Virtual PC performance op een Powerbook G4

Pagina: 1
Acties:

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Topicstarter
Hoi,

over enkele weken begin ik aan een nieuwe studie (technische informatica) en dacht dat het ivm huiswerk wel fijn zou zijn om een portable computer aan te schaffen. Aanvankelijk viel mijn keuze op een wintel notebook aangezien dit met bepaalde tools die ik moet gebruiken, beter uit zou komen; te denken aan visual studio.net, borland C++ en andere IDE's. Ik heb altijd al een oogje gehad op een powerbook, maar uit praktische compatibiliteits overwegingen nooit aangeschaft. Sterke punten vond ik Mac OS X (prachtige OS, zowel in techniek als uiterlijk), super support voor multimedia software als photoshop, e.d.
Nu hoorde ik laatst wat over Virtual PC icm WinXP, maar kreeg er ook bij te horen dat dit niet bepaald erg snel was, maar wel werkbaar. Nou is laatstgenoemde argument nogal subjectief, en vroeg ik mij af of iemand met vergelijkingen zou komen mbt wintel machines. Zelf ben ik namelijk erg geinteresseerd in een powerbook G4 15" 1,5 ghz 512 mb geheugen (dat ik waarschijnlijk zal upgraden naar 1024), maar 'k weet niet of dit een 'goede' configuratie is om de virtual pc 'lekker' te kunnen laten draaien (ook al is dit zowat het maximum dat je kan krijgen tegenwoordig). Alvast bedankt :)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lekker draaien zul je het nooit :(
Zeker met multimedia rotzooi is het definetely een no-no, maar ook met het gebruik van word (als voorbeeld) is het traag. Op een 1,5Ghz is het misschien nog wel te doen, maar het is geen vergelijken met een 1ghz wintel pc, gewoon veel langzamer. Misschien is het beste dat je kunt doen even langs een applestore gaan en het zelf uitproberen.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
Ik heb zelf zo een g4 1.5 ghz met 1 gig ram. de performance van win2k komt ongeveerover met een p2 300/400 mhz (gevoelsmatig) ik denk voor het serieus werken met zware IDE's dat het niet lekker zal werken.

natuurlijk zijn er wel IDE's voor macosx zelf ik zou es kijken naar http://www.apple.com/developer/ daar kan je info vinden over verschillende tools
en ontwikkel omgevingen

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
OF je moet even wachten op de release van VPC 7; deze komt over een maand of wat eindelijk uit en ziet je hardware ipv dat hij een kaart emuleert.
voorbeeld: IPV een S3 Trio videokaart zal die (in geval van PowerBook) een Mobile Radeon laten zien.

VPC 7 Moet ook veeeel sneller worden maar dat is nooit met zekerheid te stellen natuurlijk :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
ik draai zelf VPC6 i.c.m. Windows 98 omdat ik Access nodig heb voor m'n studie.. draait opzich wel aardig :)

(op een powerbook G4 1ghz - 890mb ram)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomaat op 11-07-2004 10:58 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Maximus

There is no substitute

Op een powerbook G4 1.33 met nu nog 256 DDR loopt win2k redelijk snel. Echter met mijn nieuwe geheugen [768] zal het alleen nog sneller gaan. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Topicstarter
Jongens, jullie zijn geweldig :) Bedankt voor de snelle reacties!
Ballebek schreef op 11 juli 2004 @ 10:32:
OF je moet even wachten op de release van VPC 7; deze komt over een maand of wat eindelijk uit en ziet je hardware ipv dat hij een kaart emuleert.
voorbeeld: IPV een S3 Trio videokaart zal die (in geval van PowerBook) een Mobile Radeon laten zien.

VPC 7 Moet ook veeeel sneller worden maar dat is nooit met zekerheid te stellen natuurlijk :)
Had VPC7 niet al uitgebracht moeten worden? Ik heb die notebook echt nodig over een maand, en voorzie al dat er weer vertragingen plaats zullen gaan vinden... Hoe dan ook, ik kijk denk ik even de kat uit de boom en wacht idd even op VPC7, want met 350/400mhz kom ik er echt niet. Als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb is het trage compiletijden ;)

Verwijderd

Ik zou echt even kijken naar de tools op OSX zelf en de compatibiliteit (met wat je nodig hebt op je studie). Dit lijkt me veel beter dan emuleren, wat voor een keertje misschien handig kan zijn, maar als je echt heel erg afhankelijk bent van een windows IDE dat je vrijwel fulltime gebruikt zou ik zeker niet gaan emuleren op je mac en gewoon voor een wintel laptop kiezen. Maar ik denk dat programmeren ook prima op een mac zal gaan met native applicaties.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

eej prototype :) ik heb net VPC uhm binnen gekregen. Ik wil wel eens kijken hoe het draait en desnoods kom je een keer hier kijken hoe het draait. Ik weet niet wat je wilt doen met VPC. Maar je moet er niet vanuit gaan dat je fijn 3D Max oid uit de kast kan trekken. Maar ach.. dan koop je voor 1000,- bij de Lidl gewoon een perfecte PC voor erbij ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1