Toon posts:

Pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Pc doet het oke, totdat ik een spel speel, dan valt hij na een paar sec.(afhankelijk van spel) uit. Als ik wil booten branden de lampjes en de schijven geven een teken van leven maar dan heb je mazzel! dit houdt ie van 1 tot 3 dagen vol en dan ineens doet ie het alsof er niets aan de hand is!? totdat ik weer...
Opmerkelijk is dat de spellen het wel doet onder Win98 maar valt soms "zomaar" uit. Problemen zijn ontstaan na de aanschaf van mister Gforce. :'(

Specs.
-Msi k7t pro
-Tb 800 Mhz
-512 sdram
-Club 3d Gforce4 4200 ti
-250 w voeding
-2 Harde schijven

I know, het is niet meer een van de nieuwste. Op z'n zachts gezegt! :|

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
-Batterij eruitgehaald en een paar uur eruit gelaten
-bios gereset (met jumper)
-Bios geflashed
-Xp opnieuw geinstalleerd, getest. Sp1 geinstalleerd, getest. alle xp updates geinstallerd en weer getest, noppis
-Nieuwste VIA chipset update geinstalleerd
-Nieuwste Nvidia driver geinstalleerd
-Pc zaken opgebeld, willen alleen maar Hardware kwijt!
-Op GoT 2 weken lang gezocht
-Alleen getest met Videokaart (zonder nic e.d.)

Ik weet dat de voeding aan de erg lage kant is, maar waarom de pc dan 1 dag geen zin heeft snap ik niet.

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34

OcGuru

Giulietta Qv

ik zie wel een vaker van die gevallen met een geforce Ti kaart.

maar wat zijn je voltlijnen ?:)

[ Voor 4% gewijzigd door OcGuru op 10-07-2004 23:49 ]

Bl44t

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Probleem komt me iets te bekend voor, en spontane reboots liggen voor 99% aan een brakke voeding. Probeer eens te testen met een andere voeding om te kijken of dat helpt.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Denk haast niet dat het aan je voeding ligt aangezien ik een nog zwakkere heb icm een sneller systeem en ook geen problemen heb. Hij draait al 4 jaar ofzo.
Hier staan me specs btw.

Maar het kan ook zijn dat ie gewoon wat brak is ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 00:09 ]

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Het wil niet zeggen dat je voeding te zwak is, maar dat ie brak is.

Ik heb onlangs dezelfde problemen gehad icm een radeon9800pro en een enermax voeding van 350 Watt. In 2D had ik nooit vastlopers, maar zodra ik in 3D terecht kwam was het een kwestie van wachten tot de eerst volgende vastloper.

Andere voeding en het probleem was meteen opgelost, en die andere voeding was maar 300W.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• tweakduke
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het kan in eerste instantie wat ik zo denk aan 2 dingen liggen:

Je voeding is slecht, maar eerst zou ik naar dit kijken:

Aangezien je nog een wat oudere pc hebt is er kans dat je nog een reeks slechte condensatoren op je mobo hebt.

Controleer die eerst even goed of ze niet bol staan of zelfs open staan met bruine pruttel.

Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik gewoon even een andere voeding proberen.

Tweakers Discord

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:58

gws24

Thinking is hard!

Het kan ook zijn dat je videokaart gewoon gaar is. Paar maanden terug had ik ook een nieuwe en steeds viel de computer uit bij het starten van 3d applicaties; in 2d deed ie alles perfect. Teruggestuurd en een nieuwe gehad, deze werkt prima.

De problemen zijn begonnen nadat je die nieuwe videokaart erin hebt gepropt. Vreet deze meer stroom dan je oude? Zoja dan kan het aan inderdaad aan je voeding liggen die de extra stroom benodigd tijdens 3d stuff niet kan leveren, maar anders zou ik toch echt even kijken of de videokaart goed is door hem bv in een andere pc te doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
De condensatoren had ik inderdaad al gecheked, en ze staat er gelukkig goed bij

En wat betreft de voltlijnen, dat moet ik even nakijken.

