Bluetake i-Phono BT420 EX - Eerste Bluetooth headphone!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Bluetake heeft de eerste Bluetooth hoofdtelefoon geintroduceerd. Dus nu ook onderweg ben je verlosd van die vervelende draden en kun je ongestoord muziek luisteren. Een dongle voor niet Bluetooth-apparaten wordt meegeleverd maar de hoofdtelefoon is ook direct met een Bluetoothdevice te pairen. De hoofdtelefoon is ook meteen een Bluetooth headset met microfoon om draadloos mee te bellen met je telefoon. De geluidskwaliteit schijnt uitstekend te zijn, vooral omdat gebruik wordt gemaakt van het A2DP profiel (Advance Audio Distribution Profile) zodat je Stereo muziek in HiFi kwaliteit kan krijgen.

Prijs is op dit moment ongeveer $250 :'(

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jos.aben/i-phono.jpg

Linkjes:
Officiele site van Bluetake
Review van de BT420EX op Geekzone
Review van de BT420EX op Hardware-pacers
Review op The Gadgeteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zat daar laatst al over te denken, waarom ik niet zulke oordopjes op de markt zag, want zo moeilijk lijkt het me ook niet om het te produceren. Wel erg handig, want ik haat toch al die draadjes die maar om je nek hangen enzo. Alleen de prijs is wat minder, maar dat trekt hopelijk snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Toch grappig hoe duur die BT dingen zijn, terwijl de inkoopprijs van een BT chip slechts 10 dollar is. Ik denk dat het komt omdat BT nu nog iets van de wat rijkere gadgeteers is die de enigen zijn die het überhaupt willen. Mocht BT een wat gemeenschappelijker gemeengoed worden, en er meer concurrentie op de markt komt, dan zullen de prijzen nog wel dalen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Toch begint BT nu wat meer mainstream te worden. Als je de prijzen van de dongles en de Bluetooth headsets gaat vergelijken met die van een jaar terug, dan zijn ze toch behoorlijk gedaald. Headsets had je alleen vanaf 200 Euro. Nu heb je ze al voor iets meer dan 50 Euro. En dongles al voor in de 20 Euro.

De reden dat deze prijs nog zo hoog ligt is eigenlijk logisch. Het is one of a kind. Er is geen enkel vergelijkbaar product op de markt. En daar betaal je natuurlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Super idee, weg met die stomme draadjes die kriebelen rond je nek ;)
Een uitgebreidde review:
Ipodlounge Review BlueTake i-Phono
Jammer alleen van toch wel mindere geluid en hoge prijs.
Ik denk dat ik maar wacht op bedrijven die de technologie van
Infinite Range gaan implementeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik zag op Sonorix.com dat zij een vergelijkbaar product in hun assortiment hebben, de OBH-0100, en ze claimen dat zij de eerste waren. Hij ziet er wel beter uit dan de Bluetake maar of ie beter is... Maar er zit een mp3-speler ingebouwd!

Afbeeldingslocatie: http://bluetooth.com/upload/img1273.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het nadeel van die Sonorix is dat je er geen audio -> BT convertor bijkrijgt. Werkt dus niet met je TV, HIFI, etc. Dat heeft die I-Phono wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Een paar uur research verder ben ik erachter dat er geen enkele mp3 speler op de markt is die het stereo hifi protocol ondersteunt dat deze koptelefoons nodig hebben (het zgn. A2DP protocol).
Voorlopig heb je dus veel meer aan de Bluetake set met die meegeleverde audio-> bt convertor. Die heb ik dus maar besteld. Verwachte levertijd helaas twee weken, maar ik zie er naar uit.
Die dongle is zo klein dat het in ieder geval een heel handig ding is om in huis te gebruiken voor tv's, hifi. keyboard etc. en als ik er nu nog een handige mp3 speler bij vind kan ik hem ook onderweg gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Je hebt denk ik gelijk. Zolang het A2DP protocol zo goed als niet wordt ondersteund door spelers heb je meer aan de adapter van de Bluetake. De ingebouwde mp3 speler van de Sonorix is bovendien niet uitbreidbaar met extra geheugen zodat je snel aan de limiet van 128 MB komt.

Post je nog een review hier als je de headset binnen hebt? Ben best wel benieuwd naar wat ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik zal mijn best doen om een mini-review te plaatsen. Het is per slot nog wel een erg nieuwig produkt dus er is vast wel interesse.

Mijn hoop is wel gevestigd op de telefoonmakers. Als die leuke kekke nieuwe toestelletjes met mp3 mogelijkheden en uitbreidbaar geheugen dat A2DP nou eens implementeren dan wordt het een geweldig ding. Heb Siemens en Nokia al gemaild. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 13:10
*kickje* Waar had jij de headset dan bestelt en voor hoe duur ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 18:48
Er zijn ook wat pics vrijgekomen van een HP BT headphone:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpctools.com/spaw/images/articles/BT-headphones.jpg
Ik was een artikel d'r over op engadget tegen gekomen, maar die ben ik nu weer kwijt :'( HP is van plan 'm te releasen samen met een nieuwe iPaq-serie (tenminste, daar wordt hij steeds mee afgebeeld).

[ Voor 20% gewijzigd door zugzug op 14-10-2004 19:33 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 13:10
Ik hoop wel dat een aantal merken dit op gaan pikken, kan die prijs ook gelijk naar beneden :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Vanf 17 april verkrijgbaar lijkt het wel:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=114076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het ding dat in je mp3speler moet stoppen lijkt me nogal onhandig groot, voor de rest lijkt me dit ideaal.
Zodra ze die dingen kleiner maken lijkt het me wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137105

TopGear komt met een dergelijke headset:

http://www.amazon.com/exe..._11_1/102-8267556-5808908

Het vreemde is dat er totaal geen informatie beschikbaar is over het apparaat. Dat maakt kiezen wel heel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Als ik goed kijk is die TopGear headset niet een Bluetooth headphone. Het is een mp3 speler ingebouwd in een hoofdtelefoon met headset support voor je mobiel via bluetooth maar ondersteunt geen A2DP. De headsets in dit topic zijn echte draadloze hoofdtelefoons via Bluetooth. Je kan dan stereo muziek draadloos versturen vanaf een geschikt apparaat via het A2DP protocol.

Ik zie ze de laatste tijd weer meer op de markt komen en ook voor lagere prijzen.
BV deze verkoper via Ebay.

Anoniem: 64094

:9~ dat is wel erg chill
Pagina: 1