Hallo tweakers,
tweakers hielp mij met mijn vorige probleem, nu mag tweakers mij weer helpen als zij dat kan.
Ik heb sinds kort een 120G s-ata schijffie, werkt perfect, niets mis mee.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik nu het makkelijkste mijn /dev/hda1 naar /dev/sda1 verhuizen?
Ik heb gezocht op GoT en Google en natuurlijk gevonden.
De volgende 2 commands (doen hetzelfde) zouden hun werk moeten doen:
(Mijn hda1 en mijn sda1 zijn trouwens even groot, vond op Google dat dat verschil kon uitmaken.)
echter doen zij hun werk niet, of niet volledig, ik krijg errors.
niets mis mee natuurlijk.
dd geeft:
en cp geeft hetvolgende:
(Wat houd die 'Input/output error' in?)
Als ik nu met m'n mc naar /mnt/sda1 ga, zie ik dat alle mappen netjes op de schijf staan. Nouja alle mappen, /var/lib , /var/spool , heel /usr , heel /sys , heel /sbin , heel /proc , /lib/iptables , /etc/ldap , /etc/menu , /etc/modutils , /etc/opt , /etc/ppp , /etc/python2.1 , en zo kan ik nog wel even doorgaan, staan er niet op (zijn mooi rood gekleurd met een vraagteken ervoor)
Zover kom ik, en dan?
Ik hoop dat tweakers mij kan helpen
Alvast hartelijk dank voor de moeite!
tweakers hielp mij met mijn vorige probleem, nu mag tweakers mij weer helpen als zij dat kan.
Ik heb sinds kort een 120G s-ata schijffie, werkt perfect, niets mis mee.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik nu het makkelijkste mijn /dev/hda1 naar /dev/sda1 verhuizen?
Ik heb gezocht op GoT en Google en natuurlijk gevonden.
De volgende 2 commands (doen hetzelfde) zouden hun werk moeten doen:
(Mijn hda1 en mijn sda1 zijn trouwens even groot, vond op Google dat dat verschil kon uitmaken.)
code:
1
2
| dd if=/dev/hda1 of=/dev/sda1 cp /dev/hda1 /dev/sda1 |
echter doen zij hun werk niet, of niet volledig, ik krijg errors.
niets mis mee natuurlijk.
dd geeft:
code:
1
2
3
4
| dd: reading `/dev/hda1': Input/output error 4941912+0 records in 4941912+0 records out 2530258944 bytes transferred in 519.470642 seconds (4870841 bytes/sec) |
en cp geeft hetvolgende:
code:
1
| cp: reading `/dev/hda1': Input/output error |
(Wat houd die 'Input/output error' in?)
Als ik nu met m'n mc naar /mnt/sda1 ga, zie ik dat alle mappen netjes op de schijf staan. Nouja alle mappen, /var/lib , /var/spool , heel /usr , heel /sys , heel /sbin , heel /proc , /lib/iptables , /etc/ldap , /etc/menu , /etc/modutils , /etc/opt , /etc/ppp , /etc/python2.1 , en zo kan ik nog wel even doorgaan, staan er niet op (zijn mooi rood gekleurd met een vraagteken ervoor)
Zover kom ik, en dan?
Ik hoop dat tweakers mij kan helpen

Alvast hartelijk dank voor de moeite!