Toon posts:

VPN niet op te zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb windows XP home edition op mijn laptop.

Ik wil nu een VPN verbinding opzetten, daartoe start ik wizard netwerverbinding, daarna kies ik het bolletje VPN, maar dan komt een kadertje waarin je normaal kan kiezen tussen dial-up verbinding of directe VPN connectie. Maar beide bolletjes zijn in dat kadertje niet aanklikbaar, waardoor ik met de wizard niet verder kan gaan op een VPN verbinding op te zetten. Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen valt?

Verwijderd

zorg dat de netwerkkaart of het modem werkt op je laptop, want die doen het nu denk ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een draadloze verbinding met de PC die met het internetverbonden is.
Het is over deze werkende internetverbinding dat ik een VPN wil opzetten met de servers van mijn unief.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:40

Brazza

Byte me!

Moet je hiervoor geen Proffesional hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Brazza schreef op 11 juli 2004 @ 12:11:
Moet je hiervoor geen Proffesional hebben?
hmm, zal dat eens uitzoeken.

Dat ware anders wel heel belachelijk dat ik de pro versie zou moeten aanschaffen om een gewone VPN te kunnen opzetten.

Bestaan er anders nog andere manieren om een VPN op te zetten (voor de moment werk ik met winscp, maar das bijlange zo handig niet als een gewone VPN verbinding)

• deathz0rz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-04 13:46
Je moet volgens mij een keer je telefoonnummer ingevuld hebben bij een schermpje dat je krijgt als je die wizard voor het eerst opstart (alleen een 0 is genoeg), dan worden ze daarna wel enabled (als het niet aan de Home versie ligt, maar volgens mij zou je dat scherm helemaal niet te zien moeten krijgen). Ik zal nog ff voor je kijken waar je dat opnieuw in kan stellen.
edit: Ik kan het zo niet vinden, waarschijnlijk vindt windows dat je als je het eenmaal hebt ingesteld dat het dan zo moet blijven. Wel raar, want als je op cancel drukt bij dat schermpje gaat ie er de volgende keer weer naar vragen...

[ Voor 25% gewijzigd door deathz0rz op 11-07-2004 14:42 ]

Verschil moet er zijn.

Pagina: 1