Swap file

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe groot mag ik mijn swap file maken. Minimaal en maximaal. Ik heb 128 mBram, 5 gig vrij op harde schijf en P II 400

They made me do it.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
volgens mij maakt dat niet uit ja je moet hem geen 4 gieg gaan maken ofzo maar gewoon 2,5 (de ene zegt 2 maal de andere 3, weer een andere 2,5) maal je geheugen. dus in jouw geval 2,5 x 128 MB ram = 320 MB

advies wel op een andere partitie !!!

het beste kun je hem draaien op een andere harde schijf (dat doe ik) dan merk je echt het stabieliteitsverschil. heb thuis 2 18 GB UWSCSI 160MB/SEC schijven en draait als een tierelier maar merk ook verschil tussen andere partitie en andere schijf dus ik zou echt adviseren op andere schijf. al dit niet lukt ($$$ ???) dan defragmenteer je de partitie waar de swapfile op moet komen maak dan de swapfile aan op de zojuist gedefragmenteerde partitie. defrag hem hierna met regelmaat (1x 2 weken is een aanrader, gewoon scnachts of zo)

Doei

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb maar 1 harde schijf en geen partities...

They made me do it.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

maak hem 200 MB op de c: schijf, en laat hem door norton speeddisk vooraan zetten
Ik heb teste gelezen (waar ook weer :?) waarbij het allemaal geprobeerd is: andere partities (nadeel swap komt verder op de schijf, dat is een trager deel) variable en fixed size...etc en dit kwam als snelste uit de bus. Geef hem wel een vaste grootte dus. heb je 328 MB beschikbaar geheugen, dat moet genoeg zijn. Maak je de swapfile te groot dan zijn alle progs die vlak na de swapfile op de disk staan weer trager toegankelijk...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

een harde schijf met 5 gig vrij, hoe groot is dat ding dan?????????
ik zou minimaal 2 partities aanmaken
en een vaste groote van min 2* je geheugen