En uh hoezo komt dit vaker voor bij TI kaarten :'(

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 11 juli 2004 @ 00:24:
Het kan ook zijn dat je videokaart gewoon gaar is. Paar maanden terug had ik ook een nieuwe en steeds viel de computer uit bij het starten van 3d applicaties; in 2d deed ie alles perfect. Teruggestuurd en een nieuwe gehad, deze werkt prima.

De problemen zijn begonnen nadat je die nieuwe videokaart erin hebt gepropt. Vreet deze meer stroom dan je oude? Zoja dan kan het aan inderdaad aan je voeding liggen die de extra stroom benodigd tijdens 3d stuff niet kan leveren, maar anders zou ik toch echt even kijken of de videokaart goed is door hem bv in een andere pc te doen.
Ik had voorheen een Diamond Stealth 3 s540 die er trouwens nu weer inzit
en ik denk dat die Gforce veel meer zuipt

Maar waarom dat ie dan zolang het niet doet, vind ik vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Over die "voltlijnen": ziet er normaal uit, alleen de Vcore staat op 1.67 v
kan het zijn dat de videokaart op een Vcore van 1.50 v moet draaien, of zie ik spoken?!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hoe is de airflow in jouw kast? De GeForce Ti4200 is best een heetkikker en als je een slechte airflow hebt kan de temperatuur opbouwen in je kast. Als je dan een game gaat spelen, moet hij harder werken en heb je de spreekwoordelijke druppel.

Probeer eens om te draaien met de kast open en mss zelfs een tafelventilator erop gericht.

Als je problemen nu weg zijn moet je je oplossing zoeken in het verbetren van je case-temperatuur.

Verwijderd

Onderklok je videokaart eens en test je systeem dan grondig. Als je systeem dan wel stabiel is, is waarschijnlijk je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste de videokaart onderklokken?
met welk prog?
of bedoel je de Vcore in de bios op 1,50 v zetten?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 21:36
de vcore is voor je cpu, niet voor je videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Oke |:( bedankt,
Ik ga e'm even onderklokken, als ik een paar dagen geen reactie geef, dan is het niet gelukt :/

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft het onderklokken niets opgeleverd. De standaard instellingen zijn (Gforce4 ti 4200)
klokfrequentie: 250 --> 180 overgezet
Klokfreq. geheugen: 512 --> 400 overgezet
(natte vinger werk)
tevens heb ik ook een Hdd afgekoppeld, dit alles om te kijken of het aan de voeding lag, maar de spellen houden het geen sec. langer uit.
Ook nog is het zo dat de diagnotische ledjes (na de crash) op de mobo onwillekeurig blijven hangen. de ene keer op de 'processor initialisation' dan weer op de 'RTC' enz. enz.
Ik zit nou overigens op de pc op mijn werk, want jah, hij wil na 3 dagen nog steeds niet.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toch even een voeding uit een andere computer testen zou ik zeggen. Dan is snel uit te sluiten of het de voeding is ja of nee.

Verwijderd

Topicstarter
Doen ik!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, nada.
Doet nog steeds hetzelfde.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

lees hte eens snel over enzo, maar kan het niet zijn dat je koeler van je vga kaart niet gaat draaien, en direct veel te heet word, waardoor ie reset!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Nee die werkt gewoon. Het schijnt echter zo te zijn dat er bij een bepaalde produktie lijn van de MSI K7T PRO een of andere chip niet helemaal lekker zit, en dat ie bij zware programma's/spellen dat doet wat bij ook het geval is, niets meer dus. Inieder geval voor een paar dagen!!! :( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, Cpu was bijna dood (is nu dood)
Ik heb er nu een Amd xp 1800+ in gepropt samen met een Msi kt7 turbo Mobo
en het draait weer.
na testen is het 100% zeker geworden dat het de Cpu was.
Bedankt voor de adviezen! :)
Pagina: 1