Error log lezen, meer dan 1 GB

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik nu voor de 3e keer een apache error log van 1,3 GB (eerst zelfs groter). Hierdoor loopt m'n PHP enz vast, disk vol geen sessi meer wegschrijven en na verloop van tijd stopt apache ook wel.

Ikheb de error log dit keer naar een andere disk gekopieerd, maar nu het probleem: IN welke editor ga ik zo'n log file openen :S dat kan jaren gaan duren.

Kan ik op de een of andere manier zo'n file over 100 files verdelen? Dan is het bruikbaarder. Thx voor de tips, diti s echt eng. Openen is ook eng, het staat ook nog eens op een router, maar misschien dat ik het dan verplaats naar een ndere server over een intern netwerk.

thx :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

man split

maar waarom laat je je logfiles zo groot groeien?

[ Voor 75% gewijzigd door Erkens op 11-07-2004 00:15 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

1,3 GB :o

waarom laat je je logs in godesnaam zo groot worden ??

edit: wat ^^ says..

[ Voor 15% gewijzigd door kamstra op 11-07-2004 00:16 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• pierre-oord
Dat is in nog geen week gebeurd :o morgen kijken wat er mee aan de hand is, heb hem nu gemoved. Naar dat split kijk ik dan ook.

Ik hem enkele andere grote logfiles, maar die zijn nog in mb's, tegen de 100. Dat komt doordat er geen cronlog ofzo draait,doordat er geen mail op die server staat :X

iig wordt die error log interressant. Ik vertel morgen wat het probleem was ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pierre-oord schreef op 11 juli 2004 @ 00:20:
Dat is in nog geen week gebeurd :o morgen kijken wat er mee aan de hand is, heb hem nu gemoved. Naar dat split kijk ik dan ook.
kijk dan ook eens een keertje naar "man logrotate" ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
gewoon tailen,

tail -n 500 errorlog en uit die 500 regels kun je waarschijnlijk al wel de meest voorkomende fouten halen en die oplossen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• pierre-oord
logrotate, dat was de naam ;) die is gedeinstalled na verwijderen exim op de bak. Ik dacht, nou, qmail zet ik er toch op en installeer ik het dan wel. Dat is paar maandjes terug :X

Maar deze apache log is al eerder zo geweest, zeg een week of iets langer terug. Eens kijken naar de meldingen, ook het acces log heeft aardig wat, maar da's in mb's te tellen. Eens kijken of er teveel wordt gelogged soms. I'll keep you posted.

edit:
morgen de rest, maar errors die ik lees kom ik uit op deze google,nu hopen dat daar de oplossing ergens in staat: http://www.linuxarkivet.s...-users/0305/msg00133.html

[ Voor 20% gewijzigd door pierre-oord op 11-07-2004 00:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
en een proggie als Apache Log Analyzer? Kun je die niet erover gooien?

http://www.loganalyzer.ne.../apache_log_analyzer.html

• pierre-oord
Zie mijn vorige edit + dit: Ik zie geen oplossingen.

Misschien maar een topic change? Ik draai ook cacti+rrdtool, ik vermoed dat er iets krom zit in dat pakketje. Heeft iemand ideeen? En wil een liev modje even de titel veranderen naar "Huge apache error log door Cacti + RRDTool" thx ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

1.3GB maar? Mijn apache error log is eens tot 2GB opgelopen. Daarna crashte apache omdat 'ie niet met large file support gecompiled was. Verholpen door error logging in PHP wat minder te maken (danwel uit te zetten). E_ALL naar je error_log is geen goed idee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gewoon tailen met het aantal laatste regels is idd een manier.

Wil je zoeken naar iets specifieks, doe dan een | naar grep of less.

Enne.. een tip.. misschien handig als je in logrotate even aangeeft dat ie maar max 200MB of zo moet worden voordat ie gerotate wordt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• pierre-oord
pierre-oord schreef op 11 juli 2004 @ 00:30:
Zie mijn vorige edit + dit: Ik zie geen oplossingen.

Misschien maar een topic change? Ik draai ook cacti+rrdtool, ik vermoed dat er iets krom zit in dat pakketje. Heeft iemand ideeen? En wil een liev modje even de titel veranderen naar "Huge apache error log door Cacti + RRDTool" thx ;)
Zie mijn quote nog even over die topic titel en het probleem ;)

En ja m'n error log is ook eens 2gig geweest, maar nu was de partitie gewoon vol :X ;)

Pagina: 1