[98] tijd en datum veranderen (ligt niet aan batterij?)*

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 01:06
mijn kameraad belde net hij zit nu in denemarken op een boederij :D
hij had een probleem met de melk-robot (lely astronaut)
de pc die daaraan zit veranderd steeds de tijd en datum het gaat om een:
HP Vectra XE310 met windows 98
ik heb hem al in de bios een andere tijd/datum laten instellen maar naar een reboot is hij weer veranderd.. (maar omdat het vrij nieuw systeem is kan het volgensmij niet aan de batterij liggen :? )
dus dat word straks beetje lastig met het melken }:O
waar kan het aan liggen foutje in bios ?
of is toch heel stieken de batterij leeg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-07-2004 23:08 ]

My favorite programming language is solder.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hangt die machine aan een server bijvoorbeeld een windows server of novell die keihard zijn tijd over zet naar de client?

Hoeveel tijd zit er tussen de tijd die het echt is en die de computer aangeeft?

Lekker zijn is een gave :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Puch-Maxi,

Het dubbel posten van je topic is niet toegestaan - doe dat voortaan maar gewoon niet :)

Verder - we hebben toch echt meer informatie nodig. Is het altijd delzefde datum waar het naar gerest wordt? Wordt de datum pas in Windows gereset of al eerder? Hoe oud is de laptop?

Dit is in ieder geval wel erg magertjes :)

• Puch-Maxi
nee dat niet gewoon stand alone machine die met een modem aan melk-robot zit

(sorry voor de 3 dubbel post er ging van alles verkeerd :'( zal niet weer gebeuren)

• Puch-Maxi
elevator schreef op 10 juli 2004 @ 23:03:
Puch-Maxi,

Het dubbel posten van je topic is niet toegestaan - doe dat voortaan maar gewoon niet :)

Verder - we hebben toch echt meer informatie nodig. Is het altijd delzefde datum waar het naar gerest wordt? Wordt de datum pas in Windows gereset of al eerder? Hoe oud is de laptop?

Dit is in ieder geval wel erg magertjes :)
(ik zal het nooit meer doen ik wist eerst niet waar ik moest plaatsen en toen werd hij op slot gezet en toen poste ik hem per ongeluk en toen wist ik het allemaal niet meer |:( )

het is een HP Vectra XE310 geen laptop :/
en ik weet niet als hij steeds naar zelfde datum heengaat die boer zei: hij giet 10 jaar terug in de tiet mien koeien bent volgens de machine niet eens geboren

Verwijderd

De batterij mag niet van invloed zijn, mits de PC maar aan het stroom staat. Zolang hij niet echt uitgeschakeld wordt, zou na rebooten de tijd nog steeds moeten kloppen, ook al zou het batterijtje naar z'n grootje zijn.

Heeft hij internet op die machine? Wat gebeurd er als je een NTP tooltje downed en deze laat synchroniseren met bv. ntp.xs4all.nl?

Al gescanned op virussen en spyware?

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 23:08:
De batterij mag niet van invloed zijn, mits de PC maar aan het stroom staat. Zolang hij niet echt uitgeschakeld wordt, zou na rebooten de tijd nog steeds moeten kloppen, ook al zou het batterijtje naar z'n grootje zijn.

Heeft hij internet op die machine? Wat gebeurd er als je een NTP tooltje downed en deze laat synchroniseren met bv. ntp.xs4all.nl?

Al gescanned op virussen en spyware?
nou dat is leukste de machine heeft helemaal geen connectie met de buitenwereld ik dacht ook al een virus of spyware dus :? dat gaat ook niet op

edit
de datum veranderd steeds in 15 juli 1990 :? dus het is batterij

nog een edit
de datum veranderd al niet meer
maar nu verslikt het programma die de robots bestuurd zich in de hoeveelheid data die hij nu al 10 dagen niet heeft gekregen omdat de tijd niet klopte.. :X
beetje jammer voor die koeien }:O

[ Voor 25% gewijzigd door Puch-Maxi op 11-07-2004 13:32 ]

Pagina: 1