Afgelopen week weer naar de computerwinkel geweest om voor de derde keer mijn twee hdd's te inleveren. Tot heden geen problemen gehad met het inruilen van de hdd's. Maar dat houdt een keer op.
Wat mij regelmatig overkomt (bij alle 3 set hdd's):
PC aanzetten, bios initialisatie, raid initialisatie, dan meldt ie:
DMI Pool Data ....... Update Succes.
En blijft dan hangen, zwart scherm. Soms helpt restarten, soms niet. Wat dan altijd wel helpt is dat ik even trek aan de satakabeltjes, maar soms ook pas na 3 herstarts (en dus 3x trekken).
Dat is echt raar, je zou toch verwachten dat de kabeltjes goed blijven zitten? En kan hierdoor de hdd's defect raken? Hoe kan ik nagaan of er iets anders aan de hand is dan de kabeltjes? En omdat het pas 'goed' gaat na 3x trekken, twijfel ik erg dat het aan de kabeltjes ligt.
Configuratie van de PC:
AMD 2600+ @ asus A7N8X Deluxe, BIOS 1008
2x 120 GB hdd SATA RAID 0 @ Si31121A controller
ATI 9800 pro 256 mb
450 watt Q-tec voeding
1024 mb ram
Niks OC'ed
N.B. heb de FAQ al doorgelezen, andere topics doorgezocht. Het blijkt dat er veel problemen zijn met de A7N8X in combinatie met raid sata schijven, maar nergens worden de problemen beschreven die met het bovenstaande overeenkomt.
Wat mij regelmatig overkomt (bij alle 3 set hdd's):
PC aanzetten, bios initialisatie, raid initialisatie, dan meldt ie:
DMI Pool Data ....... Update Succes.
En blijft dan hangen, zwart scherm. Soms helpt restarten, soms niet. Wat dan altijd wel helpt is dat ik even trek aan de satakabeltjes, maar soms ook pas na 3 herstarts (en dus 3x trekken).
Dat is echt raar, je zou toch verwachten dat de kabeltjes goed blijven zitten? En kan hierdoor de hdd's defect raken? Hoe kan ik nagaan of er iets anders aan de hand is dan de kabeltjes? En omdat het pas 'goed' gaat na 3x trekken, twijfel ik erg dat het aan de kabeltjes ligt.
Configuratie van de PC:
AMD 2600+ @ asus A7N8X Deluxe, BIOS 1008
2x 120 GB hdd SATA RAID 0 @ Si31121A controller
ATI 9800 pro 256 mb
450 watt Q-tec voeding
1024 mb ram
Niks OC'ed
N.B. heb de FAQ al doorgelezen, andere topics doorgezocht. Het blijkt dat er veel problemen zijn met de A7N8X in combinatie met raid sata schijven, maar nergens worden de problemen beschreven die met het bovenstaande overeenkomt.
[ Voor 20% gewijzigd door me_moi op 11-07-2004 11:47 ]