bliepjes tijdens scrollen met muiswiel

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb een nieuwe Beyerdynamic D900 hoofdtelefoon (zeg maar een redelijk goede hoofdtelefoon met een goede dynamiek) en met dat ding hoor ik, als ik verder geen geluid afspeel, heel zachte storingsbliepjes wanneer ik een window scroll met m'n muiswieltje. Hoe kan dat en hoe kom ik er vanaf?

Verwijderd

Heb je een aparte geluidskaart of onboard sound? Waarschijnlijk het laatste, is een veel voorkomend probleem. Of er een oplossing voor is hangt af van welk moederbord je hebt (voor de meeste mobo's bestaat er geen oplossing is mijn ervaring).

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 18:59
Hoor je die bliepjes ook als je via je speakers luistert als je ze flink hard zet. Toevallig ook wanneer je HDD flink aan het rattelen is. Is je pc geaard? Misschien een prog als CPU IDLe o.i.d. draaien.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik zit nu midden in een verhuizing dus ik heb nog niet de beschikking over m'n speakers, dus dat test ik later wel een keer. 't is me iig nooit opgevallen, juist met die nieuwe headset valt het pas op. Kweet ook niet of ie nu geaard is, logeer tijdelijk ergens anders met m'n PC B). Hij was iig niet geaard in m'n oude huis. En waar is dat prog voor?

Wel is het idd onboard SoundMax op een Asus K8V plank...

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 18:59
S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps dat werkt op deze manier en je hebt dus ook verschillende progs om dit te laten doen zoals CPU Idle.

edit\ als ik dit gebruik hoor ik dus ook een soort van piepjes als ik scroll en als me hdd bezig is. Mijn pc is overgens nie geaard dus dat zal daar wel aan liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wazzup! op 11-07-2004 20:11 ]