[CLub3D Radeon 9800Pro] rare tikken tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Het probleem:

Tijdens het spelen van FarCry, me alle settings op Very High hoor ik rare tikken uit mijn PC kast komen (niet mijn speakers), dit gebeurt echter alleen als ik naar het "midden" kijk, en niet als ik naar de lucht, of naar de grond kijk. Als ik alle settings op High zet heb ik nergens last meer van.

Wat ik heb gedaan:

Ik heb getest aan welke setting het zou kunnen liggen, door om en om bepaalde settings op Very High o.i.d. te zetten, maar er sprong niets uit wat het probleem veroorzaakt. Ik heb met ATITool zelfs mijn videokaart "underclocked" en overclocked, dit hielp ook niet. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd (onderhand al niet meer, de 4.7 Catalyst is net uit 8)7

Waar is het probleem nog meer:

Nergens. Bij geen enkel spel (CMR04, SwKotoR, IGI2, BF Vietnam, C&C Generals) heb ik er last van, het is alleen bij FarCry. Wel heb ik een ander probleem met BF Vietnam, dat ie er uit klapt, en ik een BSOD krijg (maar dan echt 100% blauw zonder text). :'(

De Specs:

Nexus Breeze Case
Nexus NX3500 350W
MSI K8N Neo Platinum nForce 3
AMD Athlon 64 3200+ ClawHammer 2,0Ghz/1MB @ 2,2Ghz & Nexus AOP-6000 SkiveTek
512MB PC3200 Kingston KVR
Club3D Ati Radeon 9800pro 128MB
Hitachi 160Gb 8mb SATA
Plextor PX-116A Black
Samsung 3,5" FDD Black
Windows XP Pro

Als iemand dit probleem kent, ik zou graag wat info krijgen of ik hier überhaupt wat aan kan doen, en zo ja, wat?

Alvast bedankt,

Vince

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 11-07-2004 11:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

probeer eens uit te vogelen uit welk onderdeel het geluid vandaan komt. als het uit je videokaart komt dan is er iets goed mis =)

komt het niet uit je harde schijf ofzo? die kunnen nog wel eens tikken

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Ik speel Farcry op Very high met mijn 9700Pro zonder eenig probleem. al eens gedach dat er domweg een draadje ergens op dat toch wel bepaalde moment tegen een fan zit?. Eerder verdenk ik ge harde schijf omdat die van mij als die het spel laad ook wel eens hoort tikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Arieke op 11-07-2004 14:53 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ok, dat was lekker nederlands..

Het is niet mijn HDD, het is echt de videokaart, en er zit nergens een draadje of iets tegenaan, ik weet echt wel hoe je een kast netjes inelkaar zet.

[ Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 11-07-2004 14:54 ]

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Angeloonie schreef op 11 juli 2004 @ 14:54:
Ok, dat was lekker nederlands..

Het is niet mijn HDD, het is echt de videokaart, en er zit nergens een draadje of iets tegenaan, ik weet echt wel hoe je een kast netjes inelkaar zet.
heb je hem soms overclocked? Het zou kunnen als je hem hebt te veel hebt overclocked. Heb je misschien een te hoge spannig op de kaart staan?

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb in de eerste test van 3Dmark2003 (met die vliegtuigen) ook op het laatst vreemde geluiden. Het is net alsof op dat moment er erg veel van de GPU wordt gevraagd en deze met al zijn kracht de fps'en eruit perst. Het is een soort zoemend, licht knetterend geluid.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de cooler. De fan hoor je zo nu en dan lager en hoger spinnen.
Heeft niets te maken met overdrive (heb ik niet).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Het kan met de belasting te maken hebben. Als je naar de grond kijkt of omhoog hoeft de kaart minder te renderen en is de belasting lager. Misschien dat een componentje op de kaart dat met de stroomvoorziening te maken heeft het te zwaar krijgt als de kaart veel moet renderen. Ik denk dan aan een condensator of een spoeltje of zo. Kun je erachter komen van welk deel van de kaart he geluid precies komt?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een klein probleem met mij 9800pro als ik mij pc opstart krijg ik op het beeld te staan dat de powerstekker nie tis aangesloten op mij videokaart maar dat kan helemaal niet want daarvoor deed ie het goed :? , en als ik de pc opnieuw opstart doet ie het weer kan dit te maken hebben met mij beeldscherm of ligt het aan de kaart zelf heb voor het laatst de gemodde koeling schoongemakat en de pasta vervangen vana die moment krijg ik deze probleem iemand enig ervaring hiermee.

