[Router]Internet delen en bestanden delen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo,

Ik heb hier 2 PC's (allebei Windows XP) die via een router (Sitecom DC-202 4s) aan het kabelmobem van @Home liggen.

Het ziet er zo uit:

Kabelmodem ---> Router --> PC1
................................. --> PC2

alle kabels zijn UTP straight kabels

Op de router branden alle lampjes die horen te branden:
WAN: aan
Power: aan
Lan Link/Act: allebei aan

Bij de router heb ik als hostname de naam die ik van @home heb gekregen ingevoerd (COxxxxxx-A), als domain name heb ik home.nl gebruikt, en voor login method PPPoE en vervolgens de username en password die ik van @home heb gekregen ingevoerd.
Voor het IP adres heb ik Dynamic IP adres gebruikt.

Bij allebei de PC's heb ik automatisch IP adres toewijzen aangevinkt, en deze hebben 192.168.0.2 en 192.168.0.3 als IP adres (router heeft 192.168.0.1).

Op alle PC's kan ik de andere PC en de router pingen maar kan ik niet op internet of bestanden delen.

Kan iemand mij helpen?

Ik heb al de search gebruikt maar ik kan geen oplossing voor mijn probleem vinden.

Alvast bedankt

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft @Home helemaal geen PPPoE.
Je moet je router gewoon op dynamisch IP of zoiets instellen.

Wat betreft het delen van bestanden: hebben de Windows accounts waarmee je inlogd wel een wachtwoord (of log je in zonder wachtwoord?) anders kun je ook geen shares benaderen.
En natuurlijk moet ook bestands en printer deling aanstaan op beide PC's.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24
Doorloop de wizard als volgd

Cable modem (TV-style cable) >
Hostname (je hostname) dat is je COxxxxxx-A nummer (klopt dat CO wel bij mij en andere mensen is het CP :S mischien afhankelijk aan de streek waar je zit)
Domain @Home
Login Method None
Mac gewoon laten staan
Next >
IP Address is assigned automatically (Dynamic IP Address) >
Zo Is het bij mij ingesteld en ik kan gewoon mappen delen en dan kan iedereen in het netwerk erop.
Verder vermeld ook even welke versie van de DC-202 je hebt je hebt er namelijk 3 (niet dat daar verschil in zit naar mijn weten)
Ik heb bijvoorbeeld de v1 die zwarte uitvoering.

[ Voor 14% gewijzigd door lordgandalf op 11-07-2004 14:49 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Quaker
lordgandalf schreef op 11 juli 2004 @ 14:48:
Doorloop de wizard als volgd

Cable modem (TV-style cable) >
Hostname (je hostname) dat is je COxxxxxx-A nummer (klopt dat CO wel bij mij en andere mensen is het CP :S mischien afhankelijk aan de streek waar je zit)
Domain @Home
Login Method None
Mac gewoon laten staan
Next >
IP Address is assigned automatically (Dynamic IP Address) >
Zo Is het bij mij ingesteld en ik kan gewoon mappen delen en dan kan iedereen in het netwerk erop.
Verder vermeld ook even welke versie van de DC-202 je hebt je hebt er namelijk 3 (niet dat daar verschil in zit naar mijn weten)
Ik heb bijvoorbeeld de v1 die zwarte uitvoering.
Oke, bestanden delen werkt nu, nu internet nog :)
Ik heb het precies zo ingesteld als hierboven, en ik heb wachtwoorden op allebei de PC's gezet
Wat betreft het merk router, het is een xDSL/Cable Broadband DC-202 4s, zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Quaker op 11-07-2004 16:24 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24
weird adt inet niet werkt want als je mijn settings hebt ingesteld zouw dat moeten werken niet toevallig dat moeie reste knopje gejammed zitten ????

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Quaker
lordgandalf schreef op 11 juli 2004 @ 19:42:
weird adt inet niet werkt want als je mijn settings hebt ingesteld zouw dat moeten werken niet toevallig dat moeie reste knopje gejammed zitten ????
ik heb al paar keer reset geprobeerd

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Controleert @home niet toevallig op mac-adres van de netwerkkaart (nu dus mac-adres van de router)?
offtopic:
Het is natuurlijk onzin dat je in XP wachtwoorden moet instellen om bestanden te delen
Pagina: 1