat dan ook maar mag zijn) in moest vullen, en dat je dan automatisch een menutje/interface van je router zag verschijnen. Dit is echter niet het geval... Wat ik ook intyp, IP-adres, standaardgateway of het (volgens deze site) IP-adres van mijn router. Er gebeurt niks, op een fout scherm (msn search) na. Wat doe ik nou fout?!

Nog wat specs:
Mijn modem (de router in kwestie) is een: "Motorola SB4200E Surfboard Cable modem". Op de site waar ik eerder al naar refereerde staat een andere modem beschreven, maar omdat dat de enige motorola modem was die op die site stond beschreven, ben ik maar van die modem uitgegaan.
Onderstaand nog 2 plaatjes van mijn huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snekers/ipconfig.JPG
TCP/IP eigenschappen plaatje

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:39

Adze

CCNP !

Dat je je ip-adres statisch hebt gemaakt, wil niet zeggen dat je nu een statisch ip-adres krijgt van de provider. Wanneer je lease verloopt (en die verleng je nu namelijk niet) zal je ip adres worden vrij gegeven en kan jij niet meer internetten.

Port forwarding is erg simpel mbv Upnp. Probeer dit eens uit te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Adze15021979 schreef op 11 juli 2004 @ 11:42:
Port forwarding is erg simpel mbv Upnp. Probeer dit eens uit te zoeken.
Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat Upnp is, maar op dat het Universal Plug and play betekent na, ben ik eigenlijk niet ver gekomen. Ik begin überhaupt te twijfelen of het wel een programma's is. Alle Upnp programma's die ik tegen ben gekomen lijken voor "Onderzoek en ontwikkeling" te zijn.
Tot nu toe vind ik dat "erg simpel" toch erg tegen vallen. Zou je misschien iets specifieker kunnen uitleggen wat je bedoelt? Of wat ik moet doen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik ken de Motorola SB4200E Surfboard Cable modem niet, maar iets zegt me dat het geen router is, maar een doodnormale modem.

De ipsettings die je gekregen heb, kreeg je van de provider, en is niet uitgedeeld door een dhcp server van een router als je die zou hebben...

Volgens mij hoef je ook niet te forwarden omdat je niet achter een NAT zit (immers zou je dan een intern ipadres hebben, geen extern zoals nu).

Wat wil je gaan portforwarden dan? En waarom? Volgens mij heeft portforwarden geen nut als het gewoon een modem is zonder NAT.

Verwijderd

Ik heb een SB4200E thuis, en dat is toch ECHT geen router hoor! Ik heb er gewoon een goedkoop sweex dingetje achtergegooid.

Op die site staat tevens: Port Forwarding for the Motorola WR850G Wireless Router

En jij hebt het over een Cable modem SB4200E |:(

(dat is het standaard modem wat @home tegenwoordig levert dacht ik, @home sneek zit jij namelijk)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 17:55 . Reden: typ-o's en wat extra info toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 12 juli 2004 @ 17:40:
Wat wil je gaan portforwarden dan? En waarom? Volgens mij heeft portforwarden geen nut als het gewoon een modem is zonder NAT.
Een maat van mij heeft ongeveer het zelfde systeem als ik hier, en hij heeft de poorten van Bit tornado geforward. En het gaat daar iig een stuk sneller.
Ik moet toegeven dat ik een enorme leek op dit gebied ben, en idd niet echt weet waar ik over praat. Het is idd heel goed mogenlijk dat mijn 'router' een modem is, en dat dat de reden is dat het niet lukt. Dat neemt verder niet weg dat Bit tornado (afsplitsing van Bittorrent) erg langzaam gaat. Dus als het niet aan het feit dat die poorten moetten worden geforward ligt, waar ligt het dan aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 18:30 ]

Pagina: 1