lucht koeling rond vriespunt

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 17:18
Laatste was er iemand die z'n pc bij het raam had gezet. Toen kwam iemand met het idee dat je het ook met een s;lang kon doen naar buiten toe. Hoe p[ak ik dat aan? Waar kan ik zoiets kopen, hoe moet ik het vastmaken. Ik heb het al geprobeert met een stofzuiger slang, eerst tijdens booten gaf die aan dat er een w2k file weg was. Ik rebooten zonder slang erbij, hij deed weer. Tijdens windows ik slang er weer op. reboot die en geeft die aan dat m'n proc kapot is:? Vaag, toen slang weg was deed die weer.
Help
Milenco

Verwijderd

hmm stofzuiger :P

Verwijderd

weet je wat je moet doen? Je moet ff de slang van de wasdroger van je moeder jatten , in de voorkant een 12x12 in zetten en achter ook en dan de ene kant van de slang buitten en de andere kan recht tegeover je cpu. dan word ie met dit weer zeker cool B-)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

vaak is het probleem dat de slang dus te lang is en dan heb je dus een gigantiche VEN nodig om die lucht te transporteren

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
Op zondag 24 december 2000 18:34 schreef Knutsel_smurf het volgende:
vaak is het probleem dat de slang dus te lang is en dan heb je dus een gigantiche VEN nodig om die lucht te transporteren
5 á 6 delta HP fans should do the trick :Y)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Jah :), die wasmachine is wel een koel idee, dan hep je pas waterkoeling :)))

Verwijderd

hehe:)

• Milenco
;)
thnx voor de tip
ik heb dus een 60mm Delta HP fan op m'n cpu'tje. Maar ik doe het liever rechtsstreeks op de fan. Heb ff gekeken bij wasmachine, slang was te klein. :(

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 18:48 schreef Milenco het volgende:
;)
thnx voor de tip
ik heb dus een 60mm Delta HP fan op m'n cpu'tje. Maar ik doe het liever rechtsstreeks op de fan. Heb ff gekeken bij wasmachine, slang was te klein. :(
niet wasmachine ! maar droogtrommeL!! die dikke slang!!!!!!!!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Als naarbinnen regent kun je lachen. Zal een mooi effect geven

Lol :)

Pak je rust!

Verwijderd

Ga je op deze maniertjes ook niet heel veel last van cpu's grootste vriend condens krijgen :?

Condens is trouwens ook een grote vriend van je mobo, geheugen, video,voeding en al je pci, en ide stuff.

Verwijderd

ja volgensmij haal je heel wat vochtigheid naar binnen

Verwijderd

Zekers met die sneeuw nou...

• Milenco
jah?
zou je denken?
kannje daar dan niet zo'n filertje voor doen ofzo?
of vochtvreters? :)

• Milenco
Op de droger komt amar 1 slang uit, alleen voeding :?:?:?
Vaag...

Verwijderd

Jah, je hebt natuurlijk 2 soorten drogers: condensdrogers en gewone luchtdrogers..

Bij een condensdroger heb je geen slang maar het vocht komt in een waterbakkie!

Toch leuk zo'n stukkie witgoed op tweakers :)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 21:52
slang naar buiten is leuk als koeling! vooral 's zomers als het een graadje of 30 buiten is...
lekker nuttig... :Z

Verwijderd

pak een dakgoot ofzo :?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja lekker slim koude lucht tegen een warm oppervlak dat zal wel een aardig waterballet
worden in je kast,wel goed voor de handel in nieuwe mobo's en de rest van wat er nog meer naar de klote gaat.

Verwijderd

zekr weten, alles gaat je naar de klote, zeker met een beetje vochtig weer. kun je zemles geven aan je mobo... :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

huh, je krijgt meestal condens als warme vochtige lucht tegen een koud oppervlak komt hoor. In warmere lucht 'lost' water beter op.