Groetjes en alvast bedankt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Angeloonie schreef op 11 juli 2004 @ 11:01:
De Specs:
AMD Athlon 64 3200+ ClawHammer 2,0Ghz/1MB @ 2,2Ghz & Nexus AOP-6000

Als iemand dit probleem kent, ik zou graag wat info krijgen of ik hier überhaupt wat aan kan doen, en zo ja, wat?

Alvast bedankt,

Vince
Zo te zien, heb je je PC zelf overgeclocked, heb je al geprobeert, om hem wat lager te clocken? Misschien dat hij dan niet meer tikt...
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:11:
Hallo,

Ik heb ook een klein probleem met mij 9800pro als ik mij pc opstart krijg ik op het beeld te staan dat de powerstekker nie tis aangesloten op mij videokaart maar dat kan helemaal niet want daarvoor deed ie het goed :? , en als ik de pc opnieuw opstart doet ie het weer kan dit te maken hebben met mij beeldscherm of ligt het aan de kaart zelf heb voor het laatst de gemodde koeling schoongemakat en de pasta vervangen vana die moment krijg ik deze probleem iemand enig ervaring hiermee.

Groetjes en alvast bedankt :)
Dit is al vaker gebeurt, heb het ook vaker al langs zien komen, zoek dus even goed, maar heb je al geprobeerd om de powerstekker goed aan te duwen? Misschien dat dat wat oplost voor je... ;)

O en aan beide posters, groeten hoeft niet, naam eronder zetten ook niet, want dan zou je nickname niet echt veel nut hebben gehad ;)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ken het 'probleem'. Mijn Club3D Geforce FX5900XT (@500Mhz core + 900Mhz Memory) piept ook.

Maar het ligt niet aan het overclocken, op standaard frequenties (390/700) doet ie het ook. (wel ietwat minder maar ok)
Bij mij valt het met name op tijdens scrollen in pagina's, of tijdens rekenintensieve games/benchmarks.

[ Voor 36% gewijzigd door KBDE op 13-07-2004 02:34 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Is het een soort van hoogfrequent geluid wat je nu omschrijft? Ken de situatie dat als ik aan het pifasten ben dat m'n cpu ook soort knetterend hoog frequent geluid geeft.
Denk dat dit geen probleem is.
Ik wil toch even kwijt dat het niet zo netjes van je is om in andermans topic zomaar eigen vragen te gaan stellen zonder maar enigzins in te gaan op het topic zelf.
Als je vragen hebt ga dan eerst zelf op zoek of open een eigen topic als dit probleem nog niet voorbij gekomen is.

Verder welkom op GOT. ;)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Hendal. schreef op 13 juli 2004 @ 02:56:
Is het een soort van hoogfrequent geluid wat je nu omschrijft? Ken de situatie dat als ik aan het pifasten ben dat m'n cpu ook soort knetterend hoog frequent geluid geeft.
Denk dat dit geen probleem is.
Is inderdaad geen probleem als het datgene is wat hij bedoeld. (is een soort sjirpend/knetterend hoogfrequent piep geluid)

Is vergelijkbaar met de oude niet goed afgeschermde soundkaarten van vroegere tijden... die piepten op een soortgelijke methode, alleen dan via de speakers :P

Als ie echt knal/tik geluiden maakt, zou ik als ik Angeloonie was eens de condensatoren van die kaart nakijken :X O-)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te achterhalen welk onderdeel van de videokaart het is, maar ik kan het gewoon echt niet horen..

Ik weet alleen dat het 100% zeker uit de videokaart komt, en niet uit iets anders.

Het is niet de fan, want als ik die stil zet hoor ik het nog.

Ik heb een Zalman VGA wafel (+ fan) besteld, en misschien dat die hem cooler kan houden, waardoor het geluid misschien verdwijnt.

Ik zal proberen een opname van het geluid te maken.

Pagina: 1