Ontopic, in dit specifieke geval is het teveel gedoe voor een beetje resultaat. Je zou beter je koelkast kunnen slopen en die warmtewisselaar in je kast kunnen gaan bouwen

• Milenco
Op maandag 25 december 2000 17:58 schreef ecteinascidin het volgende:
huh, je krijgt meestal condens als warme vochtige lucht tegen een koud oppervlak komt hoor. In warmere lucht 'lost' water beter op.

Ontopic, in dit specifieke geval is het teveel gedoe voor een beetje resultaat. Je zou beter je koelkast kunnen slopen en die warmtewisselaar in je kast kunnen gaan bouwen
Hmmm nog niet eens zo'n gek idee!! Zou dat helpen denk je, dat ik zo'n ding van een oude koelkast erin bouw? Kan ik dan geen schok krijgen ofzo of condens oid?

• Milenco
en hoe groot is zo'n ding ongeveer? (LxBxG), ik wil hem dan namelijk voor in m'n kast doen (Aopen HQ08)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Milenco ---> zo een van een vriezer is nogal groot, maar van een elektrisch koelboxje is nog wel te gebruiken dnek ik, dat is eigenlijk een grote peltier, dus probeer dat eens. (tegelijk verwarming, hier in de serre is t verrekte koud aan mn muishand :7 )

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Milenco
mmmm, hoe moet ik aan een elektrisch koelboxje komen? :)
we hebben hier nog wel een oude koelkast staan van 1 meter of 1.5 meter hoog, ongeveer 1,50x50x50?

Verwijderd

Zoiets, maar buiten de kast >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.hart-core.de/cooling/schlauch/pics/fertig.jpg
Is duits maar die pics zeggen alles :)
http://www.hart-core.de/cooling/schlauch/index.php?width=1024&page=1

• Milenco
euh....;)
en dan zo op de proc plaatsen?

• Milenco
Heeft iemand nog tips voor koelkastelement in kast bouwen?
iemand ervaring

Verwijderd

1 woord: CEAT (cardboard enhanced air tube)

De eerste mod op van T.net ging hierover, precies waar jij het over hebt:
http://tweakers.net/reviews.dsp?Document=8&Page=1

en nog 1 van een andere site:
http://www.overclockers.com/tips251/

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

je zou in de winter gebruik kunnen maken van een soort winttunnel, slang naar buiten en dam over de slang verdeeld veel fans d'r tussen dat hij lekker hard blaast :) zorgen voor goede ventilatie in de kast zodat de lucht wel weg kan om vochtigheid nte voorkomen, en die koelkast lijkt me o0ok wel wat, misschien moet je hem dan niet te koud zetten omdat je anders weer problemen kan krijgen , maar je kunt dan je kast misschien wel issoleren, een fannetje die de lucht verplaatst in de kast en dan vochtvreeters d'r in. zodat je droge koede l;ucht krijgt die zich door de kast verplaatst, zodat de temperatuur goed verdeeld wordt en niet het cpu deel warm wordt. mzzl d'r mee als je het wil prberen, ik w8 wel ff tot de medetweakers alles hebben geprobeerd :D

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Ja joh waarom bestel je niet meteen een diepvrieskist en verpak je je pc waterdicht? Of je zet je kast nu buiten :)
en maak er een grote sneeuwman omheen

Verwijderd

nahja eerst 1 ding...je bent harstikuh gek!! dat doe je toch niet. maar stel het lukt je om koude droge lucht je kast in te krijgen(yeah right:P) dan nog, WAT HEB JE ERAAN??

ga jij je AMD 650@1500Mhz draaien? je computer in een koelkast |:(

ps. het is iig wel handig op je grolsch koud te zetten in de zomer :9

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:24
Is zo'n klein mobiel airco ding niet iets?
Die halen gelijk het vocht uit de lucht...... Heel coole en droge lucht 8-)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Wat is in hemelsnaam de afmeting van de onderste kaart op dat fototje :? een voodoo5.5500 is er klein bij :)
Pagina: 1